siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Az unokatestvéremnek igaza volt

2010.09.14. 14:39 - miriamele

Szilvalekvárt főzök. Olyan igazi, cukor nélkülit. De mert nem tudok mellette állni és kavargatni, egyszer azért, mert nincs rá időm, másodszor meg azért, mert a lábaim öt perc ácsorgást sem bírnak, valami radikálisan új módszer kellene hozzá.

Ahogy ezen töprengtem, eszembe jutott, hogy az egyik unokatestvérem valahol és valamikor azt mondta, hogy ő ki szokta kenni a lábost ecettel, beleönti a ledarált szilvát, majd az egészet belerakja a sütőbe, és a legkisebb lángon ott süti egész éjjel. Reggelre kész a lekvár. Nem ég le, és nem is köpködi össze a sütőt.

Gondoltam, kipróbálom, és tanúsíthatom, igaza volt. Kész a lekvárom, nem is égett oda, halvány szilvaillatban töltöttük az éjszakát, a sütőt sem kell sikálni, szóval minden tökéletes.

Egy probléma van, a lekvár nem az a mézédes, de ebben az évben erre nem is lehet számítani.

Úgy vettem a szilvát, mert a birtokon egy szem sem termett. Bent a szüleim házánál van egy kevés, de az nem jó ilyen lekvárt főzni, mert nagyon leveses. De azt is hasznosítják, mert a múltkor eszembe jutott, hogy az aranyidőkben nekik volt szörpfőző fazekuk, nyilván most is megvan, mert még a tejfölösbögrét sem dobják ki. Meg is találtam valami polc legtetején, lehorgásztam onnan, és mondtam nekik, hogy főzzenek szörpöt a lehullott szilvából, amit nagy ügyesen meg is csináltak. Eredmény négy liter szörp és két üveg lekvár.

Ma este még nektarinlekvárt főzök, lecukrozva, mint a sárgabarackot, és csinálom a maradék szilvát. Aszalom is, és főzök még lekvárt.

A kertben tegnap elültettem a nárciszhagymák közé a tulipánhagymákat, ha ostoba pockok laknak a kertben, akkor nem találják meg a mérgező hagymák között az ehetőt, de attól tartok, okosak. Majd meglátjuk tavasszal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr282295631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clara.roft 2010.09.15. 11:47:32

én is kérek szilvalekvárt

lac1 2010.09.15. 22:43:24

Siess a kerti munkákkal, mert megint esők jönnek.
Én is leszeretném pázsit gyomirtózni a kertem, de egyszerűen nincs rá mód és lehetőség.

Yato Squaw 2010.09.16. 07:53:44

@lac1: Ide már meg is érkezett, hajnaltól esik. Mit használsz gyomirtásra? Csak egy zsebkendőnyi füvünk/kertünk van, de nem győzöm kézzel gyomlálni.

lac1 2010.09.16. 19:09:27

Én most ezzel - ebben az évben először - próbálkozom:
www.edenkert.hu/diszkert/pazsit-es-soveny/gyom-stop-pazsit-gyomirto-szer/1654/
Sajnos a tarackot nem említi...
Az marad kézzel való irtásra, de szerencsére az csak egy helyen van (érdekes módon amikor ástam a medence helyét, és a kiemelt földet leraktam a gödör mellé, csak ott van, úgyhogy lehet, hogy kapálógép+glialka, és újra vetés...), úgyhogy ez öröm az ürömben.
Ennek a szernek a hatóanyagát tartalmazó szer már volt egyszer nekem, de az valami olyan kategória volt, hogy csak pult alól tudtam megszerezni, mert "ipari" töménységű, és csak mérnökparasztvizsgás vehette meg, de az valóban csinált valamit.

lac1 2010.09.16. 19:11:53

@lac1:
...meg vegyél fűszellőztetőt, ha rendszeresen használod, akkor elvileg a fű képes elnyomni a gyomot is.
Én is gondolkodom egyen...

Yato Squaw 2010.09.16. 22:20:37

@lac1: Beszerezzük, kipróbáljuk. És reménykedünk egy száraz, enyhe őszben. (Már csak a gyomirtás miatt is.) :)

lac1 2010.09.17. 15:03:07

@Yato Squaw:
Az már nem lesz. vagyis kevés jó idő lesz.
www.idokep.hu/elorejelzes
Éjszakákra 8-10 fokot jósolnak, ennek a vegyszernek meg min 10 fok kellene...
Kilocsolsz 2300 forintot, és nem, vagy alig lesz hatása.
Azt hiszem én azt csinálom, hogy após úgy is hazahozza a kapálógépet a szőlőjéből, én felrobizom a problémás részt (ezt már írtam), nekimegyek Glialkával, azután megint, és megint. Tavaszig csak megdöglik ott minden. Március-áprilisban elvetem a sportfüvet, azután meg hagy növekedjen a gyep.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.09.17. 20:44:00

@lac1: Az idén még a glialka sem hat :-(((((
Van egy pocsék gyomnövényünk, még a nevét sem tudom, gumós, kerek ragadós levele van, és olyan a virága, mint az uborkának. Tudsz valamit ellene, vagy csak az atombomba irtja?

lac1 2010.09.20. 21:38:51

@miriamele:
Hát... van képed róla?


süti beállítások módosítása