siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Répa

2010.10.01. 19:37 - miriamele

Címkék: munka répa kert

Felszedtünk szinte mindent a kertből. Már csak néhány sor krumpli maradt benne, de azt is felszedjük nemsokára, és persze a jövő évre előkészített dolgok, meg az évelők. Ja, és a sütőtök, ami két bokor, mert a többit felborogatta a szél, vagy megrágták a csimaszok, de az a két tő a kert egész alját befutotta. Arról nincs most képünk, csak rólam, ahogy a sárgarépákról szedem le a szárat.

Ugye, milyen jól áll a kezemben a sárgarépa?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Friss, finom répa ez. Ma a felét megpucoltam, lereszeltem, és amennyi belefért a szárítóba, megszárítottam. A maradékot betettem a mélyhűtőbe. A szárított répám nagyon picire összement, de valóságos ízbomba. Elég lesz majd egy csipettel beletenni a levesbe.

És a másik kép a fűkaszáról.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felszedtük a karalábot, a maradék paprikát és mindennek levágtuk a szárát. Holnap, ha jó idő lesz, összegereblyézzük és kitesszük zsákban, hátha elviszik a kukások. a kukoricaszárat is elvitték, csak nem tudjuk, mikor.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr402337933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.10.01. 22:21:37

Milyen érdekes, mifelénk úgy mondjuk, hogy karalábét.
pedig nem messze lakunk egymástól.

Tensa 2010.10.02. 19:42:09

Nem tudom mennyire ismered a képen látható hölgyet, de én azt mondanám hogy direk írt karalábot, karalábét helyett. Ezt egyfajta stílusnak mondanám, amivel mindig megnevettet :D

lac1 2010.10.02. 22:41:34

Virtuálisan ismerem egy ideje.
De mástól is hallottam már, de azokkal nem voltam olyan kapcsolatban, hogy nekik megemlítsem, de most...
:-)
www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__helyesiras__391255-karalab-vagy-karalabe

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.10.03. 20:44:35

@lac1: A legjobb a Kara lába :-)))))
Különben a Külső-Somogy és Belső-Somogy tájnyelve nagyon sokban különbözik. Édes nagyanyám, akitől beszélni tanultam, siójuti (Külső-Somogy). Édesanyám pesti születésű, nem beszél tájnyelven, ami vicces, mert az édesanyja, (nagyanyám) és a lánya (én) igen. Atyám mezőcsokonyai (Belső-Somogy).
Ja, és gyerekként Veszprém megyében éltünk, ahol minden másképp van, például ebédezni járnak az emberek. :-)))))

A Tyne folyó déli partja 2010.10.04. 21:20:16

@miriamele: mi az a minden? én ebédeznit sose mondok, viszont az alföldiek szerint dunántúli az, hogy "add oda", pl.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.10.06. 12:41:44

Igen. Az add oda teljesen dunántúli. Meg az, hogy nem ismerjük a hosszú ú, ű, í hangot. Somogyban a mássalhangzót nyújtják meg az emberek, ezért hangzik pl a tanító, tanittónak. (sőt én már hallottam pollót póló helyett)
A Balaton túlsó oldala az a Veszprém megye, ahol én éltem, Tapolca környékének nagyon jellegzetes beszédmódja van. Olyan szépen mondják az angol t-ket, és d-ket, hogy Londonban megirigyelnék. Tehát az ebédeznibe még azt a jellegzetes d-t is bele kell hallani. Amitől viszont meghaltam, az az itt-a. Jó, persze, Somogyban viszont itt helyett mondhatod, hogy ehun. Jó kis régi szó. (imhol)

A Tyne folyó déli partja 2010.10.06. 20:45:58

@miriamele: mássalhangzót Veszprém megyében is nyújtanak, =mondjuk, vlt barátom keszthelyi volt, és ő is nyújtotta, pl. azt mondta, hogy "hüttő" (rövid üvel és két t-vel.( de nálunk is mondják, hogy "köppeny", meg "esső".


süti beállítások módosítása