siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

"Sündisznóvágás"

2010.11.06. 18:41 - miriamele

Címkék: otthon kolbász töltés májas

Immár negyedik évben "vágunk disznót", van amikot többször is egy évben. Azaz, veszünk kolbászhúst, meg mindenféléket, és készítünk friss fogyasztásra és füstölésre különféle finomságokat. Ma vettünk 16 kiló kolbászhúst, májat és szalonnát a májasba, és zsírszalonnát is, hogy legyen töpörtyű és zsír.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez itt egy kis hús, mielőtt még nekiálltunk volna a munkának.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez pedig a böllér, aki most éppen azon gondolkozik, hogy kis munkát kis ívben, nagy munkát nagy ívben szeretne elkerülni, de nem lehet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amália a hűtő tetejéről nézi a műveleteket. Ő is beleugrana szívesen, és tapicskolná a kolbászt. Nem fogjátok elhinni, de nem eszi meg a nyers húst. A májat se. Semmit, ami emberkaja, csak a macskakaját. Ez néha idegesítő, mert jó lenne adni neki egy-egy falatkát, másrészt meg nagyon jó, mert bármi ott maradhat elöl, nem nyúl hozzá. Itt is csak azért érdeklődik, mert benne tapicskolunk a húsban, és a mozgás érdekli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előkészített szerszámok. Laci kért kölcsön valamelyik ismerősétől egy elektromos húsdarálót, hogy könnyebben be tudjuk tölteni a cuccot. Gyönyörűen is ment, amíg a májast kellett tölteni, viszont a kolbászt, ami ténylegesen mennyiség volt, nem vitte. Leégetni nem akartuk, ezért elővettük a régi, jó hagyományos húsdarálót, és azzal csináltuk. Persze, én tekertem, Laci meg ült mellettem, és eresztette. Na de ne szaladjunk ennyire előre. Látjátok Amáliát a szék alatt? A jó illatoknak az volt a hatása, hogy egész idő alatt evett. Két zacskó macskakaját elpusztított, amíg a hússal dolgoztunk, aztán egész délután aludt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fűszerezés. Ez ám az igazi szakmunka. Ja, majd elfelejtettem, paprikás abált szalonna is készült, hogy legyen mit enni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finom ám, reggelire egy kis parasztkenyérrel. Nálunk Kárpát-kenyérnek hívják a hagyományosan sütöttet, drága, mint a nyavalya, de ízletes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt még nagy vigyorogva lóbálom az elkészült májast, még nem is sejtem, hogy a kolbászokkal mekkora munka vár rám. Igaz, hogy a májast a géppel öt perc alatt megtöltöttük.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Készen áll a nagy mű. Holnap visszük füstölni. Maradt vissza olyan hatvan dekányi töltelék, amit megsütöttünk úgy, mint a fasírozottat. Amikor kész lettünk a töltéssel, én elrobogtam a szüleimhez, vittem nekik kóstolót, és a savanyú káposztából is. De leginkább azért mentem, hogy elvigyem édesanyámat vásárolni, mert már mindenük elfogyott.

Mire visszaértem, Laci kisütötte a kolbász-fasírtokat, megcsinálta a zsírt és a töpörtyűt, nekem csak le kellett ülni vacsorázni, amit jó étvággyal meg is tettem, mert reggeli óta nem ettem semmit. Most bezzeg itt fuffogok, mert mindent meg kellett kóstolnom, és ki is tettem magamért.

Csináljatok ti is házi disznóságokat!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr952428950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.11.06. 19:13:41

Ne félj, három nap után megenné a cica az "ember" kaját!
A kupi, amit egy ilyen disznóölés okoz, hogy bírod?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.07. 12:07:25

@lac1: nem okoz különösebb kupit, és nem vagyok rendmániás.
Persze, szépen kitakarítottam utána, de tényleg nem volt különösebb kupi.

lac1 2010.11.07. 15:18:20

Nekem az ilyen művelet mindig átlép egy határt. HA én főzök, akkor én minden művelet után elmosom az edényeket - igaz jellemzően vagy a kertben gulyást főzök, vagy ha a lakásban vagyok akkor pörköltet - így látszólag nem hatékony, de viszont amikor az utolsó művelettel is készen vagyok és csak a "főzés" marad, akkor elvileg csak terítenem kell.
...és nem kell néznem a feltornyosult edényhalmot.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.07. 18:08:32

@lac1: Mi is kb. így csináljuk, van is vízszámlánk rendesen. Mosogatógépet kellene venni. Na de kettőnkre?

lac1 2010.11.07. 21:03:05

@miriamele:
A mosogatógéppel vizet tudsz megtakarítani, egy elemi iskolás osztás-szorzással kiszámolhatod, hogy a megtakarított vízmennyiség ára visszahozza-e a mosogatógép árát. Valószínűleg igen, olyan távlatban, hogy annyi évig soha nem fog működni a gép, de a kényelem és a közben végezhető más munkák eredményét hozzáadva a megspórolt víz árához, TALÁN rentábilis a dolog.
(de azért megnézném, hogy kerti füstös, esetleg odakozmált kondéromat hogyan mossa el...)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.08. 07:10:50

