siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Folytatás

2011.03.13. 15:10 - miriamele

Címkék: krumpli kert paradicsom vetés

Ma nincs kép. Az én telefonom itthon töltődött, Laciéval meg egyszerűen elfelejtettünk fényképezni a nagy munkában. Pedig hangoskép kellett volna arról, hogy Lola hogyan kap hisztirohamokat. Ugyanis folytattuk a krumplivetést. Még öt sor krumpli került a földbe. Most egy másik fajta, ami már tavaly is volt. Lola viszont jó játéknak tartotta, hogy a fészekbe tett krumplit kivegye, a már betakart krumplit kiássa, és a tegnapi krumplivetés halmait leugrándozza stb, stb. Mivel agyoncsapni mégsem lehet, kitettük a külső udvarba, és bezártuk a kerítésajtót. Na, azt a nyivákolást!

Később, amikor én már nem a krumpliban voltam, hanem a paradicsomot vetettem, bejöhetett, de addigra azt hittem, az állatvédők feljelentenek bennünket, hogy kínozzuk azt a kis állatot.

Lényeg a paradicsom, mivel objektív okok miatt nem lehet kiírni pálcikára, hogy melyik milyen fajta, ideírom, hogy el ne felejtsem. Az első sor kecskeméti, a második korall, a harmadik sárga és a negyedik ... elfelejtettem, de az nagyobbra nől, azt karózni kell majd.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr132735826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.03.22. 19:50:45

Látod, már csak azt kell felírnod valahová, hogy hova is írtad fel a sorok tartalmát.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.23. 07:23:59

@lac1: marmande, most eszembe jutott. Megőrülök magamtól.
Mindent elfelejtek, az egyik kezem és lábam béna, fáj mindenem, minek él az ilyen. El kéne altatni, mint a kivénhedt kutyát.

lac1 2011.03.23. 20:41:38

@miriamele:
Sajnos faternak is szemüveget írt fel a doki, de természetesen a leghülyébbet választotta ki (keret), amikor mentünk a gyerekekkel a suliban akkor láttam őt az autóból, nagyon megöregedett.

Yato Squaw 2011.03.24. 21:24:44

@miriamele:
Nahát, ilyet gondolni! És leírni! Jaj!
Beszélj a háziorvossal, hátha kaphatnál egy infúzió kúrát, az szokott segíteni.
Talán a tempóból sem árt egy cseppet visszavenni. (Aggodalommal írom, nem gonoszkodva!)

És mit jelent az objektív ok, érdekelne.

Amúgy szépen dolgoztok, és sokat! Most is csodálom!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.25. 07:15:29

@Yato Squaw:
az objektív ok, hogy Lola kutyus kihúzkodja a pálcikákat, amit azért szúrok le, hogy megjelöljem a sorokat. Az egyetlen első kivételével, ami a mákot jelzi, mert annak a letűzésekor nem volt még jelen az életünkben. Tehát a sorrend: letűzöm a sorjelző pálcát, Lola kihúzza. Még egyszer letűzöm, mondom Lolának, nem szabad. Kihúzza. Harmadszor letűzöm, ejnye, csúnya Lola, nem szabad. Kihúzza. Negyedszer? Nem tűzöm le, mert amit olyankor mondani szeretnék, azt tisztességes nő nem mondja egy kislány kutyának.
Infúzió kúrát kaphatnék, ha kérnék, de akkor kórházba kellene menni egy hétre, és akkor mi lenne a kerttel, a kutyával, cicával, az iskolai gyerekekkel, a saját famíliámmal, stb, stb.
A tempó meg most fokozódik, mert a munka java még csak ezután jön. :-)))))

lac1 2011.03.25. 22:45:47

@miriamele:
Aha, itt a baj. Túlvállalod magad.
Inkább kirándulni járnál, jobban járnál. Nahát, hogy ez milyen jó szöveg...

Yato Squaw 2011.03.25. 23:35:44

@miriamele: Megértem, egy hét az tényleg sok. Naívan azt gondoltam, két-három nap, és kész. Most egy ismerős 10 napos kúrát kap, de csak este kell bemennie és utána hazamehet. Persze egyéb részletet nem tudok.

De azért vigyázz magadra és figyelj a tested jeleire!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.26. 07:21:38

@lac1: Járok én azt is, Lolával biciklizni reggel-este. Olyan fitt leszek, hogy ihaj!

lac1 2011.03.26. 16:04:23

@miriamele:
A bringázást valóban azért mert jólesik, vagy kényszerűen az egészséged miatt?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.26. 16:28:18

@lac1: Kényszerűen, Lola egészsége miatt, mert annyira szeret szaladni, és persze, ha nincs lefáradva, harapdál, tör-zúz és hisztis. Így csend van, nyugalom, egészséges boldog kutyus és fitt gazdasszony. :-)))))

lac1 2011.03.27. 11:38:37

@miriamele:
Látod ez egy kiváló indok (egyel több indok), hogy ne kelljen nekem egy negyedik gyerek. Vagyis állat.
Meg is halnék, ha nekem esőben is el kéne mennem sétáltatni a "dögöt".
:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.27. 20:51:00

@lac1: A gyerekeim is imádtak esőben sétálni. Esőkabát, gumicsizma (nekem is) és már mentünk is. Edzett vagyok én.

lac1 2011.03.28. 22:44:38

@miriamele:
Amikor a vizes-nyirkos ruha rám tapad, meg tudnék őrülni. Én mindig egy számmal nagyobb ruhát veszek mint a szükséges, szeretem ha "lobog" rajtam. Az autóm is ilyen: kisbusz. Amikor vettem (kényszerűség), akkor nagyon nem szerettem, ha most vennék CSAK ilyent vennék megint.
Ráadásul szemüveges vagyok, sapkát nem hordok csak télen a hidegben, az eső szemüvegeseknek nem is jó még annyira sem, mint a nem-szemüvegeseknek.

lac1 2011.03.30. 18:20:19

@miriamele:
Ja, tegnap nálunk is, nem is kicsi. De már melegszik a napi középhőmérséklet. vagyis nő.
Én is már inkább motorral mennék, de szerelőnél van a dög, pedig alig mentem vele 100-120 km-t, félek tőle, hogy egy elátkozott motor lesz belőle.
pedig hányszor megfogadtam már, hogy használtat nem veszek, néha mégis meghülyülök.
Most szentül megfogadom, legközelebb még nősülni sem így fogok.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.31. 18:07:52

@lac1: nem mindegy, hogy használt, vagy kipróbált. :-))))))))))))))

lac1 2011.03.31. 21:48:09

@miriamele:
Talán felpróbált.
Na de az én motorom a használt kategóriába esik....
Csak hogy érzékeltessem: 110-ért vettem, a mostani állás szerint 40 ezer az alkatrész, plusz a kellékanyagok, plusz a szerelés, én 55 körülre saccolom. Tehát a fele a motor árának, és ez csak az erőátvitel fele.. A motor, a váz, a futómű, az elektromos részről nem is beszélek, bár azoknál nem tapasztalok rendellenességet.


süti beállítások módosítása