siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Kikelt

2011.04.21. 15:59 - miriamele

Címkék: krumpli kert kukorica

a kukorica. Ami nagy csoda, mert amennyire úsztunk tavaly, az idén akkora a szárazság. Bár erre ez a normál állapot, mármint, az, hogy az április száraz. Ha nem tudunk időben elveteményezni, akkor minden későn lesz, mert meg kell várnia az esőt. Bezzeg a gaz, az nő szép serényen.

Na de mindegy. Ilyen szép a pici kukorica.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krumpli. Bogár még nincs rajta, legalábbis még nem láttam, viszont a másik kertben a saláta levelét ette a krumplibogár. Biztos diétázott. Jut eszembe, nem tudjátok mi eszi a zeller levelét? Mert a prágai óriások közül néhány meg van rágva.

Szóval, krumpli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És itt a leendő kétkilós káposzta. Szépen megerősödtek, és meg is van mind.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És azért itthon is zajlik az élet, például Amália elfoglalta Loli takaróját, mert neki szegénynek, nincs hol feküdnie. (el ne higgyétek. Ő felmászhat a bútorokra, sőt az ágyba is, a takaró alá is, amit Lolinak nem szabad.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az a buta kutyus, meg szépen elkullog, és hagyja, hogy a macska terrorizálja. Amália nemsokára hazamegy Pestre, hogy fognak mind a ketten unatkozni!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr1002845267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.04.21. 17:03:31

Nah, érdekesek a képek, mindegyik felülről készült, még a cicás-kutyás is.
Fúrassatok kutat, a látszólagos befektetés hamar "termőre" fordulhat, ha a az esetlegesen feleslegesen megművelt növényeket árát nézed.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.22. 12:20:58

@lac1: mert nem tudok hajolni. A kert meg nem saját, hanem bérelt, úgyhogy nem nagyon akarunk bele pénzt fektetni.
a sásod mit csinál?

lac1 2011.04.22. 15:37:09

@miriamele:
Ja. És ha a tulajjal bérlemény megfelelő idejű használati díjában megegyeztek a kút fúrásával?
A sásom?
Ja, a képek, küldök pár linket.
www.kephost.com/view3.php?filename=r8jxozbu3gqdj4w3g889.jpg
Ez az egyik fajta sás. A teteje kicsit sárga és vágott, mert átmentem rajta a fűnyíróval.
www.kephost.com/view3.php?filename=k2agyyop5tjpul97wpjd.jpg
Ez a kiwi, mellette a "vasfa", amire kúszni fog, fel.
www.kephost.com/view3.php?filename=avrj19kkf3jnsjca5e5x.jpg
Az egy éves bambuszom, a képen nem látszik, de naponta több centiméternyit nőnek a szárak.
www.kephost.com/view3.php?filename=agkkjs976hvkwjikdz8h.jpg
És hát a lilaakác, ma csinálok képet, ez tegnapelőtti kép, tehát szerdai, lehet majd látni, hogy két nap alatt mennyit változik, csak az akkumulátorok töltődjenek fel addig, mire az edzésre kell vinni a kölkeket. Ha nem, akkor majd holnap.

lac1 2011.04.22. 15:54:32

@lac1:
www.kephost.com/view3.php?filename=io6onczhvpugarsmqe82.jpg
Egy éve, elültetés után ekkorka volt csak a bambuszom
www.kephost.com/view3.php?filename=0kjwugjm2v7y54xc7nxv.jpg
Ez is tavalyi kép, így néz ki a lilaakácom az első, de legteljesebb virágnyílás idején, amikor még nincs levél sem, csak virág. Ez a növény szinte folyamatosan egész évben virágzik, de persze ilyen erőteljesen csak először.
www.kephost.com/view3.php?filename=699oe1fdx5jt5v1bmeol.jpg
Találtam tavalyi képet a sásról, a kép bal szélén látható kicsinyke részletből látható, hogy mekkora is lehet. Igazándiból a pázsitomat nézzétek, de azóta azért történtek változások a kertben.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.23. 07:33:21

@lac1: Szépek a képek, a pázsitod is, a lila akác is. a bambusz is.

lac1 2011.04.23. 09:05:25

@miriamele:
Köszönöm. A medencénél még annyi változás van, hogy az oldalát (kívül9 meg az oszlopokat azóta kiraktam palakővel.