@lac1: Ne hagyd ki a feltornyosult edényhalom nézése helyett mást nézni opciót sem. :-))))
Egyébként Laci most mosogat, kíváncsi vagyok, mikor mondja, hogy úszóhártya nőtt az ujjai közé. :-)

lac1 2010.11.08. 17:23:47

@miriamele:
Ja, hogy van neked MOSOGATÓGÉPED...
Így már más.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.09. 04:59:54

@lac1: Mindenki csinál mindent. Én is tudok villanykörtét cserélni. :-) De most úgy alakult az életünk, hogy én dolgozom házon kívül többet, ő viszi a háztartás nagyobb részét. Volt már fordítva is. :-)))

lac1 2010.11.09. 18:41:05

Ó, hát ilyent az én kiccsaládom is eljátszott, hogy "nem halnánk meg nélküled", és amikor mondták, hogy hozzak izzót (milyen érdekes, minden nőnemű az izzó cserélésével akarja bizonyítani a műszaki jártasságát), mert hogy kicserélnék azt, amit én tüntetően nem cserélek már ki fél éve, és amikor visszakérdeztem, hogy a foglalat E27 vagy E14 (a többivel nem kínoztam őket) akkor úgy csináltak, mintha nem hallották volna. Eképpen világosítottam fel őket, hogy az izzócsere több annál, minthogy ráállok a létrára és a gyerekek forgatják azt velem.
:-)))))))))))
De azért Lacit sajnálom, mond neki, ő is kezdjen blogolni, írja le ő is a történéseket, lássuk, a kettő fedi-e egymást.
Amúgy a szembeszomszédnál nemsoká' indul a kolbász-időszak, azt hiszem néha átnézek hozzá... A képeid meghozták a kívánosságot.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.09. 18:57:56

Jó, vízcsapot szerelni is tudok. És tényleg nem halnánk meg egymás nélkül, kipróbáltuk azt is, élünk, de nem volt jó. Viccesnek, meg végképp nem volt vicces.
A kolbászunk meg mindjárt hazajön a füstről. Kíváncsi vagyok ám rá!

lac1 2010.11.09. 20:00:10

@miriamele:
De remélem keményre töltötték? Mert az az igazi...

A Tyne folyó déli partja 2010.11.09. 22:22:38

@lac1: ezzel vitatkozom, szerintem marhára nem a nők szoktak jönni az izzócserével. hanem, úgy általában, ezt szokták felhozni, mint "férfimunka". marha bonyolult, és nehéz mondhatom, tényleg férfi kell hozzá...(itt még nehezítik is, van csavaros meg ilyen kattintós változatú is.)
inkább szerelje fel a polcot.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.10. 06:48:25

@lac1: Én is ezt mondom, vastag legyen, hosszú és kemény. Ezzel szemben a valóság...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.10. 06:49:05

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Férfimunkához férfi kell. (lassú munkához meg idő) :-))))))))))))))))))))))))))))))))))

lac1 2010.11.10. 21:43:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Halló Animacs, régen láttalak! (néha az mhterroron).
Kattintós??? Az melyik? A GU10?
Szóval azt állítod, hogy a az izzócserével jellemezhető (mint bonyolultság) a házi - férfi - munka bonyolultsága?
Hmmmm...

lac1 2010.11.10. 21:43:41

@miriamele:
A hosszúsága mindegy, legfeljebb egyszerre kettőt fogyasztok el. De a keménység, az mindenek felett!

lac1 2010.11.12. 17:41:13

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Érdekes ez a foglalat. Hasonlót már láttam, de így, ebben a formában...
A véleményeddel nem igazán tudok azonosulni, legfőképp, mert nálunk a NŐI munkákon kívül én csinálok mindent. Néha még főzök is, meg mosogatok is. De a boltba járás, a gyerekek hurcolása, ház körüli munkák (nyáron a gyerekek vágják a füvet, de az olyan 10 perc, és a szegélynyíróval is én megyek utánuk) kizárólag az én vállamat nyomják. De az ismerőseim körében sem jellemző az, hogy a hímek csak feküdnének a tévé előtt.
Igaz, emlékezem egy esetre, ahol a dühös nej, egyszer kiborította a kukát a földre, és elment hazulról.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.12. 19:35:37

nálunk viszont nagyon is az volt a jellemző. plusz, férfimunka meglehetősen ritkábban akadt a lakásban, mint női, amit kb. mindennap kellett. azért az izzó nem ég naponta. de még hetente se.

clara.roft 2010.11.12. 22:58:05

muhaha :D ne gondoljátok, hogy sokáig megmarad a kolbi meg a májas... hétvégén felporszívózzuk mind!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.13. 07:03:38

@lac1: Laci szerint női munka az, amit csináljon a jó édesanyja, aki kitalálta.
:-))))))))

A Tyne folyó déli partja 2010.11.13. 15:18:26

@lac1: női munkákon én csinálok mindent.

de bakker, pont ez a baj, hogy az úgynevezett női munka teszi ki a legnagyobb részt, plusz, amiket a leggyakrabban kell elvégezni, lásd bevásárlás, takarítás, mosogatás, vasalás, főzés, stb.
mondom, izzócserére, polcszerelésre, vízcsapszerelésre stb. (ami állítólag "férfimunka") jóval ritkábban van szükség.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.13. 20:41:07

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Jut eszembe, rossz a csap, megyek, megszerelem. :-)))))))))))))))))))))))


süti beállítások módosítása