siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Éééééés kész!

2011.11.25. 10:02 - miriamele

Címkék: otthon kolbász ádvent

A múltkori szívecskékről is van kép, bár a számuk erősen megfogyatkozott, főleg, hogy most rágtam meg egyet a délelőtti kávéhoz. Jöhet a következő!

Az adventi sütiken elmélkedem, ha van egy jó tippetek, küldjétek, Mikulásra kell kész lenniük.

2011 11 22 002.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a kolbászok is megjöttek a füstről, nézzétek, milyen szépek. Kéne még csinálni szalonnát és májast is, meg még kolbászt, mert ebből nem sok fog maradni karácsonyra, ahogy én magunkat ismerem.  Az idén "csináld magad" karácsony lesz, elvi és objektív okokból is, szóval jobb, ha nekilátunk a gyártásnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jut erről eszembe, remek szárított zöldségeim és almám van, ha valakit érdekel, tudok belőle küldeni némi magyar forint ellenében. Csinálok egy képes árjegyzéket. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr733410308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.11.26. 21:25:28

A kalbászokat úgy kell fellógatni, hogy az Amália cica ne érje el, mert hoppon maradtok. A két kép együtt kellemes emlékeket ébreszt bennem, mert amikor katona voltam, akkor vasárnap este érkeztek vissza az eltávról az aki volt, és hozták az ellátást. Ha nem voltál elég gyors, akkor nem maradt neked, vagy nem elégséges mennyiség, úgyhogy válogatás nem volt, etted amit értél. És ekkor tanultam meg, hogy a rántott hús somogy kockával nem is rossz, főleg, ha vegyes-vágott savanyúságot küldesz utánuk.
www.nosalty.hu/files/imagecache/img-421x289-v/recept_kepek/zala-kocka.jpg
www.hetek.hu/files/images/2006/10.038/szabad/magyarorszag_rantott_hus.jpg
www.nosalty.hu/files/imagecache/img-421x289-v/recept_kepek/vegyes_vagott_savanyusag.jpg

Yato Squaw 2011.11.29. 21:28:09

Mi ugyan nem ünnepelünk, viszont sokat sütizünk. Ezen a blogon nagyon tetszenek a receptek, a címkefelhőben találsz aprósütit is.:
zamatesillat.blogspot.com
Ezt már megcsináltam, nagyon bevált, vendégségbe is vittünk, cukrász sógornőm is elismerően nyilatkozott róla.
zamatesillat.blogspot.com/2011/02/egyszeru-csokis-gesztenyes-keksz.html

lac1 2011.11.30. 18:00:41

Jááááj, de jó' néznek ki!
Miért nem ünnepeltek? hogy lehet az? A második link alatti félig csokis izét már ettem. Vagyis olyant, ami kinézetre ilyen.

Yato Squaw 2011.12.01. 16:55:46

@lac1: Megvizsgáltunk bibliai alapelveket, ennek az ünnepnek az eredetét és úgy döntöttünk, hogy nem ünnepeljük.

Ezt a mézeskalácsot lehetne vaníliás vagy grízes krémmel is tölteni és úgy csokiba mártani, akkor kicsit szelídebbek az ízek, nem olyan pikáns, mint lekvárral. De így is, úgy is remek.

lac1 2011.12.02. 16:56:57

@Yato Squaw:
Én nem is tudom, hogy egyáltalán nem-e sima piskótatészta volt félig csokiba mártva... Vagy éppen olyan mézes tészta alap. Csak a formája ismerős.
..
"Megvizsgáltuk..."??????????????????????????????
Ilyen alapon az egész élet mehet a süllyesztőbe. Az állatokat (amit megveszel a boltban darabokban) nem éppen úgy tartják, a Nike cipődet gyerekrabszolgák varrják, a kis ékköves gyűröd éppen lehet "véres" is, amin írod a- egymás között valljuk be négyszemközt - most a leveledet, környezetszennyező módon termelt áram segítségével történik. Nem akarlak elkeseríteni, de majd ha lesz gyereked, nagyon rosszul fogja magát érezni, amikor megy haza az oviból és meséli, hogy a többieknek mit vitt a Jézuska. Azt ne hidd el, hogy te majd okosan elmagyarázod neki, hogy az egész csak ámítás, nem fog sikerülni...
Mellesleg sok-sok intelmet tudnék (az asszonyállat teológus) a Szentírásból iderittyenteni, amit nem tartasz be...
:-)
Valahol megértelek, annak idején én sem szerettem, ha lányomhoz jönnek a húsvéti locsolók, mert hát végül is e egy termékenységi, de legalábbis egy ahhoz kötődő népszokásnak lehet tekinteni, aztán rájöttem, hogy nincs azzal baj, sem, a múltunk miatt, sem pedig a szándékkal.

Yato Squaw 2011.12.02. 18:00:14

@lac1:
A Miriamele mézes szívecskéire gondoltam a töltelékes megjegyzéssel :)

Annyira óvatosan akartam fogalmazni, nem akarnék senkit megbántani, vagy azt éreztetni, hogy nem helyes, amit tesz. De mi így döntöttünk :)
És persze ... biztosan van, amit csak szeretnénk betartani, de alapvetően igyekszünk. Mivel a világból nem kell kifutni, nem kell remeteéletet élni, nem baj, ha a modern vívmányokat használjuk.
A gyerekeim (18 és 15 éves fiúk) így nőttek fel. (Szerintem mi majdnem egy korosztály vagyunk.) Megértették, hogy nekik nem kell alkalomra várni, hogy ajándékot kaphassanak - ez persze nem azt jelenti, hogy mindent azonnal megkaptak volna. De ha vágytak valamire, és volt rá keret, nem kellett hónapokat várniuk, amíg eljött egy születésnap, vagy Karácsony. A szomszéd gyerekeknek meg igen, úgyhogy ők irigykedtek a mieinkre :)
Felnőtt is van, aki irigykedik, hogy nem kell részt vennünk a "hajszá"-ban.

