siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Éééééés kész!

2010.12.15. 12:42 - miriamele

Címkék: otthon szalonna

Mármint a szalonna. Először úgy volt, hogy csak este tudunk érte menni, de az égiek kegyelméből délután össze tudtuk szedni, és íme, itt van róluk a kép.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szépen sorban fel vannak akasztva a kamrába. És mivel az egyiket megvágtuk, hogy az öregeknek tudjunk belőle kóstolót adni, egyik nincs itt. Vágottat hogyan is lehetne felakasztani a kamrába. Meg kell kóstolni, hátha pimpós. Nahát nem pimpós, tanúsíthatom, nagyon finom. Az öregek is örültek neki, csak a kutyus nem, mert itthon felejtettük a neki félretett csontot.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr642517333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yato Squaw 2010.12.15. 16:30:09

Szép látvány! Gondolom jó illat terjeng a kamrában. Nehogy a szomszédok is rájárjanak! :)

lac1 2010.12.15. 21:29:59

Ja, jól néz ki, de a fényképezőgép színei ilyenek vagy tényleg ilyen piroskás a színük?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.16. 12:45:11

@lac1: A telefonos kép a kamrában, ahol azért elég sötét van. Pont olyan színűek, amilyeneknek kell lenniük. És nagyon finomak. Nem sósak. Tavaly-tavalyelőtt egy kicsit sós lett minden. Most pont eltaláltuk.

lac1 2010.12.16. 13:10:28

@miriamele:
Értem. Akkor ezek a fényképek arra lesznek jók, hogy emléket állítsanak nekik, mondjuk úgy szilveszter utánra, mert akkor már csak az emlékük marad meg.
Igaz?
:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.16. 17:47:16

@lac1: Igaz, de akkor jön még az igazi munka, sonkát és szalámit is akarunk készíteni. Sonkát maár csináltunk, de szalámit még nem, kevert disznó- és marhahúsból.
Ja, azóta már a harmadik taposás káposztám fogy.

lac1 2010.12.16. 19:23:07

Nekem szerencsém van az ilyennel, sréviza-vé szemben lakik a már megénekelt hentes-szomszéddal....
Ha én állnék neki bolti húsból csinálni, meg a kupi meg a fűszer meg a füstölés... sokkal többe jönne ki.
Tudom, a házi íze... de a manus házi jellegű "kalbászt" készít, soxor a szemem láttára tölti a belevalót.

Yato Squaw 2010.12.16. 20:15:20

@miriamele:
Ebben a blogban jó receptek, leírások vannak szalámira, egyebekre:
gabojszakonyhaja.blogspot.com/search/label/szal%C3%A1mi

lac1 2010.12.16. 21:40:07

@Yato Squaw:
Jaj, az a "csendélet" c. kép az jó. Végül is pont ugyanolyan, mint a mi miriamelünké...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.17. 07:30:17

@lac1: Legkevésbé a "végtermék" érdekes az egész műveletből, hanem a folyamat. Pont a kupi, a fűszer és a füstölés...
Pont, mint az Ember tragédiájának a vége. :-)))))

lac1 2010.12.17. 15:48:42

@miriamele:
Én agybajt kapok a kupitól - valószínűleg utálnak is sokan érte. A mindenhol derékszögű és elvágólag rend nekem is terhes lenne, de "kalbászt" tölteni fenn a lakásban... én nem vállalnám be.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.18. 05:15:40

@lac1: Pedig pont az a jó benne. És persze a kupit secc-pecc össze lehet rakni. Nagy gyakorlatom van benne, hidd el :-)))
Nosztalgiázzunk. Tudod milyen jó volt a gyerekekkel valami projectet csinálni, amiből a végén kijött valami. Mondjuk adventi dísz, szalmakoszorú, szárazvirág-kompozíció, süti, stb, stb.
Gyertyát is öntöttünk, batikolt ruhát is készítettünk, meg minden, amit el tudsz képzelni, és amit nem. Gondolhatod mekkora felfordulás volt vele, de jól éreztük magunkat, és nemcsak én emlegetem, hanem a "másik oldal" is.

lac1 2010.12.18. 08:30:32

@miriamele:
Hát nekem valószínűleg éppen a három gyerek miatt van elegem a kupiból. A fiúk szobáját most is mindennap figyelnem kell. A kézműves dolgokat én megúsztam, mert elvittem őket a munkahelyemre, amikor éppen olyan foglalkozások voltak, de elkövettem egy hibát akkor, amikor megengedtem, hogy üvegfestéket vegyenek és az ablakok üvegeit összebarmolják. Néhol még most is ott van, nem igazán akar lejönni.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.18. 18:14:48

@lac1: egyetértek, én is utálom a kupit (ugyan most épp nincs túl nagy rend a szobámban...de mindjárt lesz).
a tesómék viszont a világ legtrehányabb emberei, el is ámultam, mikor összeköltöztem velük (pedig tudhattam volna). ha kicsi a lakás, azért van kupi, ha nagy, akkor meg beszereznek egy csomó vackot, aztán széjjelszórják a lakásban, és panaszkodnak, hogy nincs elég tároló. de a tárolókat se rendeltetésszerűen használják, nem a fiókokban, szekrényekben eldugva vannak a dolgok, hanem mindig, minden szerteszéjjel, elöl. esetleg a helyén, a polcon, de csak odahányva.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.18. 18:17:11

@miriamele: ha rendet raksz utána, akkor ok. de a tesómék félbehagyják a közepén, és ott hagyják az egészet. mondjuk a konyhaasztalon, én meg ennék rajta. az meg különösen idegesítő, hogy én nem férek hozzá a saját nappalimhoz, mert mindenhol kézműves cuccok hevernek szanaszéjjel. már a tesómat is kezdi zavarni, mondta, hogy kinevez egy sarkot a barátnőjének, mert már akárhova néz, mindenhol kézműves cuccok vannak.

lac1 2010.12.18. 21:38:44

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Szia,

rég láttalak, néha a mhterroron látom a nikked. Hát én kiszórni szoktam, amit az asszonyállat gyűjt. Ügyesen kell csinálnom, mert rájön, ezért azt csinálom, hogy először leviszem a garázsba, ott elrakom mondjuk egy hónapig, ha nem keresi akkor megvan a bizonyíték és a felhatalmazás, hogy mehet a kukába.
A legmulatságosabb eset nálunk az volt, hogy meghalt egy relatíve fiatal rokon, és az anyós az ÖSSZES szart elhozta a lakásból, hihetetlen magas kupac volt a garazsam előtt a féltető alatt, és persze a ezek egy része elkezdett felvándorolni hozzánk. Kis kulcstartó, meg gyertyatartó, meg más biz-baszok. Ideges lettem, levágtattam a garazsamba, felhoztam egy papírdobozt, belevágtam mindent, csak úgy laffant, és le az anyóshoz, ott meg a doboz laffant a földön, és ékesszólóan ecseteltem, hogy mi marad belőlük, ha valamelyiket meglátom nálunk. Persze az asszonyállat nyavalygott, hogy a rokoné volt meg az ő lakása is, de én már rájöttem, hogy vannak dolgok és esetek, amikor nincs észérv, nem lehet vitatkozni, ezért neki is elmondtam, amit az anyjának (hogy mi marad a vackokból).
Így van ez...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.19. 10:00:43

