siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Azt sem tudom, hol áll a fejem

2011.07.03. 18:57 - miriamele

Címkék: virág kert vetemény

Drágáim, ha nem írok mostanában, az azért lesz, mert el vagyok havazva nyár közepén. Itt van néhány kép.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A méteres bab virágja, például.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mindent elborító kanadai sütőtök.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zöldparadicsom, liliom, liliom...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A jövendő paprikatermés alapjai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vigyázat! Csípős leszek!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Macskasárga. Ez kell majd a savanyú káposztámba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kaktusz hófehér virága. Az ilyen rózsaszínek is virágoznak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Díszhagyma, de ne kérdezzétek, milyen.

Azóta az eső is esik, nem is csak szetyepotyál. Sőt, az öregeknél jég is volt, istennek hála,kárt nem csinált.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr383035391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.07.04. 17:48:53

Ha esik, akkor miért vannak olyan száraz földre jellemző repedések a képeken a földön? Amúgy a kaktusz virága csodaszép.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.07.05. 22:55:27

@lac1: Majd nézd meg a következő képeket. Mintha a tavalyi év kelt volna új életre, akkora esők voltak. Most sár van, nem repedés. De ma vetettünk borsót, és ahogy a földet turkáltuk, láttuk, mennyire leszívja a nedvességet. Nagyon száraz volt már minden, ezek a hétvégi esők nagyon kellettek. Bár gondolom, a nyaralóknak nem.

lac1 2011.07.06. 18:36:43

Megnézem. Képzeld, kaptam egy havertól gyepszellőztetőt, jól végigtoltam a kerten, most kritikán aluli. Az oka az volt, hogy egy kúszós gaz (ami mellesleg drog és gyógynövény is) rettenetesen elszaporodott, tarthatatlan volt a helyzet. Na szóval áttoltam a szerkezet fűnyírás után, tegnap meg vettem a már említett gyomirtót, jól kipermeteztem, holnap már locsolhatok is. Pár hét múlva megint áttolom azt a gépet, és a felkapart földre utánvetéssel vetek új gyepmagot.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.07.06. 21:23:19

@lac1: Látnád a mi füvünket, kritikán aluli.

lac1 2011.07.07. 22:15:25

@miriamele:

Most az enyém is. De a GyomStop működik - legalábbis valamilyen szinten. A lóhere olyan lett, mintha malacpörzsölővel haladtam volna át felettük...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.07.11. 11:26:02

@lac1: Na, azóta már biztos szép fű nőtt helyette.

lac1 2011.07.11. 18:04:34

@miriamele:

Nem, sajnos, de most nem igazán látok benne gyomot. Úgy néz ki, mint egy olyan pázsit, amit a nyári hőségben nem öntöztek.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.07.12. 12:43:02

@lac1: Hát, bámullak a precizitásodért. Nekem a fű, fű, ha van benne pár gaz, ha nincs.

lac1 2011.07.12. 21:49:44

@miriamele: Tudod, én a sarkosat és a párhuzamosokat szeretem...! Egyszer igaziban nézz meg egy szép pázsitot, mindjárt másképp nézel a dologra.
..
A gyerek hülyeséget csinált, nem zárta le a biciklijét a bolt előtt, máris ellopták, volt ma kis terror a családban, PS2 eladatás meg ilyesmi, holnap megyek a rendőrségre, délután meg a közeli cigánytelepre kis helyszíni szemlére.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.07.13. 12:07:53

@lac1: Nem kacagnak a biciklilopáson a rendőrök?

lac1 2011.07.13. 19:11:12

@miriamele:
A képembe nem. de megmondtam nekik, hogy legjobban nem a bringa értéke fáj - amúgy az is - hanem másik kettő dolog, az egyik, hogy a hülyegyerek nem zárta le, a másik meg az, hogy egy idegen tette rá a kezét az ENYÉMRE.
Azt azonban leírhatom, ha esetleg meglesz a tettes, mindent elkövetek azért, hogy a lehető jobban megbűnhődjön az egész pereputtya, akár beledögölhet is hetedíziglen, ahogy a Biblia írja.
Bíróság, verőember, minden.

Yato Squaw 2011.07.14. 07:14:21

@lac1: Csak óvatosan!! Indulatból nehogy olyasmire ragadtasd magad, amit később megbánsz!
Ha kisebb településen éltek, van esély, hogy megtaláljátok. Esetleg: kerekparpiac.hu/node/add/lopott-kerekpar
Amúgy: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100628/lakatolas-gyik

Szegény gyerek! Nagyon átérzem a helyzetét. Kár, hogy fiatalon azt kell megtanulniuk, hogy nem lehetnek ennyi bizalommal sem az emberek iránt!

lac1 2011.07.14. 19:14:01

@Yato Squaw:
Kösz, de az indulaton már túl vagyok. Most a hideg, számító megátalkodottság beszél belőlem.

