siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Cseresznye, krumpli, esős eper és palánta

2011.05.28. 19:46 - miriamele

Címkék: cseresznye krumpli kert eper káposzta

Na de csak szép sorjában.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kinek a gyönyörű, karcsú lábacskái ezek? Hát Laciéi, aki éppen mászik fel a cseresznyefára. Lola hisztirohamokat kap, hogy nem tud utána menni. Én a biztonságos földön maradtam, onnan húzgáltam le az ágakat, hogy elérjem a cseresznyét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha jól megnézitek, ott a nagy feketerigó. Minden látszat ellenére tele volt a fa cseresznyével, szedtünk két vödörrel, és még az igazi rigóknak is rengeteg maradt. Szétosztogattuk, cseresznyés pitét sütöttem belőle, főztem belőle egy adag lekvárt. Édesanyám szerint a cseresznyelekvár íztelen, de nekem az egyik kedvencem. A maradék pedig kimagozva és cukorral lekavarva várja a holnapot, amikor is üvegbe rakom. Ilyet eddig csak meggyel csináltam, de minden brosúra azt mondja, cseresznyével is lehet. Meglátjuk. (1 kg cseresznye, 20-30 dkg cukor, késhegynyi Na-benzoát, keverni, 3. napon üvegbe rakni)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hajnali krumpligazolás. Fáztam, mint a kutya, később aztán olyan meleg lett, hogy meg se lehetett maradni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okleveles díszpéldány kabakpityóka. És még hány van a földben?! Pedig már több tonnányit kiszedtünk. Állítólag anno, az ádándi alispán hozta be, mert szép. Hát az. Áldja meg az isten haló porában is a két kezét érte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mikor esik az eső? Amikor kiérünk a kertbe. Vizes kert a diófa alól nézve. Előtérben a Gabinak szánt futóbabföldek. Mindkét ládában 6-6 fészek. Remélem, kikelnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lola kényes kisasszony, nem szereti az esőt. Az már más kérdés, hogy amikor elindultunk a kertbe, akkor már összesározta magát. Még jó, hogy tegnap voltunk vele a kutyakozmetikában. Tiszta kutya, micsoda ellentmondás!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Indulás! Esik nem esik, le kell szedni az epret. Igen, vödörrel. Tele is lett. Mindjárt állok neki megpucolni. Főzöm a lekvárt, és válogatok közepes méretűeket epres gombócnak. (Ugyanúgy csinálom, mint a szilvás gombócot, csak vaníliás porcukorba mártom az epret, mielőtt rágombócoznám a burgonyás tésztát. Kifőzöm, pirított prézlibe hengergetem, és megy a mélyhűtőbe. A lányok nagyon szeretik. Ha előkerülnek, csak behajintjuk a mikróba, és cukros tejföllel tálaljuk. Próbáljátok ki! Persze, frissen a legjobb.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laci szerint nincs eper, ami van is zöld, meg egyáltalán. De azért ő is beállt szedni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már a következő lépés, a palántaültetés. Téli káposztafélék, a jó ég tudja, milyen sorrendben, mert Lolika a palántasorokból kihúzgálta a pálcikákat. Csak a kék karalábét, és a vöröskáposztát tudtuk a többitől megkülönböztetni, meg a January nevezetű karfiolt, mert annak a pálcikája véletlenül a helyén maradt. Sebaj, ha nagyobbak lesznek, meglátjuk mi, micsoda.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiskutya a nagy káposztáskertben. A palántákat iszapba ültetjük, a lekonyulás csak időleges. Loli az óriáskaralábék előtt ül, látjátok, milyen peckesen állnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már a másik kertbéli kétkilós nyári káposzta. Ugye, milyen szép?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr472939515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.05.29. 09:28:53

Hát a krumpligazolás az egy nagyon nem szeretem munka. AZ epresgombóc evészet az meg szeretem munka. Cseresznyeszedés az szeretem munka - ha csak nem hazaviszem és a sógornő felzabálja meg elviszi a pulyának - karalábé evés nem szeretem munka.
Kutyát kozmetikába? Hova lészen a világ???
(Kabakpityóka szörnyű...!)

clara.roft 2011.05.29. 11:46:01

én is akarok kertezni,meg epres gombócot enni, meg tiszta Lola kutyát sárba hempergetni

Yato Squaw 2011.05.29. 21:13:35

Nekem is nagy kedvem lett mindehhez :)


süti beállítások módosítása