siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Vonatozás

2011.08.20. 16:59 - miriamele

Lola kutyával nagyon környezettudatosak voltunk ma, és vonattal mentünk Balatonszemesre, a szüleimhez.

Most sajnálom igazán, hogy nincs átjátszókábel, mert igen jó fényképeket csinálhattam volna. Na, azért autó is volt a dologban, mert a vasútállomásra csak azzal mentünk. Mehettünk volna biciklivel is, de már reggel dög meleg volt.

Lola jegye ugyanannyiba került, mint az enyém, pedig én mennyivel nagyobb vagyok, de mindegy. szépen ölben felszállt, ugyanúgy le is szállt. Odafelé modern kocsiban utaztunk, így meg kellett kérnünk valakit, hogy nyissa ki az ajtót, visszafelé hagyományosban, így egyedül is ki tudtuk nyitni.

Nagy élmény volt, kutyus el is fáradt. Most alszik. Amália siránkozik, mert nem tudom miért. Lehet, megsértődött, hogy ő itthon maradt, de neki nagyon meleg van ilyenkor. Télen meg nagyon hideg. Micsoda állat!

Ma már nem megyünk sehová, holnap reggel lesz kertbe menés, a lehető legkorábban, mert igencsak van dolog. Kép meg most sem lesz.

A gondos gazda szerintem már most bánja, hogy elvállalta ezt a melót, de én nem mondok egy szót sem. Akkor sem mondtam, amikor rohangásztam tegnap, mint a tökéletlen kutya, ma sem, amikor a harminc kiló krumplit kivittem a kocsiból az étterembe, valószínűleg holnap sem mondok semmit, amikor egyedül szedem a gaztengert.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr283167126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.08.20. 20:34:51

...ja...
Szemes, szülők, már értem, amit az előző postban nem.
Mondjuk az tényleg furcsi, hogy egy kutya a MÁV-nál annyit ér, mint egy ember. A fene gondolta volna.
Azt meg nem értem, hogy Siófok és Szemes távolsága 26 km, az a Daciával kb. 700 HUF, de a két jegy (vagy van valami kedvezményed?) is legalább annyi lehet, nem beszélve a cuccolásról...
Amúgy tegnap - én hülye - lementem robogóval egy haverral Lellére, visszafelé elkapott az a szörnyű vihar, így még életemben nem áztam el, de legalább halálfélelmem volt, amikor azok a széllökések fel akartak borítani. Nyeleztem a mocit, de hiába, az eső gyorsabb volt.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.08.21. 16:31:26

@lac1: A cica is. Macskának is kell jegyet venni, de legalább kettőt lehet vinni egy jeggyel. Nem a spórolás miatt mentünk vonattal, hanem mert olyanunk volt, és mert Lola még nem vonatozott. Egyébként is át kell állni a tömegközlekedésre több okból is:
1. Nem fenntartható, bár azért vettünk diesel kocsit, mert napraforgót termelni és olajat csinálni könnyebb házilag, mint kukoricát és bioetanolt. :-))))))
2. lejár a jogosítványom, és nincs rá sok esély, hogy meg tudom hosszabbítani, mert megszigorították az orvosi előírásokat.
Akkora eső itt nem is volt.

lac1 2011.08.22. 13:42:45

@miriamele:
A saját lábán közlekedő kutyát értem, ha nem is a teljes - emberhez mérhető - árat. De egy cica, ha olyan zárt kosárban utazik a gazdája kezében, akkor is?
Ja, hogy olyanotok volt... Mondjuk engem az érdekelne utoljára - még ha lenne kutyám is - hogy a kutyu mikor vonatozott utoljára.
Rossz gazda lennék, mi?
;-)
1. nem kell termelni: elmész a sütödékhez és összeszeded. Ebben csak egy bökkenő van, az hogy járművet CSAK jövedéki adós üzemanyaggal lehet üzemeltetni, így elvileg ha feltalálod a vízhajtású autót, akkor jövedéki adó törvényt sértesz, és EZ NEM VICC!

2. Miben szigorították meg? Látás:szemüveg, vérnyomás gyógyszer stb, de ezeket gondolom úgy is megteszed.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.08.22. 17:58:42

@lac1: Nem, szakorvosi vélemény kell hozzá, és nekem ez necces. Most nem részletezném, de nem vagyok olyan, mint új koromban. :-)))))))
És nem mindegy, hogy olyankor csinálsz valamit, amikor olyanod van, vagy mert muszáj. Ezért viszem a kutyát kutyakozmetikába rendszeresen, meg állatorvoshoz, és vonatozni, hogy ne essen kétségbe.

lac1 2011.08.22. 21:02:14

Hát, igazad van részben.
Amúgy milyen szakorvos? Ezután mindenkinek vagy csak bizonyos életkor felett kell szakorvosokhoz eljárni az eddigi körzeti orvosi jogosítvány hosszabbítás miatt?
Azt nem akarom elhinni, mert mindenhová több hónapi várakozás szükséges!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.08.23. 15:35:10

@lac1: Igen, ez a legnagyobb szívás az egészben. Ha valami krónikus nyavalyád van, mint nekem egy rahedlirevaló, akkor kell. De ötven felett kinek nincs. Jó kis fordított Taigetosz törvény ez. Vén vagy, mehetsz a kutyák elé.

lac1 2011.08.23. 16:12:39

@miriamele:
És akkor mi lesz az autóval? Hiszen akkor a Laci bácsi ugyanilyen problémák elé néz, ha rád hagyatkozom:
"De ötven felett kinek nincs."
Ne add fel, menj el ahová kell, ne temesd el magad előre.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.08.24. 18:11:34

@lac1: Neki nincs jogosítványa alapból sem, ezért ez nem probléma. Megyek a kutyák elé.

lac1 2011.08.25. 10:36:51

Neki nincs, neked lejár, akkor?


süti beállítások módosítása