Yato Squaw 2011.07.14. 20:11:23

@lac1: Jaj-jaj! Az még veszélyesebb!

lac1 2011.07.14. 22:25:40

@Yato Squaw:

Tudod, lehet, hogy amikor az összehasonlítást leírom, akkor rosszallóan olvasod, de amikor egy tolvaj az ENYÉMRE tesz rá a kezét, az nekem olyan, mint amikor egy nőt megerőszakolnak.

Yato Squaw 2011.07.15. 13:11:58

@lac1: Á, nem, nem rosszallom, bár túlzónak érzem, de megértem. Az én biciklimet is ellopták valamikor régen. Vadiúj volt, nagyon vágyott, és még csak nem is voltunk hanyagok ...

lac1 2011.07.15. 15:55:59

Tudod, ha igazán felidegesítenek esetleg, képes vagyok a bicikli áránál többet fizetni a megleckéztetésért.
Amúgy nincs szerencséjük, mert éppen aznap a szembeszomszédnak csőtörése volt, és a rákötés az én autóbejárati hidam közepén volt. A vízművek emberi nem is szóltak, hogy ha valaki esetleg ki akar hozni az udvarból egy autót, akkor tegye meg, csak felbarmolták a hidat. Bár be kell vallanom, van egy egészen kis esélye, hogy csöngettek, mert a lányom volt otthon, de lehet, hogy kint a kertben és azért nem hallotta a csöngetést, de kicsi az esélye. Na szóval olyan elképesztő vacak munkával csinálták vissza, hogy az kritikán aluli, lefényképeztem és írtam egy ajánlott levelet a vízmű igazgatójának, amiben jeleztem a szar munkát, és leírtam, hogy valszleg ez betonréteg le fog süllyedni, így a levelem a bizonyíték arra, hogy én már a nulladik napon jeleztem a problémát, és kezdhetik elölről.

A Tyne folyó déli partja 2011.07.21. 18:48:14

@lac1: amikor az én bicajomat ellopták (le volt zárva, de kint felejtettem éjszakára, és nem volt túl jó a zár), szóltam én is a rendőröknek. amin a barátom kiakadt, hogy én FELESLEGESEN szólok, PAZARLOM a rendőrök idejét, mert úgyse találják meg. de basszus, ha csak egy milliomod esélyem van rá, hogy megtalálják, azt megteszem, nem pedig még hagyom veszni azt a picit is.

lac1 2011.07.21. 19:03:05

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Engem se biztattak a sünök, de abban bízom, ha valami másért megcsípik a tolvajt, akkor előkerül. Igaz, soha többé nem fogok ráülni, de magánvádlóként addig megyek, amíg csak bírom.
De olvashattad: ha megtudom ki volt az, tudom melyik kocsmában kell keresnem a legrohadtabb embert, aki mindenre képest pénzért.

A Tyne folyó déli partja 2011.07.22. 19:55:09

@lac1: hát én tuti nem fogom megtudni, hogy ki volt az... bárki arra járhatott, és nem kis fal.
amúgy, hallottam már idegesítő véleményeket, még mielőtt ellopták. volt kolléganő, hogy én miért kötöm le a bicajt a munkahely előtt, úgyse fogják ellopni! akkor hagyja ott a sajátját! bezzeg az autóstól nem kérdezte meg, hogy miért zárja le, pedig azt nehezebb elvinni csak azért, mert nyitva van...
a másik, mikor a tesóm barátnője javasolta, hogy hát hagyjam ott a lépcső alatt a lépcsőházban a bicajt, pont jó helye van. ja, csak épp nem lehetett hozzákötni semmihez. márpedig úgy nem hagyom ott. arra is az volt a válasz, hogy de itt nem lopnak. nem ám, azért lopták el végül...és merthogy csak kóddal lehetett bejönni a házba, ja, csak épp ki tudja, hány embernek volt hozzá kódja. én már két lakatot hordok, egy U lakattal kötöm az egyik kereket, egy lánccal meg a másikat.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.07.22. 21:49:21

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Igen, nagyon idegesítő, ha az embernek ellopják a biciklijét, amire nap mint nap szüksége van. Az enyém nem veszett el, csak a hátsó kereke ment tönkre. Loli kutya megrántott. Nem estünk el, de a fékezés örök nyomot hagyott a keréken. Ki kellene cseréltetni. Viszonylag filléres dolog, de valahogy mégsincs hozzá "kedvem". :-)))))

lac1 2011.07.22. 22:20:24

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ilyent mindenki csak addig javasol, amíg az övét el nem lopják.

@miriamele:

Egy fékezéstől hogyan és mi mehet tönkre? A gumi? A felni? Azért csodálkozom, mert gondolom nem fénysebességgel száguldoztál, a lassú haladás meg mit tehet tönkre egy biciklikeréken?


süti beállítások módosítása