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Azt hiszem, az a baj, hogy nem a te "kupid" a kupi. Nekem viszont saját, külön bejáratú. A gyerekek kupiját is a sajátomnak tekintem, és eszerint rakom össze, és nem zavar.
Gyűjtögetni nem szoktunk, csak Laci mondja néha, hogy ezt-azt, mondjuk rossz vasalózsinórt , tegyünk el, mert jó lesz valamire. Persze, mondom én, csak egy dolgot mondjon, hogy mire. Aztán vagy kidobódik, vagy nem, mert nekem nem fontos, hogy igazam legyen. :-)))))
Viszont az úgy van, ha valaki nem gyűjtögetős, akkor a párja biztosan az, vagy ha valaki rendrakós, akkor a párja biztos, hogy kupis. De ettől szép az élet. :-)))))))

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.19. 10:02:36

Ja, és rettenetes módokon párolognak a szalonnák. :-)))))
Sőt, már az egyik oldalas vége is elvándorolt Budapest felé. :-)))))

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 12:15:28

@lac1: én a múltkor olvastam egy nagyon jót, mondtam is a tesómnak, hogy bevezetem.
a konyhaasztal alá tettek egy jóm nagy dobozt, és kijelöltek egy időpontot, mondjuk péntek este 7 óra. ami ez az időpont után szerteszét van, megy a dobozba,és ki a kukába. mire a tesóm: de hát itt nincs mindennek helye. mondtam, lehet neki csinálni, és különben is, engem az nem zavar, ha beleszórják a fiókokba, de ne legyen elöl. (valamint, a "helyhiány", és a "nincs mindennek helye" nem igazán jogosít fel arra, hogy a nappaliban a kanapén levetett zoknik, pizsamák, valamint koszos, üres tányérok legyenek....előfordul, hogy dühömbe bedobom a szobájukba, nézegessék ők.

na, meg ami a tesóm barátnőjének volt a szokása. a kuka helyett nejlonzacskókban gyűjtötte a szemetet, amiket aztán felakasztott a konyha ajtajára. a kuka mellett öt centivel. hogy az milyen jó. hálistennek itt nincs ajtó, nem tudja csinálni. a régiben viszont kicsi volt a konyha, tehát ott kellett enni mellette. ez engem nagyon zavart (és miért nem lehet a kukát használni???? aminek fedele van??? szerintük azért, mert nem pedálos, és hozzá kell nyúlni a fedeléhez...ezért az jobb, ha egy zacskó szemét társaságában eszel...). na ilyenkor csináltam azt, hogy beakasztottam az ő szobájuk ajtajára, érdekes módon, az nem tetszett neki.
sőt, néha a nappali közepére tette az ilyet, ezért előfordult, hogy kidobtam újonnan vásárolt cuccot, mert azt hittem szemét. de megérdemelték.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 12:21:58

@miriamele: nekem még csak nem is a gyűjtögetéssel van bajom, mert én is szoktam gyűjtögetni (leginkább akkor szoktam le róla, mikor folyton költöztünk,most saját lakás van, most megint elrakom, mert elfér). a bajom az, hogy minden elöl van és/vagy odaszórva a szekrényre. ha rendben lenne, nem lenne vele gondom. de még vesznek is tárolódobozokat, vagy polcokat, akármi, és azt se rendeltetésszerűen használják, hanem csak elhányják valahol a nappaliban. na meg a legfőképpen az zavar, hogy van egy óriási nappalim, direkt úgy vettünk szekrényt, hogy az egyik az enyém, a másik az övék. és mivel nekik milliónyi cuccuk van, használják az enyémet is, de ez még mindig nem lenne baj, ha nem csak odahajítva lennének rajta a dolgok. még csak az se kell, hogy elvágólag legyenek, de ne úgy, mintha bombatámadás érte volna.
tesómék egyszerűen igénylik a kupit, van, hogy észreveszem, hogy takarítottak, rendet raktak itt-ott, mondjuk a nappaliban, megyek tovább a konyhába, ott meg dugig a mosogató, és tiszta morzsa a kredenc. ők meg a kanapén heverve filmet néznek. ja és a legjobb, hogy a barátnője tisztaságmániásnak tartja magát, és engem kritizál, hogy nem vagyok egy házitündér. ja, a három napig a mosogatóban hagyott edények, meg morzsás kredenc, valamint a kupi, az aztán tisztaságmánia. a kilátszódó 5 négyzetcentin?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 12:25:14

@miriamele: á, tesómék mindketten kupisak. otthon az volt a tesóm kifogása, hogy kicsi a szobája, azért van kupleráj. aztán a lakás volt kicsi. plusz albérlet, és ugye ott az a szokás, hogy van egy ágy, meg egy fél szekrény a ruháknak, nappaliban egy kanapé, kész, nem nagyon van hova rakni a cuccokat (pont ezért nem kéne mindenféle díszizét gyűjtögetni).
most nagy a lakás, és tökmindegy, mennyi tárolót veszünk, annál több cuccot szereznek be. mert a barátnő szerint díszíteni kell a lakást, hogy otthonosabb legyen, a gond csak az, hogy ha szerteszéjjel van minden, levetett pizsama a heverőn, akkor nem az lesz a belépő első gondolata, hogy de szép az a dísz ott, hanem, hogy mekkora kupi van. de eddig nem terjednek el.

lac1 2010.12.19. 12:37:26

Na, amíg ketten-hárman voltunk miriamelével meg Yato Squaw-al, addig alig pörgött a topik. Most meg... itt van régi barátunk Animacs, máris órákig kell visszaolvasni az egy napi termést!

lac1 2010.12.19. 12:43:00

@miriamele:
Nekem a kupi a rendnek az ellentéte, a rend pedig egyszerűen definiálható, ebből következően a kupi még egyszerűbben definiálható: az, ami nem a REND.
vagyis kulcs a kulcstartón, kabát a fogason és nem a szék karfájára ledobva, a szatyrok (teszkós, miegymás) egy másik szatyorban és a spájzban felakasztva, a porszívó tartozékai egy helyen és az pedig nem más mint a X helység sarka, tiszta tányérok a szekrényben a többi vár a mosogatóban, az ágyra való díszpárnák az ágyon, stb.
Ami nem ez, az KUPI. Tehát én nem tudom értelmezni az "én" kupimat a "más" kupijához.
:-)

lac1 2010.12.19. 12:47:32

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Erről jut az eszembe, hogy van egy baráti család, egyszer volt nekik időszak, amikor az asszonyállat nagyon sokat volt távol, a fiúk meg nem csináltak semmit, a nő egyszer bekattant, jól leüvöltötte a fejüket, felemelte a ki nem vitt kukát, ami mellett már egy másik zacskó is volt az is tele szeméttel, mert a fiúk azt sem nem vitték ki (lustaság), aztán szétszórta a picsába az egész konyhába és eltüzelt hazulról.
Azután a fiúk összeszedték és kivitték.

lac1 2010.12.19. 12:51:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Nekem felborították az elképzelésemet úgy húsz éve. Amikor építkeztem, csináltam gardróbszobát, meg még egy helyiséget tele polccal, hogy ott minden ruhaszerűség elfér, mert akkor nem kell vennem szekrényeket meg efféléket, ergo a szekrények teteje sem lesz tele sok apró biz-basszal.
Csak hát... az élet és a feleségem meg a lányom ruházkodása keresztül húzta a számításomat.
:-(

