siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Végre esik

2011.06.24. 18:17 - miriamele

Címkék: virág kert lányok

Esik az eső. Már éjjel is esett, reggel kimentünk a kertbe és megállapítottuk, hogy majd lehet egyelni a sárgarépát délután, de nem lehet.

Szoktam Nanti répát is vetni, de a Vörös óriás nevűt jobban szeretem, mert hamarabb van foghatós répája, intenzívebb az íze, és őszre akkora tud lenni, mint az alkarom. A tavalyi répaszedésnél is olyanokat fogok a kezemben. Aztán lereszeltem őket, megszárítottam, és majdnem egész télen volt levesbe való répám. A mostani ritkításrépákat is megszárítom, de lehet, hogy teszek belőlük befőttesüvegbe is. A zöldségkonzerveknek nagy a keletje, a lányok itthon voltak és vittek a tökből. A cukkinisavanyúságot is megkóstolták, ízlett. Én is ettem belőle, amikor hazaestem az érettségiről, tényleg nagyon finom. El is vitték majdnem az összeset, lehet újat csinálni.

Na, de ne szaladjunk ennyire előre. Először is egy kép az elmúlt időkből, amikor még olyan meleg volt, hogy nem lehet megmaradni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az új kerti divat, Laci kinőtt rövidgatyája. A kezemben körömvirág, még azóta sem értem oda, hogy megcsináljam a kézkrémet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A három grácia a napsütésben. Előtérben a nem-narancssárga sásliliomok. Hemerocalis, négy napig gondolkodtam a latin nevén, de aztán eszembe jutott. A hátsó is kinyílt, szép barna virágja van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eléggé ki volt száradva szegény, de most pótolhatja a nedvességet, ha tudja. Remélem, az eső után kikelnek a dacos uborkáim. A nagy uborkákon már van, sőt, már csináltunk is kovászos uborkát. Igazából azokból kellene savanyúságot csinálnom, akik még ki se keltek eddig. Remélem, meggondolják magukat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az összes kaktuszom virágzik, egyszerre. Ennek augusztusban van az ideje. Az, amelyik áprilisban szokott virágozni, júniusban kezdte, a júniusiak május közepén, a nagy oszlopkaktusz csővirágot hozott, itt a világ vége. (Vagy az majd csak jövőre esedékes?)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr703011976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.06.24. 20:15:08

A három grácia mellé elkelt volna a negyedik is, a kutyu!
A kaktuszaidról is csinálhatnál fényképes bejegyzést, főleg ha virágoznak.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.24. 22:05:30

@lac1: Lola egy másodpercre nem állt meg, hogy képet lehessen készíteni róla. Most eső után elvittem biciklizni, mert egész nap nem tudott kimenni. Így is sokan voltak, de azért szaladt egy darabig pórázon, majd ahol viszonylag néptelen utat találtam, ott elengedtem. 5 km oda, ugyanannyi vissza. Nekem szinte teljes erőmből hajtani kell, hogy ne hagyjon az állat faképnél. Na jó, megvár, ha nagyon lemaradok. Miután hazaértünk, még kb tíz percig vadul körözött a fűben, csak aztán tudtunk felmenni. Ő tizenhatszor, én egyszer, a második emeletre.

lac1 2011.06.25. 11:00:53

@miriamele:
Nem állt, nem állt meg. Parancsolni kell neki: ülj te dög!
:-)
Mondjuk 10 kilométer futni azzal a rövid lábbal... nem cserélnék vele. Én biztosan vennék neki futógépet, aztán fusson amennyit akar.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.25. 13:43:01

@lac1: Nem parancsolni, szépen kérni. Akkor megcsinálja. Ha kiabálnak vele, megijed. Épp olyan, mint a gyerek.

lac1 2011.06.25. 19:52:43

@miriamele:
Megkérted szépen, hogy üljön elétek, és maradjon nyugton?
;-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.26. 07:00:31

@lac1: Nem, eszembe se jutott. Akkora örömmel szaladgált. Pedig, ha megkérem, csak az én kedvemért, csak mert jó fej, biztos, hogy megcsinálja.


süti beállítások módosítása