siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Beköszöntő

2010.06.08. 14:10 - miriamele

Kedves Mindenki!

 

A kert tartozéka az életünknek, habár nem lakunk családi házban. Siófokon sok olyan ember él, akik nem tudják, vagy nem akarják művelni a kertjüket, ezért mindig lehet találni művelésre kiadó kertet.

 

Az eredeti kertünk egy idős házaspáré, ők már nem tudnak dolgozni, de mi, a fiatalok (52/53 évesek vagyunk) még igen, ezért megkaptuk ingyen. Dolgozunk benne már három éve, gyönyörű szépen terem benne minden, csak a hely kevés, így olyan dolgokat, amelyeknek nagy a helyigénye, nem tudunk ültetni.

 

Április végén aztán láttam egy hirdetést a helyi hirdetőújságban egy másik kertről, amit öt évre ingyen, a művelésért kiadnának, és máris elképzeltem a gyönyörű epersoraimat, a finoman szeldelt levelű málnát, a fűszerkertet, a pázsitot, néhány rózsabokrot, és minden mást, ami a másikba nem fér bele.

 

Megbeszéltem a „másik felemmel”, aki nagyon fújt először, hogy minek még egy nyűgöt a nyakunkba venni. Bár egy fél óra múlva ő is elkezdte elméletben bevetni a kertet, természetesen csak és kizárólag hasznos dolgokkal. Krumpli, kukorica, tök. Jövőre esetleg dinnye, meg persze, amit én szeretnénk. Szóval, öt percen belül felhívtuk a tulajdonost, hogy elmennénk megnézni, és odaérkezésünk után öt perccel, már a szerződést írtuk kockás papírra.

 

A kert teljesen üres volt akkor. Remélem, jövőre már az az édenkert lesz, amilyennek elképzeltem. A kettő között van ez a blog. Olvassátok olyan jókedvvel, amilyennel én írom.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr602065655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tyne folyó déli partja 2010.06.09. 19:31:46

én csak kiülni akarok benne...az rendben van, h. megteremnek a zöldségek, de lehetőleg csinálják maguktól..eleget kertészkedtem muszájból:)

Yato Squaw 2010.06.09. 21:11:17

Gratulálok, nagyon jó ötlet a kertblog és a kert. Sok erőt és egészséget hozzá! Üdítő lesz olvasni itt a Nagyfaluban.

lac1 2010.06.09. 22:48:38

A dinnye nekünk (apáméknak) soha nem sikerült. Pici vackok lettek.
Akkor mindig vettük, de akkor még ahány kilós volt, annyi forint. Mostanra megváltozott a helyzet, de még most sem próbálkoznék dinnyével...

_John_Doe_ 2010.06.09. 23:45:48

Sok sikert.
Kedvelem azokat az embereket, akik nyavalygás helyett, tesznek magukért.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.06.10. 06:54:24

@lac1: A dinnye titka a jó palánta. Meg persze, hogy hol vagyunk az országban. Siófok nem az ideális dinnyetermő vidék, mint Heves megye, vagy Medgyesegyháza vidéke Békésben, de lesz a dinnyéből valami. Még úgy is volt nekem, hogy egyszerűen elvetettem a magját. De ez a kert professzionális lesz, majd meglátod. Persze a kudarcokról is be fogok számolni.

lac1 2010.06.10. 21:20:44

@miriamele:
Fater magról kísérletezett. Lehet, hogy ez volt a baj?

Karnamantra 2011.06.04. 10:52:46

De jó, most találtam erre a blogra. Én is siófoki vagyok, legalábbis ott nőttem fel. A nyolcvanas években volt egy óriási kertünk, egy része még ma is megvan, kisiskolás koromban minden elképzelhető zöldséget és gyümölcsöt termesztettek ott a szüleim fagyasztani, befőzni, eltenni - minden egyes folyamatban részt vettünk a nővéremmel, a kapálástól a blansírozásig. Ahogy olvasgattam a blogodat, feljött a sok amlék, hogy ha ma lenne egy kertem, nem ijednék meg tőle, mint sok pesti barátom, hanem csak ott folytatnám, ahol gyerekként abbahagytam...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.04. 15:06:15

@Karnamantra: Örülök, hogy rám találtál, látogass el hozzám minél többször!


süti beállítások módosítása