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.19. 17:18:31

@lac1: Miért gondolja az "erősebbik" nem, hogy a rendrakás az asszonyok dolga?
Egyébként meg az én rendrakási igényeim az aznapi projectre terjednek. Például itt heverészik a kötésem a széken. Még fogok kötni, tehát hadd heverjen, majd ha este lesz, megy a kosarába.
Persze, ha Amália addig bele nem fekszik. :-))))
Jelenleg a hűtő tetején ül, mert a lámpa melegíti, és ugye, pulóverben nem lehet bent.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 17:35:53

@lac1: nálam is ez, de azért az nem zavar, hogy mondjuk egy könyv hever a kávézó asztalon (vagy hogy hívják. szerintem dohányzó asztalnak magyarul, de ezen már általánosban kiakadtam. miért pont dohányzó?) vagy az ilyen apróságok, hogy egy-egy dolog. de ahol a tesómék járnak, leginkább bombatámadás utánra hasonlít a helyzet.

na meg, egyféle dolog egy helyen legyen, a szatyrokkal nekem is meggyűlt a bajom, minden sarokban zacskók voltak, esetleg felakasztva (üresen) a szék karfájára. összegyűjtöttem őket egy nagyba, levittem az előszobába, felakasztottam őket (úgyis akkor kellenek, ha boltba megy az ember), erre nyavalyogtak, hogy "nem találnak zacskót". ott van az orruk előtt, amikor felveszik a cipőt, kabátot...

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 17:38:30

@lac1: igaza is volt. besegíthet ám a férfi is.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 17:43:24

@lac1: én imádnám, ha lenne gardróbszobám (pedig nem is érdekel különösebben az öltözködés. a gond az, hogy a munkahelyemet viszont igen...). de sokkal egyszerűbb lenne rendben tartani a ruhákat, ha lenne. ez a lakás meg adott volt, olyan sok mindent nem lehet rajta alakítani.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 17:46:41

@miriamele: ez még ok, nekem is itt fekszik mellettem a rejtvény, meg mögöttem az összeszedett száraz ruhák, valamint a teraszon hűl a szaloncukor massza (miután nem hoztak a lengyel boltba, csak banánosat - és ennek is örülhetünk - kénytelen vagyok saját kezűleg gyártani.)
de mindjárt elpakolom őket.

viszont azért a kanapén napokig heverő pizsamát meg koszos tányért nem igazán menti fel semmi.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.20. 07:04:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Az igaz. És utálom a banános szaloncukrot. (persze a többit sem szeretem, csak a magam készítette vajkaramellát)

A Tyne folyó déli partja 2010.12.20. 21:01:38

@miriamele: hát, nem lett olyan jó, a citromos túl folyós lett, és nem tud megdermedni, a kakaós meg törik. és nem tudom szépen bcsomagolni. és túl édes, pedig tudhatnám, hogy soha nem szabad annyi cukrot beletenni, mint amennyi areceptben van. de jön csomagban.

lac1 2010.12.22. 12:02:45

@miriamele:
Ó, még ez a "topik" is pörög? Elnézést, nem figyeltem, most megpróbálok mindenre válaszolni szép sorjában.
Hogy miért gondolJUK? Csakis és kizárólag azért, mert a lakás kialakítása, felszerelése, elrendezése, díszítése a gyengébbik nem úgymond kiváltsága.
HA én építem fel a környezetemet, akkor ott én is csinálok rendet, vagyis tartok, mint pl. a garazsam.
Ha én tervezek, akkor csakis padlófűtés, bazi gardrób, szekrény egy szál sem, hülyeforma fonott (porfogó) biz-baszok nincsenek, és sok egyéb, nőkre INKÁBB jellemző díszítő tárgyak sem lennének. Ha a nő akarja és megszolgálja vagy van rá pénze, akkor legyen, de "üzemeltesse" is ő, és vállalja az összes többi ódiumát, mint pl. az állandó helyükön való tartás, kivéve amikor használatban vannak.
hát ilyen egyszerű hímsoviniszta világképem van - mielőtt te vágnád a fejemhez.
:-))))))))
Látod, a tökéletes férfilakás:
st.houzz.com/simages/8522_0_4-3459-modern-hall.jpg

lac1 2010.12.22. 12:06:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Nem, a az éppen letett de olvasott könyv az nem kupi. De ha már mindenhol könyvek vannak (a minden az nem a polc), az már kupi. Kis kupi az igaz, de ha kis könyvkupi, meg kis ruhakupi, meg kis gyerekjátékkupi,az már a KUPI.

lac1 2010.12.22. 12:09:35

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Igen, ma is áldom az eszemet, hogy csináltam annak idején, Csak kisebbre sikerült, mint ami most kéne, de hát ki tud a jövőbe látni?
www.aluxa-toloajto.hu/wp-content/uploads/001_gar.jpg

lac1 2010.12.22. 12:11:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Hm. Vagy nincs arra felétek szaloncukor, vagy te kifejezetten egyfajtát szeretsz, amit csak "ott" lehet kapni? Mert hát nálunk ah nem is dúskálhatunk, de azért az édesszájúságom ellenére sem szeretném megenni, amit kapni lehet.
A teszkóst most direkt nem is veszem figyelemebe.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.22. 21:09:56

@lac1: persze, hogy nincs itt szaloncukor. az hungarikum és korlát van az exportjára, csak pár szomszédos országba megy. a lengyel boltba szoktak hozni )Magyarországról, mármint). egész pontosan, eddig egyszer hoztak. idén meg kizárólag banánosat.

lac1 2010.12.22. 21:52:49

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Sosem gondoltam volna. Hát, itt egy lehetőség a sikeres vállalkozás beindítására, ki ne hagyd!

A Tyne folyó déli partja 2010.12.23. 19:40:00

@lac1: pedig de...egyébként meg, nem szeretik az angolok az általuk nem ismerteket. tavaly vittem bejglit (szintén a lengyel boltból), azt se nagyon ették. (speciel, én se rajongok érte, meg egyikünk se.)

lac1 2010.12.23. 21:43:34

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Persze, de azért ha a karácsony előtt egy hónapig lenne napi mondjuk 15 vásárlód Londonból (ennyien csak megzabálnák a szaloncukrot), aki egy-egy kilót elvisz, az csak jó költőpénz lenne a saját ajándékaidra?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.24. 15:14:59

@lac1: londonból kicsit nehézkes lenne idejutni...annyit azért nem ért az a szaloncukor.

lac1 2010.12.24. 15:31:24

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Ja, én azt hittem...
Nincs ott hideg? ma nálun k fok volt.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves blogolvasónak de elsősorban a bloggazdának!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.25. 12:28:10

@lac1: Köszönöm a jókívánságot, viszont kívánom!

