siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Esős karácsony

2011.12.27. 05:51 - miriamele

Címkék: karácsony ajándék otthon

Kedves blogtársaim, remélem, nagyon kellemes karácsonyotok volt, mert nekünk igen. Nem hiába volt az a sok előkészület. De Lac véleményével ellentétben én szeretem azt a lázas készülődést, ami karácsony előtt van. Pedig nagyanyám ennyi mindenfélével nem indult volna a karácsonynak. Igaz, hatan voltunk otthon velük együtt, de az alap családja csak három ember volt, mit kezdett annyi mindenfélével karácsonykor.

De tulajdonképpen mindegy is. Az idei a csináld magad jegyében zajlott, minden ajándék itthon készült, amit én még jobban szeretek, mert megcsillogtathatom, hogy milyen kreatív is vagyok valójában. Na és persze, pénzem sem volt drága ajándékot venni, még mindig nem tudták eldönteni, hogy mennyi nyugdíjat kapok, pedig augusztus óta lett volna idejük, így aztán semmilyent. Jó, mi?

Szóval, volt házilag készült szaloncukor, csokoládé, likőr, töménytelen sütemény (bejgli nem), diós kalács, amelybe a diót megmostam és megpirítottam, hogy ne csípje a család száját, és kevés pogácsa, amely tulajdonképpen egy szekérderékkal volt, csak kevésnek bizonyult.

Száz szónak is egy a vége, jó volt. Itt a bizonyság, képek formájában.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hatalmas (mű)fenyő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kisebbikem a kincsei között.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagyobbikam a mézeskalácstáljával. Na jó, azt nem én csináltam, ennyire ügyes nem vagyok. A csarnokbéli szomszéd a mézeskalácsos, ott csináltattuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Én és a karácsonyi konyharuha, amit édesanyámtól kaptam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És persze, a gondos gazda az új serpenyőjével, és annak ajándékozójával.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És egy kép két nappal karácsony előttről, amikor esett egy kis hó a kertre. Egyébként a téli káposztáim fejesednek. Kb diónyi ugyan, de fej!

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr123498119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.12.27. 21:02:54

Hajnali 5:51????? Ez hogy lehet?
Amúgy meg: lehet, hogy én is szeretném a karácsonyi készülődést, ha nem úgy zajlottak volna, ahogy. De az állandó járkálás, a vita a nők között, hogy milyen sorrendben mit csináljanak, meg hogy miért menjek még el a boltba, na az már nem... A szaloncukros az nekem osztálytársam volt, és konyakos-whiskey-s szaloncukrot nem tudnék csinálni, pláne nem annyiért amennyiért kaptam, a muter volt a 24-- vendéglátónk, a 25-i meg az anyós, az első két napot mondhatni megúsztam. Vettem halat is, főztem ekkora (mutatom) vajlingban halászlevet, és most tudtam meg a saját családomról, hogy SENKI nem eszi a halat, ehetem én meg az összeset. Jól kitoltak velem...
:-)

lac1 2011.12.27. 21:04:47

...ja, a Laci bácsinak a fején minek az fejhallgató? Az is ajándok?
Azok a szárított izék jól mutatnak a (mű)fenyőfán, gratula.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.12.28. 06:04:07

@lac1: Igen azért, hogy ne ordíttassa a tévét. De ordíttatja azóta is. :-))))
Remélem, nem pusztultál el halászlé-mérgezésben.

lac1 2011.12.28. 11:07:21

@miriamele:
Tegnap megettem kb. a felét, ma a másik felével végzek,inkább menjen kárba, mint pocsékba.
Az Amália cica is kapott valamit?
Jaj, az olyan szép dög...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.12.28. 19:11:35

@lac1: Pulóvert, sötétkéket. Én kötöttem. Lola kutya pedig új nyakörvet és láncos pórázt, azt rágja szét, ha tudja, és egy villogót a nyakába, hogy meglássuk, amikor este sötétben szaladgál.

lac1 2011.12.29. 21:22:37

Villogó nyakörv?????????????????????? Hogy mik vannak...!

amcsi anyucija 2012.01.09. 16:50:25

hogy mennyire előnyös kép került fel rólam, hihetetlen!! :)
jó kis karácsony volt, kár, hogy csak aludni és enni tudtam folyamatosan!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.01.10. 21:09:46

@amcsi anyucija: Minden kép előnyös rólad.
Aludni és enni sem rossz biznic.


süti beállítások módosítása