siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Cseresznye

2011.05.19. 13:18 - miriamele

Címkék: cseresznye kert gyümölcsös

Ha még nem lenne elég a dolog, elkezdett érni a cseresznye a birtokon. Onnan tudom általában, hogy van egy cseresznyefa a siófoki ház mögött egy kertben, ami kb egyszerre érik a mienkkel. Ha az elkezd pirosodni, nekünk is menni kell, hogy találjunk még cseresznyét. Na, fel is szedtük magunkat tegnap, és indultunk cseresznyenézőbe. Hál'istennek érik már a cseresznye. Jártak már előttünk kóstolgatók, de a nagyja még fenn volt a fán, tudtunk szedni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vittük a kislétrát, ami enyhén szólva nevetséges ekkora fához, de a semminél több. És persze nekem kellett rajta billegni, mert Lacinak még nagyobb tériszonya van, mint nekem. Király.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikercseresznye. A magja sem válik ketté.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért ezt a vödröt teleszedtük. Adtunk belőle a szüleimnek, a kertes öregeknek, és maradt eltennivaló estére. Öt literes üveg befőttem lett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rengeteg van még a fán, remélem megvár bennünket szombaton. Szeretnék fekete cseresznyelekvárt is készíteni, és persze cseresznyés rétest, meg cseresznyés pitét is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Most éppen befőznivaló. De azért ettünk is belőle, amennyit bírtunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr882916553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amcsika · http://amcsi.blog.hu 2011.05.19. 14:43:55

tessék kérem anyucinak a hétvégére cseresznyés rétest sütni! mert szereti!! nekem meg tejszínhabot adni! :D

A Tyne folyó déli partja 2011.05.19. 16:32:28

a macskák mióta szeretik az édességet? egyszer azt olvastam, nincs olyan a nyelvükön, ami érzékelné, nem érzik az ízét, azért nem szeretik.
kétlem, hogy a tejszínhabot szeretné egy cica...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.19. 18:05:21

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): De imádják, lehet, hogy nem az édesség, hanem a magas zsíraralom miatt, de szeretik.
Amcsika a sima disznózsírt is szereti, a vajat és a margarint is, de a tortakrémet szereti a legjobban. Muszáj kicsuknom valahová, ha tortakrémet kavarok. :-) ami a mi picike lakásunkban megoldhatatlan, főleg úgy, hogy Amcsika minden ajtót ki tud nyitni.

lac1 2011.05.19. 21:10:24

Én láttam banánt és salátát evő kutyát a saját két szememmel.
Kicsuknom=kizárnom.
:-)
Ha meg megfogadtad volna a cseresznye tolvajok elleni ötletemet, akkor nem egy ötliteres edényedben lenne cseresznyebefőtt, hanem mondjuk hétben.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.20. 17:53:54

@lac1: Igazad van, kizárnom, mert a nem bezárt ajtót kinyitja. A bezártat is, ha benne marad a kulcs, de ahhoz több időre van szüksége. Többször kiengedte már magát éjjel a bezárt lakásból. Persze a szabadsággal nem tud mit kezdeni, jön nyávogni, hogy rosszat csinált. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Az öt üvegre való cseresznye is épp elég volt, hidd el. Holnap jön a többi.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.21. 18:07:30

@miriamele: a mi egyik cicánk a kilincsre ugrált, rájött, hogy azzal nyílik az ajtó. pedig csak kb. három hónapos volt. kinyitnia nem sikerült (nem volt elég nehéz hozzá), de valószínűleg később ment volna neki az is. eltűnt szegény...ahogy akkoriban az anyukája is, meg egy csomó cica a környékről.

lac1 2011.05.22. 22:19:17

Most jöttem haza a Múzeumok Majálisáról.
Két nap, elképesztő bazira eláradtam...
Ráadásul előző este műanyag csővel dieselt akartam az autómba nyomni, egy gyűszűnyit lenyeltem. Hatása pokol volt. hasmenés, gyomorfájás. Ráadásul éjszaka elfeküdtem a lábam, amikor felkeltem összeestem, az egyik lábujjamat úgy bevertem, hogy tiszta lila lett, lépni alig tudta, és így kellett sántikálva, félig lázasan, gyomor és vesefájdalommal körülugrálni a látogatókat. Az utóbbi tíz év legvacakabb hétvégéje van mögöttem.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.24. 18:04:21

@lac1: Ó te szegény. Azóta már jobban vagy?

lac1 2011.05.24. 20:14:14

@miriamele:
Köszi, nem. Közben kiderült egy véres síelés és urológia gyárlátogatás után, hogy a helyzet komolyabb...
:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

lac1 2011.05.25. 09:16:49

@miriamele:
Nem, valami fertőzés rombolja a környezetét. De már javulóban. A lábam-ujjam szép színes, a formája is rendhagyó. Azt elfelejtettem leírni, hogy a gázolaj miatt enni sem mertem a hétvégén, mert hát a Majálison nem mertem reszkírozni, lehet, ki kellett volna hívni a Köjált.
;-)
Első nap két szendvics, a másodikon pedig egy darab 500 forintos perec. Száraz, de most az direkt jó volt.


süti beállítások módosítása