A Tyne folyó déli partja 2010.12.27. 16:04:20

@lac1: de, hideg van. most voltam kint, majd megfagytam (pedig még vastag harisnya is volt rajtam).
és pedig állítólag két fok van. a múltkor volt mínusz 10 is.
nyáron meg ha 25 fok fölé megy a hőmérséklet, már kánikuláról beszélnek:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.27. 17:27:00

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Furcsa, mintha mostanában Angliában is hideg telek és meleg nyarak lennének.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.27. 18:34:05

@miriamele: a hideg tél stimmel, de a meleg nyár nem igazán.
mikor 2005ben idejöttem, az meleg volt tényleg (de az sem úgy, ahogy otthon szokott lenni, hogy három hónapig negyven fok, hanem mondjuk két napig 30, aztán lement 20-ra, két hét múlva ugyanez.)
azon kívül, itt közel van az Északi-tenger, onnan is hűvös jön. na meg eleve a folyóparthoz is közel vagyok, úgyhogy kánikula nem jellemző. nyáron elmentünk tengerparti biciklitúrára, mikor innen indultunk tényleg volt kb. 28 fok, de azért, mire a tengerhez értünk, már elviselhető volt a póló-biciklisnadrág, nem volt benne melegem. otthoni nyarakon az lett volna.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.28. 12:06:13

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Kisebbikem volt pár éve Angliában fellépni nyáron, azt mondta akkor, hogy ugyanolyan meleg volt, mint Spanyolországban, ahonnan ment. De nem emlékszem, hogy tavaly, vagy tavalyelőtt volt-e.

lac1 2010.12.28. 15:12:18

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Csak 25 fok? Azt nem szeretném, örökké hideg maradna a medence vize, vagy valamivel fűtenem kéne. De legalább a fűtés (télen) nem terhel meg benneteket anyagilag.

lac1 2010.12.28. 15:17:12

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Na, most már megnéztem azt a Tyne folyót, és úgy látom Newcastle-n hömpölyög keresztül.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.28. 16:40:29

@lac1: 'iszen most mondta, hogy röpködnek a mínuszok! Itt is, és fázom, és szaunázni volna kedvem. Csak van egy-két bökkenő.
1. Nincs szauna, amihez ne kellene fürdőbelépőt venni csiliom-ezer pénzért.
2. Nem bírja a szívem.
3. Oda kéne menni ebben a hidegben, (és persze vissza is kéne jönni)
Csinálok magamnak egy forró fürdőt.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.28. 18:36:31

@miriamele: a nagyon meleg nyár az 2005-ben. de akkor mondták is, hogy szokatlanul meleg. 2007ben (akkor költöztem ide fel) meg szokatlanul hideg volt.
@lac1: nem pontos. nem keresztül, hanem mellette. vagyis, Newcastle (meg még sok, North Tyneside-i, kisebb város, pl. Wallsend, ahol Sting született, meg North Shields, ahol a Pet Shop Boysos Neil Tennant), van a folyó északi partján, a déli parton a legnagyobb a Gateshead Metropolitan borough, ahol vagyok, meg South Tyneside.

lac1 2010.12.29. 10:35:33

@miriamele:
Vehetsz magadnak szaunát már kétszázezer körül, igaz, éppen hogy egy ember befér...
A szívre nincs megoldásom, de egyszer gyerekkoromban pórul jártam, innét az az ötlet, hogy a fejed kinn van a sátorból a test meg a forró vízben, az egészen kiváló szokott lenne. Egyszer egy éveben, a gyerekek edzőtársai kibérelik az igali strandot ÉJSZAKA február elején, és egész éjszaka benne ülünk a kinti meleg vizesben, csak a fejünk van kii ott is. nagyon-nagyon jó érzés, miközben szakad rád a hó. Kimenni az épületből maghalás, na de meleg-felhevült testtel bemenni... na az az igazi meghalás.

lac1 2010.12.29. 10:38:24

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Ja, néztem a guglit, hogy rengeteg sok "kisváros" van ott összetömörödve, ha lehet ezt így mondani. Sting az nálam nem játszik, az a nyálas zene, a PSB meg... az sem nagyon. De inkább.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.29. 19:36:02

@lac1: na igen, ez a legkisebb területű megye, viszont az egész totál egyben van. egyik városból a másikba simán eljutsz gyalog. pl, ha sétálok 10 percet, át a hídon, a folyón, az már egy másik város. Wallsend, a Stingé elvileg egy külön kisváros, gyakorlatilag semmi nem választja el Newcastle-től, az egyik ház Newcastle, a következő meg már Wallsend...

nekem se kedvencem egyik zenész se, csak azok az ismertek innen.
ja, ha érdekel, Brian Johnson, az ACDC énekese meg itt született Gatesheadben, Bensham kerületben (az itt van mellettünk), ahol az ortodox zsidók élnek.

lac1 2010.12.29. 21:57:49

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Hát ez egyrészt Magyarországon sem ismeretlen, miriamele is tudna mesélni, Balatonföldvár az egyik ház, a másik meg Szántód. De Csíkszereda is ilyen, egyik ház Csíkszereda, a másik Csíksomlyó.

ACDC meg zsidók? Hát hol élsz te? Jól meggondoltad?
;-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.30. 08:47:55

@lac1: Nem tudok a zenészekhez hozzászólni, de a Balaton-parti települések is össze vannak nőve. Széplak-felső Siófokhoz tartozik, Széplak-alsó Zamárdihoz. Köztük még egy üres telek sincs, sőt Siófoktól Fonyódig sem nagyon van. :-)))))

lac1 2010.12.30. 12:59:04

@miriamele:

Így van. A városiasodás megállíthatatlan. Vidéki életforma eltűnik.
Boldog Új Évet!

A Tyne folyó déli partja 2010.12.30. 18:53:35

mondjuk, Redditch, ahol előzőleg laktam, pont fordítva volt. ott mentél házak közt, az volt Redditch, aztán kilométereken át autóút, máshol erdő, újra házak, az még mindig Redditch.
speciel Veszprém sincs összenőve semmivel. még Gyulafirátóttal se.@lac1: nem tudtam, mikor ideköltöztem:) de itt rendes, ultraortodox zsidók vannak, kalapban, fekete kabátban, lányok kizárólag szoknyában, fiúk, lányok elkülönülve. az ACDC-is ugyanebben a körzetben született.
ja, Redditchnek is van kettő híres zenésze, az egyik a led zeppelin dobosa, john bonham, a másik a Black Sabbath későbbi énekese, Tony Martin. ha valaki ismeri őket:)
és ha valaki ismeri a Black Sabbath Headless Cross című számát és albumát, na, az egy redditchi körzet. a számot ismertem, mielőtt oda költöztem, és vigyorogtam is rajta, mikor láttam kiírva a körzet nevét. aztán egy kollégám felvilágosított, hogy tényleg arról a körzetről szól az a szám, mert az énekes odavalósi.

lac1 2010.12.31. 12:27:12

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Hát, ha egyszer lehetőséged lesz, menj el Erdélyországba, ott a belterületi határok is elég hektikusan vannak meghúzva.
Eltűnik az utolsó ház, és utána még némely esetekben kilométereken át erdő-mező-szántó, és utána van a lakott település végét jelző tábla. Ami ugyebár a traffipax szempontjából nem mindegy...
Ha ultraortodox, akkor ELEVE rendes nem lehet. A gyerekkori barátom Bronx mellett volt nörsz (vagy mi az) és ő mesélte, hogy mennek a trógerek az utcán a fekete öltözetükben, senkihez nem szólnak, senkinek nem válaszolnak, jellemzően az egyéb úrieemberi szokást sem ismerik, nem segítenek, úgymond kívül élnek a befogadó társadalomban, de állandóan a kirekesztésről papoltak és arról, hogy idegenként kezelik őket.
Hát ennyi...
Az említett zenészeket nem ismerem, az együtteseket viszont igen, vagyis inkább hallottam róluk, ez a helyes kifejezés.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.31. 15:38:08

