siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

N.m. második rész

2011.04.02. 18:33 - miriamele

Címkék: balaton kert vetés

Gyönyörű idő van, íme bizonyságul két balatoni kép.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eléggé lent volt már a nap. Lolával sétáltunk a parton. Ez az a hely, ahol ezer évvel ezelőtt, a régi kutyus kiskorában belerántott a vízbe. Lola félt a hullámoktól, még ugatta is őket. Pedig csak kicsi hullámok voltak, és már látott igazi csapkodósokat is. Azoktól is félt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval kert. Tegnap egy kép sem készült rólam, pedig én is vagyok ám! Itt vetem a hagymát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van komoly segítségem. Reggel nagy harmat volt. Lola szőre vizes lett, és mivel benne ugrált a friss földben, csupa sár lett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Látjátok a sárcsimbókos kezét?  Na, ilyen volt az álla, a hasa alja, a lába is. Csörgött, ahogy szaladt befelé a lakásba. Amália megijedt tőle, és olyan csúnyán elkezdett vele ordítani, hogy ilyet még nem is hallottunk. Két lépés a bejárattól a fürdőszoba, van egy rossz sárga lavórom, abban mosdattam meg. Azt a szutyoklevet, ami leszakadt róla! Na, így tisztán Amália megismerte, és rájött, hogy bolondot csinált magából. Felült a hűtő tetejére és úgy nézett körül, ahogy csak a macskák tudnak. :-)))

El van vetve az összes krumpli, a borsó, a hagyma, a sárgarépa és a petrezselyem, mindez le van Pendiganozva, hogy ne a gaz nőjön ki előbb. Úgy elfáradtunk, hogy moccanni alig tudunk azóta is.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr272794217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.04.02. 20:45:50

Tudtodon kívül csak gyártod nekem az érveket, hogy miért ne legyen nekem kutyám!
:-)
Amúgy nekem megvolt az idei első fűnyírásom. Sajnos az árnyékos részek elkezdtek mohásodni, nem is tudom, mit tegyek. Illetve vannak módszerek a gyep mohásodása ellen, de tudom, ha nincs napfény, csak árnyék meg relatíve állandóan nedve föld, akkor nincs tuti megoldás. Az ősszel felásott, nemrég pedig elvetett gyepem (az egész kertecském közepén, a tarack miatt) pedig már "pelyhedzik". A bambuszom meghozta az első levelét, a szobanövényeimet kiköltöztettem.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.03. 05:30:30

@lac1: Remélem, nemcsak kutyaellenes érveket, hanem kertészkedés-melletti érveket is gyártok neked.
Ma a gyümölcsösbe megyünk gallyakat összeszedni. Ha lesz érkezésünk utána a kisebbik kertbe a kukoricát elvetni.

lac1 2011.04.03. 19:09:56

@miriamele:
Hogyne!
Amúgy én gyerekkorom óta utálom a kerti munkát (ebbe a gazolás és a kapálás tartozik), inkább téglát hordok. Azonban valószínűleg ez a kötelező mivoltja miatt lehet, ha nekem lenne akkora kertem mint neked, és nem félnék a hívatlan szüretelőktől (talán most törvényileg változik a helyzet, jobbra fordul), akkor nekem is megváltozna a véleményem.
Én azonban valszleg csak primőröket termesztenék, ugyanis bármennyire is hihető a saját krumpli "jobb" íze, annyira hülye még nem vagyok, hogy egy-két hévégnyi maszek munka áráért megkapható ÉVES krumplimennyiséget hónapokig munkáljak.
Én ma a betonoszlopom (féltető) burkolását csináltam, egy szál gatyában, annyira jó idő volt nálunk.
(na meg fröcsögött is a csemperagasztó)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.04. 06:55:11

@lac1: Elképzeltelek gatyáig csemperagasztóban... :-)))))))))
Az egészben nem is a tényleg jobb krumpli a jó, hanem az, hogy van mit csinálni, ami más, mint amiből élsz, és látni, hogy a picike növényből hogyan lesz valami. Ja, már ettünk a kisebbik kertből zöldhagymát, és sóskát. Ez utóbbit csak én, mert Lacinak nem bírja a szervezete, és egyébként is tiltja a vallása. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

lac1 2011.04.04. 17:44:52

@miriamele:
Nekem a kert nélkül is van/lenne mit csinálnom, mint az, amiből élek. A gyerekek, motorozás, medence, airsoft, régebben hangfalak és erősítők, esetleg bringázás.
Az én vallásom nem tiltja a spenótot.

