siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Eltűnt

2010.09.22. 18:37 - miriamele

Egész eddig azt lestük, hogyan fejlődik a kukorica, és most nincs. Kiszedtük. Furcsán is néz ki a kert nélküle. Fogtunk a helybeli kocsmából egy embert, aki segített Lacinak kötegelni a szárat és leszedni a maradék kukoricát némi fröccs és kukorica fejében. Így hát egészen jól haladt a dolog.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kilátás kukorica nélkül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt sincs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összefogjuk a kévét, áthúzzuk a zsinórt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rálépünk, és meghúzzuk, hogy tartson.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Közben én már a jövő évet készítem elő. Télálló vöröshagymát és fokhagymát ültetek. Ide is írom, hogy el ne felejtsem. A Kondor eprek után van 3 sor vöröshagyma, utána négy sor vöröshagyma, aztán egy sor fokhagyma, és utána már a jégsaláta következik. Egy sort azokból is elpalántáztam, de igazából nem akarom öntözni, főleg, mert nincs mivel, ezért várok még pár napot, hétvégére úgyis esőt mond, remélem szombat délelőtt el tudok palántázni, és szépen megáznak. Egyébként a szép napsütés csalóka, a föld sáros.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ez pedig annak az ominózus gaznak a gumója, amitől semmiletteképpen sem tudunk szabadulni. Kicsi, sárga gumója van, kerek, ragadós levele, és sárga virágja, olyan, mint az uborkáé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki tudja, mi ez, és esetleg azt is tudja, hogy a lángszórón és az atombombán kívül mi irtja, az tegye közkinccsé. Előre is köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr742315893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.09.22. 22:54:02

Sosem láttam ilyent... de elvileg a széles hatásspektrumú vegyszerekre valamit kéne csinálnia.
De itt talán tudnak neked válaszolni:
www.gazlap.hu/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=3
És egy ajánlatom: hasonló tartalom, és tájegységileg közeliek:
gizgazok.blogspot.com/2009_06_01_archive.html

clara.roft 2010.09.23. 23:12:06

azt hittem a kukorica a disznóknak való :D

röff

clara.roft 2010.09.23. 23:13:24

azt hittem, a kukorica a disznóknak való :D
pedig nálunk nincs túl sok belőle

röff

muhaha

clara.roft 2010.09.23. 23:13:58

na ez azért van kétszer mert azt hittem az elsőt nem küldte el

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.24. 05:55:24

@clara.roft: Még van egypár cső, a hétvégéig kitart. :-)
Egyébként a fiúnak most is az a véleménye, mármint, hogy a kukorica a disznóknak való, de azért evett belőle. Szerintem bosszúból.

lac1 2010.09.24. 22:36:42

Megvan, hogy miért nem hozott kukoricát az após.
Megették a vaddisznók.
Mondtam neki, hogy menjen a helyi vadásztársasághoz vadkár ügyben, és üvöltözzön velük.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.25. 19:54:32

@lac1: Azt hittem, azt mondtad neki, hogy hozzon vaddisznót.
Egyébként nagy ínyencek, fene a jó dolgukat. Anno, atyám gyümölcsösében, amíg kicsik voltak a fák, lehetett például csemegekukoricát is termelni. Mellettünk jobbról, balról végeláthatatlan kukoricaföldek, a mi földünkön tíz sor csemegekukorica, hát belementek. Halálra rémültem tőlük, amikor mentem fölfelé, és kiugrottak a kukoricásból.

lac1 2010.09.25. 22:28:00

@miriamele:
De az anyós megmondta, hogy mit nem ettem még az idén, visszagondoltam, és jé, tényleg,,,
-ribizli
-epret csak nagyon-nagyon keveset
-málnát.
Kurva dögök.
:-(


süti beállítások módosítása