@lac1: úgy értem, rendes, igazi zsidók. szólni csak akkor szoktak, ha keresnek valamit, mondjuk egy utcát (van zsidó tanítóképző iskola lányoknak, tehát máshonnan is jönnek ide, nem mind idevalósi). na de én se szólok az utcán csak úgy másokhoz, vadidegenekhez...
ha útban vannak, mikor megyek tornászni a biciklivel, akkor udvariasan bocsánatot kérnek. egy nővel jártam együtt tornászni, nem volt semmi gond, beszélgetett, ahogy bárki, bárkivel.

lac1 2010.12.31. 18:25:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Normális esetben egy emberről soha nem rí le a vallása. Ha te látnál engem, feltételezheted, hogy keresztény vagyok, de honnét mondanád meg, hogy katolikus, vagy valamiféle protestáns?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.31. 22:30:40

@lac1: érdekes módon Észak-Írországban tudják. De honnan?

lac1 2011.01.01. 12:38:01

@miriamele:
Azt írtam, hogy normális esetben. Amit az ír katolikusok és protestánsok művelnek (egymással), azt bizony nem nevezném én normálisnak.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.01. 19:02:05

@lac1: mondod egy alapvetően keresztény országban. ahol nem igazán ír elő egyik vallás se ruházkodásra vonatkozó dolgokat. más vallások meg előírnak, pl. muszlim. nekik meg az a teljesen természetes.
amúgy, az az egy van a zsidókkal kapcsolatban itt, hogy az öltözködésük alapján a múlt századi szokások szerint öltözködnek (kivéve a fejükön a sapkát). ha nem a 21. századot írnák, nem nagyon tűnne fel senkinek.
a lányok meg még inkább beleolvadnak. náluk kb. annyi, hogy szoknya legyen, ne legyen rövid, és zárt felső. és nem szoktam rajtuk látni magassarkút, bár a múltkor pont az volt az összes szembejövőn (de mind feleség volt. biztos volt valami ünnep).
de ennyi erővel én is lehetnék zsidó párszor, mikor fekete szoknya, lapos sarkú cipő és zárt felső van rajtam. a múltkor pont azon mosolyogtam magamban, amikor mentem vissza ebédszünetről és ment előttem két zsidó lány, hogy pont úgy vagyok öltözve, mint ők, simán nézhetnek engem is zsidónak.

lac1 2011.01.01. 23:18:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Itt abszolúte NEM CSAK a ruházkodásról van szó.
De amúgy meg Anglia is, meg Írország is keresztény ország, vagy tévedek?
Ha az ortodox zsidó "egyenruhát" akarnám (csak) kibeszélni, akkor PONTOSAN a megrögzött és semmivel (csak a dogma) nem magyarázható rugalmatlanság az, ami az öltözködés kapcsán a zsidók szokásaival - és természetesen egyrészt nevetséges másrészt szörnyű gondolatokkal megspékelt - nekem és minden, szemellenzőt elhagyni képes ember eszébe jut.
De érdekes módon, ez a kényelmetlen öltözet az álliberálisok szemszögéből a vallási türelem és sokszínűség egyik példája, de az arab/muszlim országokban a női viselet az már kiveri a biztosítékot, mert
-kiállni a nők jogaiért az MENŐ,
-a zsidókat baszogatni egyrészt antiszemitizmus, másrészt azt mégis ki meri?
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

A Tyne folyó déli partja 2011.01.02. 15:38:35

@lac1: de a ruházkodásuk miatt ismered fel őket. ha nem úgy ruházkodnának, nem tudná senki, hogy milyen dogmák szerint élnek.
amúgy meg, mint mondtam, a fiatal zsidó lányok öltözéke simán megfelel pl. az én munkahelyem dresszkódjának. mondom, elég sokszor nézhetnek engem is, meg a munkatársaimat is zsidó lánynak, amikor egy szimpla fekete szoknya van rajtunk...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.01.02. 17:31:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Spec. a fekete zsidó viseletnek semmi, de a muszlim országokban élő nők ruhájának megvan a maga létjogosultsága az ottani éghajlati viszonyok miatt.
Szerintem, mindenki úgy öltözzön, ahogy azt saját maga megfelelőnek tartja.

lac1 2011.01.02. 18:30:47

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Hát én pont azt írtam le, hogy NEMCSAK az öltözködési szokásuk miatt ismerem fel őket, ha akár csak egy szóra is, de valamilyen kommunikációra kényszerülök velük.
Amúgy a dolog fordítva van, nem én ismerem fel őket, hanem felismertetik velem magukat. Mert kinek másnak öltöznek fel különböző módon, ha nem éppen embertársaiknak (ha éppen a gójokat annak veszik ugyebár) . Te kinek veszel fel körömcipőt, ami egészségtelen és kényelmetlen? Kinek veszel fel télen is szoknyát, ki miatt lesed az éppen aktuális divatlapokat? Egyfajta megfelelési kényszer, társadalmi elvárás, nősténység, stb. A zsidó pont ugyanígy, csak éppen a vallását akarja SZÁMOMRA tudomásul hozni, pont ez az, amivel kezdtem...
@miriamele:

Megfelelőnek tartja, vagy valami dogmatikus butaság erre kényszeríti?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.01.02. 19:11:11

@lac1: Nézd meg a szép képeimet az új bejegyzésnél!

A Tyne folyó déli partja 2011.01.03. 12:42:36

@lac1: ebben megint tévedsz. mitől ismerném fel őket, ha nem úgy lennének öltözve, ahogy? amikor járt a zsidó nő tornászni velünk, a következők voltak a témák: a tornaóra, meg azok a témák, amelyek ott előfordultak, pl. hogy mikor nyit ki az újjáépített sportközpont, és hogy fog kinézni, valamint mikor lesznek az órák. ebből miből is derül ki, hogy ő zsidó? csakis azért tudtam, mert úgy öltözött, ahogy az itt lakó ortodox zsidók szoktak.

azt meg már a múltkor elmeséltük neked, de nem akarod megérteni, hogy se én, se miriamele nem foglalkozunk a másoknak megfeleléssel
körömcipőben nem tudok járni, télen szoknyát leginkább azért veszek, mert akár hiszed, akár nem, sokkal melegebb, mint egy elegáns nadrág, amit a munkahelyem előír. ugyanis, elegáns nadrágból csak pókháló vékonyságút bírnak gyártani, ami alá nem fér semmi, és átfúj rajta a szél. ha viszont egy vastag, hosszú szoknyát veszek, alá téli harisnya, plusz csizma, az máris három réteg a lábamon, s így sokkal kevésbé fázom.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.03. 12:45:51

mellesleg, a zsidók baromira nem a nem zsidók miatt öltöznek így, hanem, mert az ő vallásuk öltözködési szabályzata azt írja elő. fogadok, hogy leszarják, mit gondolnak róluk a nem zsidók. ha nem szarnák le, nem öltöznének úgy...

lac1 2011.01.03. 16:28:42

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
De itt nem rólad van szó, hanem azokról, akikről beszélünk. Ha én vasárnap tizenegy és dél között odaállok a főtér közepén álló templom ajtajába, akkor a kijövőkről joggal feltételezem azt, hogy katolikusok (mivel hogy katolikus templomról beszélek), de ha ugyanazt az öregasszonyt ugyanabban a ruhában máshol látom, akkor már ugyanezt nem mondhatom el róla.
Én erről beszélek, hogy vannak, akik valamilyen dogma- vagy egyéb elkülönülési szándék miatt a vallási hovatartozását akkor is hirdeti, amikor a NORMÁLIS ember nem teszi.

