siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Erőnléti edzés

2010.06.26. 18:36 - miriamele

Képzeljétek, ma egész napos műszakot tartottunk a kertben, és végig bírtam, sőt nem is nagyon fáradtam el. Elfáradtam, persze, de nem úgy, mint a kutya.

Ez az egész azért érdekes, mert, aki tudja, tudja, az ősszel el volt törve a lábam, és volt karácsony majdnem, mire lekerült róla a gipsz. Gondolhatjátok, milyen fizikai állapotban voltam, mire a tavasz elkezdődött! De hála a folyamatos kerti konditornának, már ennyire erős vagyok. Mondtam is Lacinak, ha hazaérünk, megverem, de kinevetett. (Teljesen jogosan. Mert nem vagyok verekedős.)

 

Szóval, reggel kitrappoltunk a kertbe, és mivel akármit csinálunk, sem tudjuk az egész kertet beművelni, az üresen maradó részt lefújtuk gyomirtóval. Kertészeti gyomirtóval, ami a gaz kikelését akadályozza, nem a zöld növényre hat, mielőtt még a szívetekhez kapnátok. Én csináltam.

 

Közben Laci hozzákezdett a kukoricát és a krumplit kapálni, hogy pár nap múlva fel lehessen tölteni az egészet. Amikor végeztem, én is csatlakoztam hozzá, így fél tizenegyre kész is voltunk. Akkor elvágtattunk a Stihl boltba a pöpec fűkaszához damilt venni. Jó drága volt, 88 méter 4500 Ft, de ennyivel a jövő évet is körbevágjuk, és még marad is. Aztán haza, ebédelni. Főzni nem kellett, tegnapról maradt borsópaprikás (csirkemájjal, nyami, nyami), csak belapátolni, és máris mehettünk vissza, hogy folytassuk, ahol abbahagytuk.

 

Laci felszerelte a motoros kapára az ekét, hogy meghúzhassa a sort a maradék krumplinak, és elvetettünk még négy sor krumplit. Ezzel a géppel ilyent nem csináltunk még, szenvedett is vele, mint kutya a kútban. De a fizikai munka tényleg serkenti az agyműködést, az utolsó fordulónál rájött, hogyan kellett volna az elejétől csinálni. Ami nagyon hasznos, mert ezzel az ekével kell majd feltölteni a krumplikat, illetve, majd az epernek megcsinálni a bakhátat augusztusban.

 

Mindenesetre, jó görbék lettek a sorok, de a krumplik nem bánják, mire meg az eperre kerül a sor, már jól begyakorolja, hogy kell. Nagyjából ezek voltak a mai dolgok, persze volt közte még egypár apróság, elkészítettük a fű helyét, holnap csak vetni kell, kikaróztuk a paradicsomot, már virágzik, és az út szélére ültettem kukacvirágot, hogy legyen. Aztán átmentünk a másik kertbe és megállapítottuk, hogy bár feljebb van, sokkal vizesebb. Szedtünk egy kis babot levesnek, meg hozzávaló zöldséget, és holnap ott fogjuk kezdeni a műszakot. Közben a füvet is kellene vágni a háznál és a birtokon is, majd meglátjuk, mi lesz belőle. Laci jövő héten délelőttös, nem lehet sokáig bohóckodni, mert nem tud felkelni.

 

És a képek:

 

Kémiai hadművelet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapálás, oda – vissza:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr872112027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yato Squaw 2010.06.26. 23:21:15

És a hajad? ... De ez is jól áll!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.27. 05:06:01

@Yato Squaw: Kisebbikem itthon volt, és megfodrászolt.


süti beállítások módosítása