siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Libanapi készülődés

2010.11.13. 13:27 - miriamele

Címkék: bor otthon kolbász libanap

Holnap lesz a nagy nap, de már gőzerővel megy a készülődés. először is, elmentünk borért. Hogy csapjunk egy kis hírverést a termelőnek, Balatonöszödön az Antal pincéből hoztuk a bort. A múltkor csak vöröset, aminek a maradékából csináltam a borlikőrt, most fehéret és rozét is, és persze vöröset.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Íme, itt a bizonyság. És itt a kóstolás is. Laci szerint, ő igazán nem boros, de ez finom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azt gondolja, hű, még pár liter simán lecsúszna!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egészség, pajtikák!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na jó, belekortyoltam egy picit. Tényleg finom. Csak tudnám, miért lesz mindig homályos a kép, ha engem fényképeznek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És, hogy azért a kolbászokról se felejtkezzünk el, itt vannak. Porszívózás előtt, de nem foghíj nélkül. Egy májasnak már csak a hűlt helye van, és egy kolbász "aknára lépett", tehát amputálni kellett fél lábát. Finom, higgyétek el.

Ja, és a káposztám mára lett tökéletes. Igaza volt annak, aki azt mondta, a bolti kisinas lehetne a házi mellett. Még az sem. Ebédre megettünk egy tányérral csak úgy. Igaz, hogy mellé volt egy kis sült krumpli, de más nem nagyon. Majd holnap nagykanállal eszünk.

Sütöm a süteményeket holnapra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persze, ahogy kimentem a kinti kamrába kolbászt fotózni, Amália kiszökött, és leszaladt a földszintre biciklit szagolni. Lementem érte, és a kezemben hoztam föl, mert ez neki jár.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr362446196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.11.13. 19:13:40

Mi van holnap, amire ez a nagy készülődés történik? Esküvő?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.13. 20:40:11

@lac1: Libanap lesz. Márton-napi libalakoma. Igaz, hogy Márton 11.én volt, de hétvégén is jó az.
Összejövünk mindannyian, mármint a szűk család, de felnőtt gyerekekkel ünnep minden találkozó. Majd megtudod.

lac1 2010.11.14. 14:45:55

Ja, hogy családi nap lesz. Nekem vegyes érzelmeim vannak ezekről, az anyósék minden rokonsága karácsonykor itt tombol, még enni se szeretek velük, egyszerűen ostobák, mert azt hiszik akkor van együtt a család, ha egy nem erre épített lakás nagyszobájában egyszerre ülnek le enni, ahol szinte vigyázzállásban kell elhelyezkedni, hogy elférjünk. Ha két adagban étkeznénk, az valószínűleg viszályt keltene a rokonyokban, ezért hát...
Mindig megkérdezik, akarok-e valamit karácsonyra, mindig azt mondom nekik, hogy hagyjanak békén, az az igazi karácsony nekem.
:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.15. 12:12:28

@lac1: Majd megtudod, mondom, amikor a három gyerek már csak sátoros ünnepkor látogat haza. Fordítsuk meg a dolgot, sátoros ünnep lesz, amikor hazalátogatnak, főleg egyszerre.

Yato Squaw 2010.11.15. 15:58:13

Töltött káposztát főztem. (Boltiból - Azért finom lett :-))
Rátok gondoltam, hogy vagytok a lakoma után?! Remélem jól! (A kertész azóta nem jelentkezett, sajna.)

lac1 2010.11.15. 23:53:20

@miriamele:
Hát... ha a fiam cigánylányt venne feleségül, nem biztos, hogy várnám a nászuramékat...
:-(

@Yato Squaw:
Ma nálunk is töltött káposzta volt. Nem tudom, olvastad-e, hogy gyerekoromban kifejezetten utáltam a zöldséget, főzeléket.
Most meg... A kedvencem a cukorborsós csirkeaprólék leves. Tökfőzelék, kaporfőzelék, hmmm...
A csíkszeredai kapros-túrós rétes a mennyei boldogság kivetülése, földi manifesztációja volt.

Yato Squaw 2010.11.16. 07:17:21

@Yato Squaw: De mégis, keresem a gyomos írást, és írom. :)

Yato Squaw 2010.11.16. 07:19:39

@lac1: Igen, olvastam. Mindent tudok! :)

clara.roft 2010.11.16. 15:28:39

jó is volt a liba nap :D jól bekajáltunk, fincsi volt minden. muhaha

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.16. 15:58:34

@lac1: kapros-túrós lepény, cukorral, azaz cukros tejfölbe mártogatva. Tényleg, legközelebb azt csinálok. És nem a nászuramékat, a gyerekeket. :-)))))))))))))))))))))))))

lac1 2010.11.16. 18:53:05

@Yato Squaw:
Mindent? Milyen mindent??
De itt egy kép a csíkszeredai kapros-túrós izéről, életem egyik legjobb túrós izéi közül.
www.kephost.com/view3.php?filename=z6cwp0kz7vb86yl52kx1.jpg
Voltam Csíkkarcfalván is, az is érdekes volt. Na és egy élő legendát is sikerült videóra rögzítenem, ami persze eltűnt, de tudom kinél van egy példánya...

Yato Squaw 2010.11.16. 19:50:43

@lac1: Jaj ... hát csak viccelek. :) Csak annyi "mindent" tudhatok, amit leírtok, de abból is elfelejtek ezt-azt.

A túrós batyu nagyon guszta. Szoktam én is sütni, de nálunk a kapor nélküli verzió jöhet csak szóba. A család zöldség-fronton nem fejlődik, sajnos.

lac1 2010.11.16. 20:23:40

@Yato Squaw:
Ez az! Ezzel így voltam én is, a kapros dolgokat személyes sértésnek fogtam fel - egy ideig. Aztán amikor (egy életem, egy halálom) megkóstoltam...
Ne mond meg a kiccsaládnak, csak csináld meg, meglásd, kétpofára eszik majd. Amikor a gyerekeknek nyulat vágtam 8ez is érdekes történet volt), nem akarták megenni, mert hogy nyúl, az egy aranyos állat, meg nyuszi ül a fűben, meg hasonló. Jó, eltettem a fagyasztóba, egy hét múlva elővettem, kérdezték mi az, csirke, akkor megették.


süti beállítások módosítása