A ruhás példámmal nem RÓLAD akartam véleményt formálni, hanem általában a NŐRŐL. És bizony a nők ÁLTALÁBAN és JELLEMZŐEN olyan ruhákban találhatóak meg, amiről úgy gondolják, hogy csinosak, de ha a "csinos" szó valódi fogalmát keresem, akkor vágykeltő, vagyis felhívják a férfiak figyelmét valamire...
Az, hogy te hogyan öltözöl, az sajnos nem játszik ebben a történetben.

lac1 2011.01.03. 16:31:59

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Én nem is írtam, hogy a zsidók a zsidók miatt öltöznek úgy, ahogy. Azt írtam, ha visszakeresed, hogy holmi dogmatikus butaság miatt viselik a kényelmetlen ruhadarabjaikat.
Beszélhetnénk az ortodoxok más, múltbéli szokás-csökevényeikről, beszélhetnénk a már máshol kitárgyalt briszről, vagy a kóser ételek elkészítésének az életszűretlenségeiről is, nem hinném, hogy pont az öltözködésben a praktikusságot követnék.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.03. 19:37:31

@lac1: a zsidók viszont nem azért öltöznek úgy, mert csinosak akarnak lenni a férfiak számára )nem is szabad nekik), hanem azért, mert megköveteli a vallásuk. az meg azt követeli meg, hogy szoknya, zárt felső, férfiaknál hosszú kabát. de mondom, kizárólag azért tűnnek fel, mert 2011-et írunk, száz éve mindenki így öltözött.

a hosszú szoknya, zárt felső, lapos cipő mitől kényelmetlen? meg mitől praktikátlan? gyakran ráadásul sportcipőt hordanak hozzá (mert szaladgálnak ide-oda, ügyintézni, és ahhoz az a kényelmes.)
tornászni meg melegítőben szokott a zsidó nő, mivel a szoknya kicsit praktikátlan lenne hozzá:)

lac1 2011.01.03. 23:35:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Jaj, hagyd már ezt a zsidó női és zsidó férfi öltözködést. Én az ortodox zsidó öltözködésről, és a mögé bújtatott különbözni vágyásról beszélek csak.
De egy kérdést elegánsan elkerültél: szerinted a világ miért kezeli másképp az arab női kendő viselését (amit Franciaországban pl. most erősen korlátoztak, de ez csak egy példa), mint a zsidó tradicionális öltözetet?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.04. 19:59:09

@lac1: fogalmam sincs, hogy kezelik (nék) mondjuk a franciák a tradicionális zsidó öltözetet. se arról, hogy az angolok hogyan kezelik, tekintve, hogy ha nem költöztem volna ide a szomszédba és lenne arra az uszoda, gőzöm nem lett volna arról, hogy is öltöznek...mint ahogy a többségnek sincs gőze se róla, ezért nem is kezelik sehogy, egyszerűen mert nem nagyon találkoznak vele.

amúgy egy magyarázatot tudok rá adni, s az pont nem a zsidókkal szemben lesz hátrányos: a beburkolt nő nem ismerhető fel, kb. bármit csinálhat, elcsenheti a táskádat, az életben nem ismered fel.

és mondom, hogy nem azért öltöznek úgy, mert különbözni akarnak, hanem mert ezt írja elő a vallásuk. és mondom, a munkatársaim meg én is elég gyakran vagyunk pont úgy öltözve....mert simán megfelel a munkahelyi dresszkódnak. akkor mitől is különböznek?

lac1 2011.01.04. 21:03:37

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Parttalan a vita, de azért még leírom, hogy a burka viselése NEM vallási előírás hanem bizonyos muzulmán kisebbség ragaszkodik csak hozzá, amúgy az nagy igazság, hogy abban az öltözetben valóban nem lehet azonosítani az alatta "elhelyezkedő" nő, és el is hiszem ezt a kifogást, ha mutatsz egy normális linket, hogy Franciaországban csapatostul garázdálkodtak burkába öltözött nők, és a rendőrség tehetetlen volt az azonosítást illetően. Valószínűsítem, hogy nem fogsz ilyent találni, ezt sejtheted te is, és ha ez így van, akkor ez egy színtiszta előítélet. De ismétlem: ezt a kifogást én is olvastam, csak nem hiszek az életszerűségében. Viszont sokkal jobban abban, hogy a nőszervezetek szerint a muzulmán nők ezt nem is akarják, csak rá vannak kényszerítve és ezt egy állibsi modern és demokrata nő nem tűrheti a nőtársának érdekében.
Valószínűsítem ezt te sohasem fogod beismerni, de a burkás haramiák garázdálkodásáról beszámoló híreket szívesen veszem, hogy MEGKÖVETHESSELEK a burkát illetően.
Szeretnék neked zárszóul egy wikis magyarázattal szolgálni:
"A haszidizmus követői mai napig örzik a stetl öltözködését. A sábát napi öltözék:prém Shtreimel vagy ha nincs akkor fekete kalap ,hosszú fekete kaftán bekishe, fehér harisnya vagy zokni és fekete lakkcipő. Nyakkendőt nem viselhetnek mert elválasztja az agyat a szívtől, De amikor imádkoznak viselhetnek gartelt (övet).

A férjes asszonyok kalappal vagy kendővel fedik be a fejüket illemből,mert a szabadon lévő haj a mezitelenség egyik formájának tekinthető.

Shtreimel: szőrmekalap amit a haszidok szoktak viselni

Strájmli, strámli Egykor, a kelet-európai zsidók körében népszerű, széles karimájú kalap volt, főleg a haszidok viselték sábátkor és ünnepeken. A kalap kerek, selyemből vagy bársonyból készült közepét tizenhárom barna cobolyprém vette körül (a rabbik strájmlijának oldalán 13 cobolyfarok lógott). A strájmli alatt kisméretű kipát (jármülkét) viseltek. A strájmli egykor a lengyelek öltözékének egy darabja volt, melyet a zsidók akkor vettek át, amikor Lengyelországban a nyugati öltözködés kezdett terjedni. Ezáltal elkülönültek a katolikus lengyelektől, s a strájmli lassanként különleges zsidó viseletnek kezdett számítani. A vőlegény először esküvőjén teszi fel a strájmlit. (Ma a strájmli viselete az ortodox zsidóktól különbözteti meg a haszidokat. Az ortodox zsidók ui. szokványos kalapot hordanak.)

Bekishe: Kaftán A haszid mozgalom tagjai máig őrzik a stetl öltözködését (melyet eredetileg – a 18. században – egyaránt viseltek zsidók és lengyel nemesek), hogy megkülönböztessék magukat a modern világ öltözködési kultúrájától. A sábát napi öltözék: prémes strejmel (kalap), fekete kaftán és fehér zokni. Nyakkendőt nem viseltek (mivel az szükségtelenül elválasztaná az agyat a szívtől), de viseltek övet, gartelt (hogy elválassza a szívet a nemi szervektől).

Gartelt: A gartelt jelentése: öv Jiddis szó. Imádkozáskor szokták viselni ,hogy elválaszák el a szívet a nemi szervektől a haszid zsidók."

Tehát semmiféle vallási előírásról nincs szó az ortodox (haszid) zsidó öltözetnél. Egyszerűen dogmatikus hülyék...
Tévedsz, amikor ezt írod:
"...hanem mert ezt írja elő a vallásuk."

