siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Egyszer mindennek eljön az ideje

2010.11.03. 16:49 - miriamele

Címkék: otthon káposzta nagyszülők

Még a káposzta-savanyításnak is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A leszelt káposztát sóval, egész borssal, köménnyel és babérlevéllel összekevertem, és egy másfél literes ásványvizes üveggel, amibe először vizet töltöttem, hogy nehezebb legyen, összedöngöltem. Az étkezőasztalon csináltam, csak azért jöttem előre a konyhába, hogy lássatok is valamit belőle, mert nálunk nincs az étkezőnek ablaka.

Közben jól megbeszéltük, hogy anno Laci öreganyja egy órát mosta Laci lábát, amíg olyan tiszta nem lett, hogy beleléphetett a káposztáshordóba. És hogy egy nagy hordóval csináltak, tettek bele egész fejet is, meg birsalmát, meg csöves erőspaprikát is.

Az én nagyanyám már nem csinált akkor, amikor nálunk lakott. Csak beszélt róla, hogy hogyan csinálták fiatalkorában, Siójuton.

No, ez pedig egy ötliteres uborkásüvegben készült. Az interneten láttam a receptet, de már régóta motoszkált a fejemben a gondolat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na tessék. Itt van a fejem is a motoszkáló gondolatokkal. Nem voltam ilyen álmos, bár ebben a pillanatban még azt gondoltam, hogy soha nem lesz kész. De aztán hamar kész lett. Három és fél fej káposzta ment bele, kb 7 kiló, a maradék fél fej káposztából káposztás rétes lett. Most sül.

A káposztás"hordó" tetejére egy kisebb befőtteskupakot tettem fejjel lefelé, és bele az ominózus pillepalackot tele vízzel nyomatéknak, mert ugye káposztáskövem az nincs.

Aztán kiment a teraszra és onnan nézi, hogy esik az eső.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr282420430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.11.04. 09:49:18

3,5 fej egy akkora üvegbe???
Az én anyám meg karfiolt meg gyöngyhagymát meg paprikát szokott összekeverni, és azt szokta elrakni savanyúnak. A káposzta elrakást gyerekoromban utáltam (magát a káposztát szerettem akkor is, most is), hála Istennek, hogy már nem kell csinálnom.

clara.roft 2010.11.04. 16:25:25

muhahaha

most sokkal több ideig kéne mosni a lábát, hogy beleléphessen :DDD

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.04. 16:59:04

@clara.roft: negyvenkettes lábbal az uborkásüvegbe...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.04. 18:17:44

@lac1: Én meg pont most élvezem ezeket. Igaz, fiatal koromban is szerettem ilyenekkel foglalkozni.

lac1 2010.11.04. 18:19:58

@miriamele:
Mert nőből vagy.
Ha férfiből lennél, akkor horgásznál meg meccsekre járnál.
(én speciel egyiket sem teszem)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.05. 08:53:48

@lac1: A bátyám férfiből van, mégis inkább narancslekvárt tesz el, és kerítést épít.
Laci viszont kolbászt akar tölteni. Holnap lesz a napja.

lac1 2010.11.05. 10:00:13

Kolbász az jó, valóban férfimunka.
Sütni való, vagy száraz? Nekem mondjuk ilyen szempontból szerencsém van, az utcánkban van egy hentes, aki minden télen készít "száraz" hentes árút. Hajszállal adja drágábban mint a szupermarketekben levő áruk, de a szemem láttára (ha átmegyek hozzá lefetyelni) darálja és tölti bele a húst.
(nem kutyahúst, mint a kínaiak)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.05. 17:10:59

@lac1: is-is. És később, ha hidegebb lesz, csinálunk szalonnát is. Még később, meg amikor majd a második menet kolbász készül, karácsony után, akkor már sonkát is, hogy legyen húsvétra.
Ez már a negyedik "disznóvágásos" telünk. Még sohasem maradt meg semmi. :-))))


süti beállítások módosítása