siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

A tojás átalakulása

2012.04.16. 22:17 - miriamele

Címkék: torta otthon tészta

Először piskótává kisebbikem utó-születésnapi tortáján, ami egy fehércsokis-epres.

Íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Majd tésztává:

itt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaptam a kolleganőmtől egy tésztagépet kölcsön, mondván, ő nem használja, hogy addig se legyek tészta nélkül, amíg a sajátomat megveszem. (Az nem ilyen, hanem Expressz többfunkciós lesz.)

Egy tojásból, és egy bögre lisztből csináltam egy kis levestésztát és szélesmetéltet is.

A levestészta itt látható:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szélesmetéltet megfőztem, és Lolával közösen megettük. Fincsi volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr794455690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2012.04.18. 20:39:30

Anyámnak is volt (talán meg is van?) ilyen metéltgyártó gépe. Gyereklétemre nekem kellett neki segíteni, abban, hogy a bemenő vagy a kijövő tésztát igazgatni kellett, hogy ne törjön meg, mert akkor izé. Nem tetszett a dolog, de szerintem a muternak sem, mert túl sok emlékem nincs róla, ergo nem sokáig kísérletezett azzal a francos géppel.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.04.19. 06:50:23

Miután megnéztem a youtube-on, hogy is kell használni azt a fránya masinát, mindjárt egyszerűbb az élet. :-)))))))))))))))

lac1 2012.04.19. 19:18:53

@miriamele:

Hát azon kívül, hogy akkor még nem volt internet (talán még a szó sem létezett), hiányzott a tapasztalat is, hogy mennyire és hogyan kell meggyúrni a tésztát, mennyi ideig kell hagyni száradni, mert vagy törik, vagy túl lágy marad.

lac1 2012.04.20. 18:48:32

...eh, most jött a hír, hogy holnap reggel vágják a kis-birkámat. Azt nevezik báránynak? A vidéki tájháznál szaporodik a leltári birkaállomány, a szaporodványt részben levágják a kollektívának, részben eladják. Pl. nekem. Így egy levágva, nyúzva, belezve is kicsit több, mint tíz kilós dög a leltárkönyvi értéken is 6 ezerért a tulajdonomba kerül, ami aztán a fagyasztóba, majd a bográcsba, sütőbe. Ebben az éveben megpróbálom egyben megsütni mint a filmeken, persze ha nem megy, akkor szétbombázom és darabonként lesz belőle valami más.
A birkaételek nagy ismerője elárulta az elkészítés módját, így volt az tavaly is. Meg is ettem.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.04.21. 22:13:07

@lac1: Nem is ettem bárányt. Kecskét már igen, de bárányt nem.

lac1 2012.04.22. 16:10:39

@miriamele:
Semmi extra, ha nem rontod el az előkészítését. Lehetőleg minden zsiradékot el kell távolítani, sőt, még a hártyát is, ecetes-langyos vízben kell alaposan átmosni, mert különben (állítólag) faggyú íze van. Szerintem persze a MEGSZOKOTT sertés hústól nem különbözik jobban az íze, mint pl. a szárnyasé, de hát ha így szokás, akkor legyen így. Én előtte egy nappal bepácolom, és semmi olyan kellemetlen mellékízt nem érzek, ami miatt kihagynám a bárányhúst.
Bográcsban, főtt krumplival (petrezselymes, mert úgy szeretem) meg vegyes-vágott savanyúsággal, kissé csípősen, jéghideg kólával, egyenesen királyi.
Nyami-nyami.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.04.22. 20:46:13

A jéghideg kólát cseréljük ki valami másra, de úgy egyébként jöhet!

lac1 2012.04.22. 23:19:09

@miriamele:
A szénsavas italokat én sem erőltetem általában, DE a csípősség miatt felfokozott állapotba került ízlelőbimbóid nagyon ütősen reagálnak a kólára. A hidegre pláne.
Próbáld ki, tudom, hogy cukor meg adalék, de egy-két pohárba senki nem hal bele.


süti beállítások módosítása