siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Nulladik műszak

2010.06.11. 10:01 - miriamele

Ma már az első műszak megvolt, azaz megkapáltuk a hagymát a régi kertben. Muszáj reggel hat előtt elkezdeni, mert máskülönben

1. sose végzünk

2. meleg lesz, és melegben ki akar hagymát kapálni

3. kilenckor általában kezdődik az „igazi” munka nekem, (mert a hagymakapálás nem az)

4. Lacinak muszáj pihenni mert délutános ezen a héten

 

stb…stb… folytathatnám a végtelenségig.

 

Ma még ráadásul laza napom is lesz, mert a kilencórás tanítvány után csak fél négykor lesz a következő, tehát a házimunkát is el tudom végezni közben, mert Animacs anyukája így is lusta asszonynak tartana, mert mostanában nem volt időm rendesen takarítani, vagyis minden tővel-heggyel van itthon.

 

Tegnap hatkor végeztem a tanítással, akkor álltam neki főzni, és amíg a kajám a sütőben sült, én kifejtettem a megszedett borsót, és utána megpucoltam az epret. Nem, nem azt, amit Laci szedett a képen, azt otthagytuk az öregeknek. Édesanyáméknál szedtem epret tegnap a legnagyobb melegben, onnan hoztam 3 kilót, és meg is csináltam az apraját szörpnek. A többit betettem a fagyasztóba.

 

A szörp receptje, ha valakit érdekel: 2.5 kg eper/málna vagy egyéb bogyós gyümölcs, tisztítva, összetörve. Hozzáadunk 2.5 liter vizet, 10 deka citromsavat, egy csapott kávéskanál nátrium benzoátot, összekeverjük, és egy éjszakán át állni hagyjuk. Másnap dupla tüllön átszűrjük, 5 kg cukorral összekeverjük, addig kevergetjük, amíg a cukor teljesen feloldódik és hab sincs a szörp tetején, (ez a fázis általában egy nap, amikor arra járok, megkevergetem) és palackozzuk.

 

Az idén egy új szúnyoghálót használok szörpszűrésre. J J

 

Szerintem a szörpből likőrt is fogok csinálni, fele vodka fele szörp arányban, és elteszem karácsonyra. Mit szóltok hozzá?

 

És a legfontosabb, ma „segítségünk” azaz inkább hátramozdítónk is akadt, Amália cica személyében. Tegnap sehogy sem értem rá kivinni sétálni, nyivákolt is egész délután. Most kivittem a kertbe, ahol szabadságra akarom szoktatni. Most ott tartunk, hogy egy 15 méteres zsinóron sétál a kertben. Ezzel már tud fára mászni, meg utánunk jönni. Talán, ha este lemegyek borsót szedni, akkor engedem teljesen egyedül mászkálni a kertben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr482073567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2010.06.11. 10:11:30

nekem csak egy kérdésem, hol lehet manapság tüllöt kapni?

A Tyne folyó déli partja 2010.06.11. 12:25:21

külön sétáltatni szoktad a cicát?
emlegettem a tesómnak a cica lakásban témát, mire közölte, h. a macska szabad állat, ő azt szereti, ha mehet oda, ahova és akkor, amikor akar:) meg hogy látott valahol egy videót arról, hogymit csinálnak a cicák napközben egyedül, és a legtöbb az ablakban ücsörgött, nézegetett kifelé. szerinte ez egyértelmű jele annak, h. ki akartak menni...

A Tyne folyó déli partja 2010.06.11. 12:27:15

ja, a mieink jártak a lakásba is, de általában kint tartózkodtak. éjszakára főleg, akkor mentek vadászni, kivéve, mikor kiscicáik voltak.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.11. 12:30:10

@Babette_: Amióta becsukott a kedvenc méteráruboltom, azóta nem tudom. Most viszont vettünk a Kik-ben szúnyoghálót, és sűrű szentségelések közepette tapasztaltuk, hogy nem passzol arra az ablakra, amelyről Amália lerángatta a hálót. Minden rosszban van valami jó, (Every cloud has a silver lining) most van egy NAGY darab tüllöm, fele már el is szörpöződött, a másik feléből csinálok túrós-zacskót, illetve sajtruhát.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.11. 12:31:49

@Animacs: igen, remekül lehet a cicát pórázon sétáltatni, az állatboltokban lehet kapni külön cicahámot és hozzá való pórázt.
Persze úgy sétálunk, hogy arra megyünk, amerre ő akarja, ha arra megyünk, amerre én akarom, akkor egyszerűbb ölben vinni.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.11. 13:13:16

@miriamele: láttam olyat (bár inkább nem akarták cicák...) de szerintem szabadon kószálni jobban szeretnek.

www.youtube.com/watch?v=XqCEy9UB16g&feature=related

amcsi anyucija 2010.06.11. 19:18:09

persze, persze a pestre költözött gyerekednek már nem is adsz??? hol van a szörpöcském? mert a menta elfogyott! és különben is! muhaha :D

_John_Doe_ 2010.06.12. 00:28:14

Atyaúristen! Öt kg cukor?!