lac1 2011.12.02. 19:43:55

@Yato Squaw:
Ja, hogy azokra... Az más.
..
Sértődés ne essék: fel kell kötnie a gatyóját, aki engem meg akar sérteni bármivel.
;-) Mondjuk ha a robogómra tennél megjegyzést.
Ja, és hogy van gyereked, hát ez kissé - de csak kissé - megváltoztatja leányzó fekvését, a véleményem maradt az ami így is. A karácsonyi ajándékozás nekem nem okoz törést a karácsonyban (a lelkemben) tökéletesen belefér. mondhatjuk: ez egyfajta 13. hónap a gyerekeknek a pluszoknál. Mondjuk a nagyobbik épp most közölte, hogy a teáját beleöntötte a laptopba kóterban, mire én meg MOST közöltem vele, hogy ez ha javítható, akkor az a karácsonyi ajándékok "árába" fog fájni neki, ha nem, én nem veszek 3 hónapos laptop után még egyet, tehát szépen eloson a diákhitel központba és örökre (mert amire visszafizeti a diákhitelt az iskolái után az már örök lesz), hogy tetteinek következménye van. A lányom meg könyvet és memória-bővítést kért, a kisebbik meg a számítógépét akarja tuningolni, az meg csak úgy is a karácsonyi ünnepek után lesz, mert egyrészt ott kapja meg a többiektől (mamáktól) a "jussát", másrészt meg ünnepek után rengeteg eladó cucc lesz a neten, lényegesen olcsóbbért lehet hozzájutni bizonyos dolgokhoz. A keresztlányoknak meg egyrészt állatos könyv, másrészt meg festővászon (alapozva) meg ilyesmi a művészellátónál. Tehát a hajsza - főleg, mert én tulajdonképpen MINDENT munkaidő alatt intézek nekem nem gáz, persze ez egyedi. De hazudnék, ha nem írnám le, hogy volt olyan amit írsz, hogy amikor a mamák odaadták a pénzt, hogy vegyem meg amit akarok és vigyem oda az ő karácsonyfájuk alá, tehát három gyerek, az szülők meg a két nagyszülő az 3*3= 9 gyerekre kellett venni, és egyszer elszakadt a cérna, és közöltem velük, hogy vége, nekik is van lábuk, a sok hülye tévézés meg nyugdíjas siránkozás helyett majd ők a nyakukba veszik a várost és azt VESZNEK amit akarnak. Azóta nekem az ajándékozás maximum két nap, de nem egész, hanem összesen mondjuk 4-5 óra. Így vagyok a fával is, tuti helyre akadtam, már kimentem megjelöltem, 23-án meg kivágom. persze itt is időnek kellett eltelleni, amíg az apósékat leráztam, miután nekii is mondtam, hogy vagy kijön velem november végén kiválogatni a fát, vagy karácsony előtti nap oda megy ahová akar, mert én nem fogok vele akkor fát válogatni, mert akkorra azért a szépeket kiválogatják. De ez különben nem gond, ez egyfajta készülődés az ünnepre. Így van a bevásárlással is, ÉN és csakis ÉN megyek a boltba, az asszonyállat otthon marad, én nem vagyok hajlandó megint óráékat tolni a kocsit a marketban. A friss kenyér 24-ére le van zsírozva, szinte házhoz hozzák, tej dettó, narancs dettó, banán szintúgy. A tőkehús, hal meg a mélyhűtőben várja a sorsát, meg van tiltva a háznépnek a kivagyiság próbálgatása, mármint hogy képes megmutatni, hogy egyszerre 20-féle cuccot süt meg. Anyós hajlandó ilyenre, amikor a sok hülye rokont ideeszi a fene. Csirke= sült, rántott és pörkölt, sertés megint, rizs, nokedli, sültkrumpli, stb. Szóval amióta pár éve mindenkit elhajtottam a túróba, érdekes módon békesség van nálunk...
:-)))))))))))))))))))))))))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.12.03. 14:46:49

@lac1: Én senkit nem hajtottam el a túróba, és mégsem hajtás semmi. Igaz, az idén NEM VESZEK ajándékot, csak csinálok. Most viszont karácsonyfadísznek való mandarin-alma-birs hármast szárítok. Jut belőle a piacra is. Nagy sikere van a szárítmányaimnak, jelzem. Jobban fogy, mint a krumpli. Viszont ma délután nekiállok az adventi sütiknek, mert kedden megyünk a lányokhoz, és süti nélkül nem akarok odaállítani. Sok süti nélkül. De majd teszek képeket. :-)))))))))

lac1 2011.12.03. 15:27:45

@miriamele:
Hát nálunk szükségét éreztem már, amikor felerészben nálunk csinálták a vendégseregnek valót. Elszakadt a cérna, amikor a harmadik bolt körutam után jutott az eszükbe, hogy még mindig kéne valami.
A képeket meg hiszem, ha látom.
;-)

Yato Squaw 2011.12.03. 16:01:24

@miriamele: Szeretnék abból a szárítmányból én is! De nagyon!:) Megmutatod majd?
Láttam a Metro-ban szárított zöldséget, 1 kg volt a legkisebb kiszerelés, és lehet hogy csak fehérrépa volt benne, más szín nemigen látszott. :)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.12.03. 20:50:48

@Yato Squaw: Persze, csak a fényképezés keresztmetszetem szűk, mert az én telefonom átjátszózsinórját, mint ismeretes, megette a Lola. Másra várni meg...


süti beállítások módosítása