siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Készül a finomság

2011.11.19. 22:25 - miriamele

Címkék: otthon kolbász töltés

Elindult a menetrend szerinti kolbásztöltés, bár vacilláltunk, hogy kellőképpen hideg van-e hozzá, vagy még várjunk. Úgy döntöttünk, hogy hidegebb ugyan lesz majd, viszont mi már nagyon szeretnénk friss kolbászt enni, úgyhogy nosza.

Reggel kimentünk a húsért, és délután, piacozás után, már kevertük is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért ez nem az az adag, amelyből ötven szál lesz. :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tekeredik a kígyó... kolbász akar lenni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért lesz mit megkóstolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menet közben elfogyott a bél, hoznunk kellett újat. Itt már a második felvonáshoz szerelődik a daráló.

 

Maradt ki egy kis hús, abból töltött káposzta lesz holnapra.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr823397051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.11.21. 19:45:52

Szárazkolbász az vajon hol van? Mert ezeket sütnivalónak látom. De a képen a kezedet nem jó helyen tartod, mert szerintem a látott beállás szerint a bal kezedet a a töltő kimenetelén kellene tartanod, markodat összeszorítva fékezni a bél lecsúszását a csőről, ezzel szabályozva a kolbász keménységét - vagyis hogy lassabban engedve több "anyag" megy bele ugyanabba a bélhosszúságba, így hát keményebb lesz a "kalbász".
Legalábbis én így szoktam, ha segíteni kell valahol, mert én már pár éve nem vettem dögöt, így hát kolbászt sem töltök, igaz előtte sem nagyon, mert ha vettem is dögöt, akkor sem töltöttem igazán kolbászt. A zsírját eladtam, a fej ment a faternak kocsonyának, többi meg konyhakészre alakítva be a hűtőbe, ha egy kicsi nyesedék lett, akkor az darált húsként végezte fasírozottként, vagy káposztában, esetleg rakott kelben, ilyesmi.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.11.21. 22:03:37

@lac1: Nem én vagyok az "eresztés" mestere, én csak hajtom a masinériát, a szakértő pedig olyan keményre tölti a kolbászt, amilyenre akarja, ez csak egy pózolás volt a fényképhez. :-)))))
A kolbi füstölődik. Mi viszont nem szoktunk hűtőbe húst tenni, mert azt lehet a boltban is kapni, viszont a füstöltárut boltból meg nem esszük. Amikor nincs, sajtot meg zsíros kenyeret szoktunk enni, felvágottat, szalámit soha. El vagyunk rontva, különösen én.

clara.roft 2011.11.21. 23:57:00

Ezennel jelentem, a csokis szív elfogyott...nem bírta sokáig. :D muhaha

Yato Squaw 2011.11.22. 17:07:50

@lac1: Azt hittem, örvendezel majd ilyen sok "ehető" láttán. :)

@miriamele: Jót nevettem az "eresztés" mesterén. Nagyon bírom a humorod! :)

@clara.roft: Csokis szív is volt, nahát! Még csak mutatóba se jutott nekünk! Akkor most szívtelenek vagytok? :)

lac1 2011.11.22. 17:23:44

@miriamele:
Húst a hűtőbe én is csak akkor, amikor egy egész dögöt vettem, így, amikor már minden nap lehet venni, én sem tárolom a húst. A füstöltárú bolti vásárlása nem feltétlenül rossz, mert nekem szemben lakik egy MESTER, akitől télen vásárolok, igaz nem bolt, de nem is saját készítés, majdnem mégis bolt. Speciel én fogyasztok felvágottat is, változatosan élek.
Utoljára nagyon érdekeset láttam egy weboldalon, bacon szalonnát megsütöttek, és olyan teflonos sütőformában, amiben kicsi sütiket lehet csinálni
mindmegette.hu/lapokkepek/cikkek/57000/57292_1.jpg
mint a képen, egyenként körberakta mint egy fagyitölcsér a sült bacon szeleteket, és egy tojást ütött bele és azt egyszerre megsütötte. tehát baconba csavart tükörtojás volt, királyság, nyami-nyami.

lac1 2011.11.22. 17:24:43

@Yato Squaw:
Örvendezek, de csak annyira, mintha amikor képen nézek egy jó "bőrt", egy jó autót, vagy valami ilyesmi...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.11.22. 20:02:34

@Yato Squaw: De van most is, mert annyira azért nem vagyok aszkéta, hogy a lányoknak küldök, magunknak meg nem csinálok.
Most az adventi aprósüteményeken gondolkodom, a csokis töltött mézeskalácsszív úgy látszik tuti befutó.

Yato Squaw 2011.11.22. 21:49:49

@lac1: A bacon apropóján:
gabojszakonyhaja.blogspot.com/2009/08/bacon-explosion-bacon-bomba.html
Ismerőseink a bacon-nal borított pizzát zsírtenger pizzának nevezik :)

@miriamele: Legalább hadd lássuk! :)


süti beállítások módosítása