siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Az utóbbi pár nap, ömlesztve

2011.06.28. 12:04 - miriamele

Címkék: mindenféle lola kert kukorica

De tényleg. Már azt sem tudom, hol hagytam abba. Rengeteg minden történik, és képek is készülnek, de például az este bent hagytam a telefonomat az autóban, azt meg a garázsban.

Kezdjük a mai történetekkel. Kimentünk a kis kertbe, hogy felszedjük Magdi néni nárciszhagymáit. Tavasszal már alig virágzott, úgy el volt sűrűsödve. Mint utóbb kiderült, tíz éve ültette őket, már másodszor kellett volna szedni a hagymáját. Jól el is van aprózódva. Na, ahány rövid sor, annyi vödör hagyma. Persze, egy jó csomót félbevágtunk, meg biztos maradt is benne.

Először legereblyéztem az elszáradt leveleket róla. Kiváló segítségem akadt hozzá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán később is segített, kaparta a nagy hantokat, hogy biztosan ne tudjam kivenni belőlük a nárciszhagymákat. A felét tudtuk megcsinálni, mert én elfáradtam. Holnap is nap van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Látjátok, milyen szép szőke hajú csutkababák vannak a kukoricán? Két hét múlva lehet enni. Sőt, már vöröskét is láttam. Ez az első vetésű kukorica. De az első vetésű dinnyén egy darab sincs. A másik kertben a szégyenlősök már elég nagyocskák.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez itt a kaktuszkertem az erkélyablakban. Ezek a hosszú nyelű virágok a napokban kinyílnak, a fehérek is, a rózsaszínek is. És nézzétek, mennyi apró bimbó. Szinte rakni nem lehetne rá többet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És mivel visszafelé megyünk az időben, jönnek a régebbi dolgok. Például Amália is megérkezett nyaralni. Borzasztó piszkos nyakkal. Állítólag indulás előtt porfürdőt vett a pesti udvaron, hát nem tett jót neki. Mindegy, meg lett csutakolva, most valamivel tisztább.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Készülnek az újabb cukkinisavanyúságok, tökök, befőttek, sőt most kovászos uborka is. Ecetes is. Akarom mondani, megemberelte magát az uborka. Remélem, akkora esők után, amelyek a hétvégén voltak, azok az uborkák is kikelnek, amelyek eddig csak gondolkodtak rajta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiritkítottam a vörös óriás répákat, le is szárítottam azokat, amelyeket kiszedtem. Most megint tele van a szárított sárgarépás dobozom. Lehet, hogy nagyobbat kellene rendszeresíteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Füvet kell nyírni. Lola is segít.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Halad a munka. Előtérben a felmagzott salátatenger. Meghagytuk, hogy vesse el saját magát az áttelelő-saláta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És az a dinnye, ami csak bosszúból kelt ki, meghozta az első dinnyécskéjét. Remélem, megnő 12 kilósra.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr153021451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.06.28. 18:05:20

Nah,

nem írtad, hogy a kutyu hogyan viselkedett azután, hogy ki lett miskárolva. Észrevenni valamit a viselkedésén?
..
A szép cica...!
Én ma voltam ge yvidéki intézményünknél, és Uramfia... Akkora és olyan tuti bambuszokat láttam, amit eddig a 4 éveben nem vettem észre!!! Azt mondták, ez bármikor elültethető, de én azért várok őszig, de olyan csuda vastag szárai vannak! Úgyhogy amit eddig nevelgettem sövénybambusz, az megy valahová el, mert én igazándiból olyant szerettem volna, amit ma láttam, csak amit kaptam bambuszt azt nem mondták miféle. Igazándiból kis lelkiismeret furdalásom van a növénnyel szemben, hogy átköltöztetem egy "másik" miatt, de hát...
Ha meglesznek a képek, majd dobok fel, hogy mifélét találtam.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.28. 21:35:28

@lac1: A kutyus viselkedése egyáltalán nem változott. Kiskutya volt még, az is marad.
Amália a körmét rágja.
A bambusz engem is érdekel, tegyél fel képet.

lac1 2011.06.29. 16:20:02

@miriamele:

Kutya: érdekes...
A bambuszkép még úton van, sajnos még nem küldték meg, de amint megjött, már küldöm is.


süti beállítások módosítása