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.01.06. 14:56:46

@lac1: Képes voltál mindennek utánanézni? Irigylem az idődet. :-)))))

lac1 2011.01.06. 16:44:05

@miriamele:
Nem sok idő volt. Egyszerűen kellően elégséges idő (nezetezés) után rá lehet érezni a pontos találathoz szükséges keresőszavakra. És... sokat is olvasok. Sajnos papíralapút már kevesebbet, de volt idő, amikor a megyei könyvtárban a "gyerekosztályon" én olvastam (kölcsönöztem) a legtöbbet, ezért egy kirándulás volt a jutalmam. Csurgó, Ágneslaki arborétum, etc. ABBAN az időben még erre is fordítottak figyelmet.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.06. 19:55:54

@lac1: még csak az elején tartok, de: miattam aztán hordhat burkát, de azt miért is fogadod el, a zsidókét meg nem? ami ráadásul még közelebb is van a normál (európai) öltözködéshez?
másrészt nem is a randalírozásról van szó (mellesleg, épp pár hete volt hír, hogy egy muszlim nő meg akart késelni egy férfit, mert csak. és ő pl. kendőt viselt), de pl. van, amelyik VEZET benne. na most, a simán átmegyek a piroson pl. nem randalírozás, viszont az életben nem azonosítják be, másrészt korlátozza a látást. a zsidók öltözetében az égvilágon semmi nem akadályozza őket. se őket, se mást. miért fáj neked ennyire, hogy mit hordanak?

mellesleg: nem haszidok vannak erre....haredinek hívják őket.
és dehogynem a vallásuk miatt vannak úgy öltözve. mert az ő vallása, a haredi zsidó tartózkodik a divatos öltözettől, (hogy pl. ez ne vegye el a figyelmét a belső elmélkedéstől és a spirituális fejlődéstől. a vallásukkal összeegyeztethetetlen az, hogy a külvilágnak megmutassanak túl sokat magukból.
amúgy meg, hol ezzel a gond? nem olyan régóta hordanak miniszoknyát, meg alig takaró ruhadarabokat az emberek, és most is vannak olyanok nem kevesen, akik nem szeretik magukat mutogatni. a nagymamám pl. életében nem hordott nadrágot, mert ő abban nőtt fel, hogy tisztességes nő olyat nem hord.
miért fáj neked, hogy mibe öltöznek?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.06. 19:57:36

egyébként meg a "dogmatikus" miért is nem tartozik a valláshoz? így gondolja, hogy így kell. na és?
egy vagon emberről meg fogalmad sincs, hogy milyen dogmák szerint él, szimplán mert ők nem öltöznek szigorú szabályok szerint...

lac1 2011.01.06. 23:02:37

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Írtam volna olyant, hogy AZt elfogadom EZ ellenében? Nem írtam... Ha ellenpéldát hozok fel, az nem jelenti törvényszerűen azt, hogy azt is elfogadom. Arra próbáltam rávilágítani - és szerintem te tudod ezt - hogy az egyik dogmatikus butaságot mennyivel jobban tolerálják a másiknál...
És ha akarod, akár le is vezethetem neked pár linkszerű tényszerűséggel, hogy miért, de szerintem sejtheted, mire gondolok.

Jaj ne, EGY burkaviselő megkéselt volna egy férfit? Hát... az erőszakoskodó zsidó államfő eléggé rossz fényt vet MINDEGYIK zsidóra, ha a te analógiádat használom a véleményem formálására.
Meg burkás nő piroson áthajt? És? A RENDSZÁMÁN volt a burka?
:-)
Persze, a látását korlátozza, mondhatnád, hogy kiugrik elé egy egész alsócsoportos óvoda... vagy éppen az összes, muszlim apától származó pulyája egy tíz tonnás Urál elé keveredik, megvan a büntije azért, mert nem úgy vezetett, ahogy egy normális embertől elvárható lenne.
Nem fáj nekem az öltözetük, hanem véleményezem azt, hogy vannak akik a VÉLT felsőbbrendűségüket nem egy IQ műsorban akarják a tudomásomra hozni, hanem egy hétköznapi szokással, viselettel. És ha igaz az, amit az előző mondatomban írtam (és miért ne lenne igaz), akkor bizony jogosak a kritikáim, mert micsoda népség az, aki ruhadarabokban, -által akar/tud különbözni tőlem?
Kedvesem, kérlek, ne akarjál engem a haridokkal bevinni az erdőbe, mert az, hogy különbözik, az nem a egyformaságban rejlik. Ha a télen-nyáron hordott (és most általánosítva írom) hosszú fekete kabát, vagy éppen fület nem védő kalap (télen) megfelel (dacára a kényelmetlen viseletnek) a magát nem egy fórumon a legokosabbnak tartó faj/rassz/csoportnak, akkor milyen lehet a "leghülyébb"?
Azt te sem hiszed el, hogy ha valaki mereven ragaszkodik a 200+ év alatt megfeneklett szokásoknak, akkor az egyéb társadalmi együttéléshez elengedhetetlen szokásoknak - higiénia - meg meg tud felelni? De ez tulajdonképpen nem tartozik szorosan az öltözködési anomáliához, de nem is esik olyan távol, hogy ne lehessen megemlíteni együtt őket akkor, amikor a vallási vagy hiedelmi szokások beteges rabjairól teszünk említést.
És egy utolsó példa: az egyenesen nevetséges, amikor te az egy szem burkás muszlim késelőt emlegeted, de a vallási jelképekkel tarkított zsidó szervkereskedőkön egyszerűen átlépsz. (meg még pár dolgon, amit a zsidókkal egyenlőségjellel lehet említeni, de most elsőre ez jutott az eszembe).
A dogma és a szigorú szabály, azok nem szinonimái egymásnak. A dogmának egy értelme van: a CSAK.
A szabály meg... a tűzoltók öltözködésében sincs demokratikusság, a bányászokéban sem, egy elborult elme ezt hihetné dogmának, de nem hinném, hogy te ezt akarnád tenni.
A nagymamád viseletéről a tisztánlátás kedvéért el kell dönteni, hogy miért nem hordott gatyót. Elvből, világnézeti problémák miatt, vagy esetleg tudott valamit a szoknya előnyei közül a nadrággal szemben? Mert ha van ilyen, egészségügyi, praktikusság, vagy valami más, műszerrel mérhető előny, akkor igazat kell adjak a kedves mamának.
Ellenkező esetben a korára való tekintettel mélységesen hallgatok.
Amúgy ha jól utána olvasok a harediknek, akkor rá kell jönnöm, hogy az öltözködési maradiságuk a legkevesebb, hogy megbotránkozva gondoljak rájuk.
hu.metapedia.org/wiki/K%C3%B3ser_er%C3%B5szak
borsa.hu/20080930/koser_eroszak_/az_ultraortodox_zsidok_eroszakkal_tartatjak_beszabalyaikat/
www.hetek.hu/hit_es_ertekek/200903/zsido_keresztenyek_izraelben
judaism.about.com/od/denominationsofjudaism/a/haredi.htm
Azt láthatod, hogy DIREKT kerestem mindenféle forrásból, sőt az utolsóban olvashatod, hogy a harediek sem öltözködnek régebb óta egyenbe, mint a haszidok, tehát eben-guba.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.01.07. 13:46:48

@lac1: Fenntartom az időről mondottakat! :-)))))

lac1 2011.01.07. 16:19:20

@miriamele:
Ööööööööö...?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.07. 21:09:00