Annyit a mi családunk 5 év alatt nem fogyaszt el.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.12. 10:41:03

@amcsi anyucija: ó-ó-ó ki nem jön haza a szörpöcskéjéért. De eltettem a részedet, és ha előbb nem, jövő hétvégén megkapod. A málnaszörppel együtt. Jó, lehet, hogy mentát is kapsz.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.12. 11:46:38

ja, lehet ezért nem bírtam anno a mama által készített szörpöket. azok is valami iszonyat édesek voltak.

hát még a mostohanagymamám sütijei...brr. mintha tiszta cukrot ettél volna. émelyítően édesek voltak.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.13. 04:58:20

@Animacs: Nem lesz émelyítően édes. Nem bírom az édeset én sem. Szörnyen hangzik az 5 kiló cukor, de nem az. Gondolj bele. 5 liter lé, 5 kg cukor. Az én eperszörpöm, amit a nagyobbik lányom hiányol, 3 liter 3-kiló. 4.5 liter szörp. A szörpből kisujjnyi vastagságot töltesz a pohárba, és rácsorgatsz 2.5-3 deci szódát/ásványvizet. Nem lesz édes. Illatos, eperízű lesz.
A sok cukor azért kell bele, hogy elálljon.
Az eperlekváromat 2:1-es, vagy 3:1-lekvárfőző porral teszem el, az sem édes, sőt!

_John_Doe_ 2010.06.13. 11:17:56

Különben is, szörpöt gyártani abból, amiből pálinka is főzhető...
:))

Biztosan nem sok az 5kg cukor az 5 liter szörpbe. De nekem abszolút mennyiségben sok. Persze így egyértelmű, a különböző üdítőkkel mennyi cukrot eszünk.

Nálunk csak cukormentes szörp, cola, tea fogy, a cukor az én szememben károsabb (ténylegesen is az), mint a zsiradékok.
A család a cukor nélküliséghez szokott, nekünk már az a normális.

"A sok cukor azért kell bele, hogy elálljon."
:))
A baktériumok, ami miatt megromlik egy étel, pont cukrot zabálnak. A nátrium benzoátot a folyamat elején, pont ennek megakadályozására használod.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.13. 11:52:52

nekem is szörnyű soknak tűnik ennek ellenére. tudom,h. tartósít, de akkor is. (legalábbis én is ezt hallottam)
a poén, h. pedig elvileg édesszájú vagyok, olyan értelemben, h. pl. evés után kívánok valami édeset. leginkább csokit. de ezt leszámítva nem nagyon eszem cukrosat én se (ok, a munkahelyi kávéban van még). igaz, édesítőszert teszek a kávéba. (tudom, az meg mesterséges). teát natúrban iszom, minden nélkül.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.13. 11:54:56

@_John_Doe_: az alkohol is cukros, nem? vagy a cukor válik alkohollá, valami ilyesmi. a leginkább a kémiát utáltam...meg a fizikát.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.13. 12:35:44

egyébként, ez milyen cica? már akartam kérdezni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.13. 16:12:48

@Animacs: Sphynx. És Amcsika anyucija ír is neki blogot, mert tulajdonképpen az ő cicája, nálunk csak vendégeskedik. :-)
www.amcsika.blog.hu

A Tyne folyó déli partja 2010.06.13. 17:47:02

aha. nem tudtam, mi az a sphynx cica, de most megnéztem. nincs szőre? azt írja, szőrtelen.
nekünk mindig csak rendes házicicáink voltak:)
az anyukája a lányod?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.13. 20:25:41

@Animacs: Igen az idősebbik. Majd róluk is írok, de most a nyelvvizsga-dolgozatok ülnek a nyakamon. Nézd meg az új képeket.

lac1 2010.06.17. 18:23:45

Micsoda egy cica...!
Ezt még talán én is elfogadnám!


süti beállítások módosítása