A Tyne folyó déli partja 2011.04.09. 14:16:23

@lac1: egyetértek, nekem se kell ahhoz se kert, hogy elfoglaljam magam, most pl. közölték, hogy júniusban lesz a vizsgám, és nem decemberben, mint eredetileg - októberben kezdődött volna az oktatás, és júniusban vizsga. csakhogy a tanárnő beteg volt augusztustól februárig, oktatás áprilisban kezdődik. vizsga meg ugyanúgy júniusban, mert megszüntetik a képzést....
mondjuk, kert az jó lenne, nem művelni,csak kiülni, balkonom van, de csak reggel süt oda a nap, majd a következő lakás fordított fekvésű lesz.

lac1 2011.04.11. 18:48:34

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Szia,

milyen vizsga? Angol?
;-)
A munkatársam fiam feléd kerül angolhonba, asszem Aberdeen-be. Van ott külföldi diákoknak valamiféle művészeti iskola, oda jelentkezett.
(jó a kert, csak ne akkorát szeressél, amekkorát gondozni már nem szeretnél)

A Tyne folyó déli partja 2011.04.11. 20:28:06

@lac1: gondozni nem igazán akarom, kiülésre kell.
hát, a vizsga angolul van, de pénzügy. most jön a magasabb szint, júniusban lesz a vizsga, és holnap kezdődik a tanfolyam, október helyett...
kölcsön (és tavalyi( könyvből készülök, azt is úgy kellett kiimádkozni, mire végre megjött a tanár, a sajátját adta kölcsön. állítólag megrendelték nekem az ideit. ezt mondták októberben, azóta is várom....

lac1 2011.04.11. 22:42:46

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Jó a gondozás. Mint már írtam, a kerti munkát nem szeretem, de amikor jól levágatom a kölkekkel a pázsitot, elvágólag van minden, azt olyan jó nézni.
Kár, hogy ide nem lehet képet berakni, de olyan jó képeket tudnék mutatni, amitől megjönne a kedved.
Nem, nem az enyémet. Sokkal szebbeket.
Én most öltettem el az öntermő kiwimet, fémből hegesztettem egy stilizált fát, amire felkúszhat (mert hogy ez kúszó fajta), a bambuszom már hozza az új hajtásokat, a lilaakácom két-három nap múlva virágzik hatalmas 30 centis lila virágokat úgy, hogy még levele sincs, a tujáimat felnyírtam, az alját fahánccsal felszórtam és valami télen nyáron élénkzöld pozsgás szerűséget ültettem el közöttük, az egyszem bonsai-momat kiköltöztettem, a yuccamat úgyszintén, sajnos a filodendronom valamit nem szeretett, vagy a két héttel ezelőtti hajnali hidegeket vagy a közvetlen napfényt (már árnyékba raktam), mert sajnos bebarnultak a levelei, de azért...
Tankönyv: akkor ott sem lehet másképp, mint itthon.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.16. 20:02:39

@lac1: És kerek virágágyásokat is. Nem szeretek semmit elvágólag,

lac1 2011.04.16. 21:36:36

@miriamele:
Ha a feleségem lennél, örökké vitatkoznánk. Persze virágágyás ne legyen sarkos, ezt én is aláírom, de hogy semmi...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.17. 19:43:32

@lac1: Biztos nem veszekednénk egy szót sem. Mindent úgy csinálnál, ahogy én akarom, és még észre sem vennéd. :-))))))

lac1 2011.04.17. 21:26:56

@miriamele:
Ne hidd. Eléggé öntudatos vagyok. Kerek házat biztosan nem szeretnék.A cica sem aludna benn, meg a kutyu sem.
;-)

Yato Squaw 2011.04.18. 09:23:12

@lac1: Küldhetnél képeket, talán megjelenhetne itt egy vendégposztban. :)

lac1 2011.04.18. 19:39:31

@Yato Squaw:
Ja, jó ötlet. Igaz, a lilaakác kinyílott már, de még nem az igazi pompájában, de a kiwi-m már növekedésnek indult (ezért mondom mindenkinek, hogy adok én szívesen amikor kérdek vagy a vadszőlőből, vagy az akácból, de érdemesebb pár száz forintért venni előneveltet) a vadalmám az már pompázatos, és a keskenylevelű sásom is. A filodendronom az rotty, nagyon sajnálom.

lac1 2011.04.18. 19:43:55

@lac1:
Jav.: a sásom még csak most indult neki.


süti beállítások módosítása