@lac1: pedig bizony meg akarta késelni. de ez mitől lesz hihetetlen?
tessék, itt egy link. (én a Metróban olvastam).
www.ndtv.com/news/world/former-uk-minister-attacked-by-knife-wielding-muslim-woman-25736.php

"a a télen-nyáron hordott (és most általánosítva írom) hosszú fekete kabát, vagy éppen fület nem védő kalap (télen) megfelel (dacára a kényelmetlen viseletnek"

Itt????? eléggé megfelel tökugyanaz a ruha télen-nyáron, nem fognak belesülni nyáron se, nem jellemző a kánikula, egyáltalán. télen se fog megfagyni, mert a mínusz húsz fok se jellemző, arról nem is beszélve, hogy a fiatal (nem zsidó) lányok simán nyári ruhácskában mennek decemberben szórakozni. Így: subba.blog.hu/2010/11/30/newcastle_havazas_es_a_hajuk_meg_mindig_tart#comments
(jelzem, ez teljesen általános, szilveszterkor elmentünk szórakozni, és mi voltunk az egyetlenek, akiken volt kabát.)
és mi a kényelmetlen egy kabátban/szoknyában és lapos sarkú cipőben??? erre még mindig nem válaszoltál. sőt, a lányok kényelmesebben vannak öltözve, mint a nem zsidók, mert ők kényelmes, lapos cipőt hordanak, nem imbolyognak tűsarkakon, se szűk szoknyában, se szűk felsőben, se nem kell izgulniuk, hogy elcsúszik a nyitott felső....sokkal kényelmesebben vannak öltözve, mint mondjuk egy csomó munkatársam, vagy akár a szórakozó lányok.

a higiéniának miért ne tudna megfelelni? speciel a rómaiak is jobban megfeleltek már neki, mint egyes késői utódaik. megnyugtatlak, nem bűzlenek...neked van egy elképzelésed róluk - na és miért? mert rajtuk látszik a vallásuk, és neked nem szimpatikus. honnan tudod pl, hogy a melletted álló, farmeres, pólós fiú mondjuk nem mormon-e? ott is van egy csomó dogma, modern dolgok elutasítása, nem olvasunk mást, csak vallásos könyveket, nem hallgatunk mást, csak amit a próféták hallgattak, épp csak nem látszik az öltözetükön, ezért nem akadsz fent rajtuk, mert fel sem ismered őket. de a római katolikus hit is meglehetősen szigorú. (mellesleg, a zsidók neteznek, és amit kihallottam a mai két zsidó srác zenéjéből a könyvtárban, (fülhallgatóval hallgatták, de elég hangosan), az se lehetett 200 éves...
zsidó szervkereskedőkről meg nem tudok. erősen kétlem, hogy ezek itt ezzel foglalkoznának. meg egyáltalán, nincs velük semmi gond. a hiedelmeddel ellentétben nem bűzlenek, nem zavarognak az utcán, ha útban vannak a biciklinek, udvariasan elnézést kérnek, ha jönnek tornászni, szóba állnak bárkivel (sőt, most ismerkedett meg a tesóm barátnője egy magyar asszonnyal, aki náluk házvezetőnő, és nem zsidó.)
és a vége: te megbotránkozva gondolsz rájuk, holott nem ismersz egyet se. neked van egy elképzelésed róluk, amit rájuk vetítesz, holott, ha látnál egyet, kizárólag az öltözéke miatt ismernéd fel (és ha nem tudnád- az öltözéke miatt - hogy ő zsidó, nem gondolnál rá megbotránkozva.)

A Tyne folyó déli partja 2011.01.07. 21:10:12

@miriamele: ugyan már, én ezt öt perc alatt begépelem. igaz, nekem nem kell utánanéznem, elég a tapasztalat...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.01.08. 12:29:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): még mindig reménykedsz?
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

A Tyne folyó déli partja 2011.01.08. 16:07:24

@miriamele: nem, mert közben eszembe jutott, hogy mit mondott anno a rockerekről, punkokról, négerekről. (akik közül szintén nem ismer egyet se.)
épp meg akartam tőle kérdezni,hogy vajon hány haredi zsidót látott már életében tíz méternél közelebbről. (vagy akár annyiról.de lehet 1 kilométer messzeségből is, egy fene.)
te is tudod, mit fog mondani?:)

lac1 2011.01.09. 13:49:41

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Ortodoxot már láttam, négert is. punkot meg főleg.
Azért egy mentség van a számomra, mégpedig az, hogy sajnos a földet sem láttam a saját szememmel gömbölyűnek, számomra hiteles emberek tanították azt, hogy a Föld forog a Nap körül, vagyis, ha sokan és hiteles vagy annak látszó emberek egy kaptafára mondják amit megéltek, akkor én biza' hiszek nekik.
Így van ez a más jellegű véleményekkel is.
Annak idején meg csak arról beszéltünk, hogy szarrá tetovált ember miért nem való egy olyan étterembe, ahol egyrészt a TULAJDONOS más emberekkel szeretne dolgozni, és főleg, ha olyan a FIZETŐ vendégség (akiktől munkája és bevétele van a munkáltatónak) akik viszolyognak a televarrtoktól.
emberektől.

lac1 2011.01.09. 13:50:52

Na most vagy nem ment el az rettenetesen hosszú és linkekkel megtűzdelt véleményem, vagy soha-soha többé nem fogok erre a szemét blogmotorra írni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.01.10. 12:02:37

@lac1: De írjál, én olvasom a véleményedet, főleg, ha meglátom. :-))))

lac1 2011.01.10. 16:28:54

@miriamele:
Írok én, csak nem akarok ezek után a blog.hu-n elméleti fejtegetésekbe kezdeni. De amúgy te nem látod, mint szerkesztő azt, hogy valaki (én) írt egy hozzászólást, vagy bejelentkezése hogyan-miképp volt?

A Tyne folyó déli partja 2011.01.10. 21:31:58

@lac1: én viszont nem csak a tévében láttam egyiket se, sőt, én még beszéltem is ilyenekkel...
azért kíváncsi lennék, melyik hiteles ember beszélt neked a gatesheadi orthodox zsidókról...vagy akár a négerekről? mert bizony én nem tartom hitelesnek azt, aki csak azért kitalál mindenféle agyamentséget egy népcsoportról, mert azok könnyű célpont )mivel különböznek tőle).

A Tyne folyó déli partja 2011.01.10. 21:34:27

a tetovált meg: én pont leszarom, hogy milyen. pont azért, mert én már láttam olyat közelről is, és nem ijedek halálra tőle, meg nem hiszem azt, hogy akkor biztos ilyen, meg olyan. viszont ez a saját választása volt, fogadja el. a néger viszont nem fehérítheti ki magát. a zsidók se saját maguk választották, ebbe születtek, nekik ez a természetes.

lac1 2011.01.10. 23:27:14

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Sajnálom, de a blog.hu-ra JUSZT sem fogok többet sokat írni, márpedig a válaszom terjedelme meghaladja azt a mértéket, ami már a "nem írok" kategóriába esik.

lac1 2011.01.10. 23:28:14

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Egy rövid: TE azt alkalmazol akit akarsz, de hogy én (esetleg) kit abba senki ne szóljon bele.
Látod, ennyivel elrendezem a tetovált pincér esetét.


süti beállítások módosítása