Yato Squaw 2011.04.23. 23:02:22

Nagyon szép képek, különösen a medencésen látszik jól, hogy milyen klassz a pázsit, és nagyon rendezett minden.
Mekkora ez a medence, nem nőtte még ki a család? :)

lac1 2011.04.24. 10:15:38

@Yato Squaw:
Kösz,

a medence az akkor engedély nélkül építhető kereteket is átlépte, 6 köbös. De aztán az évek alatt rájöttem valamire: még ha két méterrel is hosszabb lenne, akkor sem tudnék benne úszni. Van egy története is: a haverrel beszélgettem és szóba jött a medence, és arról szólt az egész, hogy építeni jobb-e vagy a mostanában divatos fóliamedencék-e inkább? Én persze az épített mellett voltam, és onnét kezdve hónapokig inzultált verbálisan, hogy úgy sem építek. És akkor egyszer ideges lettem, másnap (vagy harmadik nap) már itt is forgolódott a kistraktor...
Tegnap el kellett mennem az Obiba, gyomkiszedő célszerszámért, elképesztő mennyiségű van ilyenkor tavasszal. Én nem tudom honét jön (de, a szomszédból), de tavaly még a tarack is megjelent, azt a részt sajnos teljesen újra kellett vetni pázsitmaggal. Van spécinek mondott vegyszerem is, azzal még várnom kell, mert ízt írták rá, hogy minimum 10 fok C. kell az eredményes használathoz. És mostanában éjszakánként még csak alulról súrolja ezt az értéket. A hatását meg meglátjuk majd. Elvileg biztosan létezik nagy hatású, de olyan drága, hogy a netes fórumokon a pofák összeállnak, hogy egy egységnyit meg tudjanak venni, és azt elosztják.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.04.25. 21:08:04

@lac1: Lehet azzal a gyomkiszedő célszerszámmal dolgozni? Mert én is szemeztem vele, de ügyetlennek tűnik vagy én vagyok az.

lac1 2011.04.25. 22:30:53

@miriamele:
Én az alábbi linken lévő képhez HASONLÓT vettem ezer egy-kétszázért. Az enyém zöld (tökmindegy) és ugyanabból van a nyele (párnázás nélkül) mint a szára. Kétágú villa az eleje, kiélezve.
Hát... többet vártam tőle (lehet, hogy bennem van a hiba), de az biztos, hogy ennek a segítségével tudtam meg, hogy egy hülyeforma gaznak milyen elképesztő hosszú gyökere van. Ha nem én szedem ki a saját kezemmel, talán el sem hiszem.
A teszkóban van egy bagatell összegért kapható hosszú nyelű - mintha valami ásó lenne - asszem 400- vagy 500 HUF.
Az gyengébb anyagból van, de nem lehetetlen hogy elég az is. Az biztos, hogy jól összetömörödött földbe, mint az én pázsitom (ugyebár az nincs évente felásva), ha le akarod nyomni a teljes hosszúságot, ami kb. 20-25 centi, azért neki kell veselkedni.
Én tulajdonképpen évekkel ezelőtt csináltam egy - csak - hasonló elven működőt, egy vastagabb csőből úgy, hogy elköszörültem egy olyan 8-10 centi hosszan az oldalát majdnem félig, olyan lett, mint régen a parasztoknál a hamuzólapát, és azt nyomtam le a gaz mellé, de mivel kiköszörültem a széleit, könnyen (ahhoz képest) körbeforgattam a gaz körül, mert a tetején volt agy keresztvas ráhegesztve. A teszkós pont erre hajaz!


süti beállítások módosítása