siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Porcukros a világ!

2010.12.19. 09:54 - miriamele

Címkék: otthon amália

Tegnap reggel arra ébredtem, hogy esik a hó. Na, az ébredés 3 órakor volt, akkor viszont még nem lehet fényképeket csinálni, így nézett ki reggel nyolckor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sőt, a pörköltes lábos is havas lett a "nagy hűtőszekrényemben" a külső ablakpárkányon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akkor még azt hittük, micsoda szörnyűség, hogy az erkélyre behordja a havat a szél. Aztán délutánra már teljesen belepett bennünket, sőt. Nagyobbikam Amália cicával éppen úton volt hazafelé, és elszörnyedve állapította meg, hogy az M7-est nem takarították. Az első hókotróval nálunk a városban találkozott. Este visszaverekedte magát székesfővárosunkba. A máskor háromnegyed órás út több, mint két óráig tartott, és az érdi dombról nem is kérdeztem.

Most újra megmacskásodtunk, mert Amcsika azért jött, hogy az ünnepeket vidéken töltse. :-))) Persze, a lányok is jönnek, csak ne kelljen még vele is törődniük, ha utaznak. Elég összehangolni kettőjüket.  Gondolom, az Amália-háló az erkélyen nem lesz használatba véve, mert Amália egyelőre a takaró alól nézegeti a kinti világot. Mandula, a mi régi cicánk, szeretett télen is kimenni az erkélyre. Igaz ő nem meztelen cica volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr302525330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.12.19. 14:03:51

Ez hó? Nálunk olyan 30 centi esett. Az érdi emelkedőnek egy titka van: lendületből kell elkezdeni.
:-)
A cicáról hol a kép?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.19. 17:22:51

Ez csak a hó kezdete. Estére 25-30 centi lett. És mivel az Amália-háló ott van, ezért összegyűjtöttem a vödörbe és beleöntöttem a fürdőkádba. Erről az jutott eszembe, hogy amikor a nagyobbikam pár hónapos volt, ott, ahol akkor laktunk, akkora hóvihar volt, hogy két hétig el voltunk zárva a külvilágtól. Se víz, se áram napokig. Havat olvasztottunk, hogy fürdetni tudjuk, meg persze, hogy magunk is mosakodjunk, és a "cigánykútra" jártunk innivaló vízért. Olajkályhánk volt és palackos gázunk, tehát fűteni és főzni tudtunk.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.19. 20:52:13

@miriamele: szerintem ezt írd meg a mai munkahelyi terrorba...egy nagyon okos nem bírja felfogni, hogy van olyan, hogy az ember nem tud eljutni a faluból valahova (dolgozni, esetünkben.)

lac1 2010.12.19. 21:53:49

@miriamele:
Azok voltak a "boldog békeidők"? Azt viszont nem értem, hogy a havat nem mertétek meginni? Abban az időben szerintem a vezetékes vizet SEM vizsgálták úgy és olyan rendszerességgel, mint manapság.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.20. 07:02:55

@lac1: A kútvíz jobb volt, lehet, hogy az a tavalyi hó leve volt. Mert ne artézi kútra gondolj, hanem sima húzósra. Én aztán tudom, hogyan nem lehet A-ból B-be eljutni, többször ragadtam már hó fogságába. Hál' Istennek Siófok nem az a hely. De speckó Lepsény (25 km északra) az, és ha innen Fehérvár felé akarsz utazni, az egy centis hó esetén is zűrös tud lenni.

lac1 2010.12.20. 12:44:24

@miriamele:
Erről csak egy valami jut az eszembe, a srác, aki a motoromat szerelte, nem tartott magánál desztillált vizet a hűtőben, hanem a tavalyi olvasztott hólével hígította a fagyállót.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.20. 14:47:37

@lac1: na, en siman ettem egy keves havat a multkor, mikor annyi esett. pedig mar ketnapos volt. nem haltam bele....felmosoviznek is olvasztottam fel, mire tesomek megint csak neztek, hogy de ne meleg. na es, fel lehet melegiteni...sot, meg a vecet is le lehet vele obliteni. az lehet hideg is...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.12.20. 20:05:57

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Tényleg, még mindig zegernye világ van nálatok? És mit szólnak az angolok a szimpla üveges ablakaikkal?

A Tyne folyó déli partja 2010.12.20. 20:57:37

@miriamele: nagyon hideg van. és majd megfagynak. tesóm barátnője ma repült vona haza, de nem tudott, mert heathrowt nem takarították, ésott kellett volna átszállni. egyelőre adtak egy másik jegyet szerdára, brüsszelen keresztül.

lac1 2010.12.20. 21:50:31

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Na látod, én manapság nem biztos, hogy ennék ami az égből potyog. Jó a vécé öblítéses ötlet, csak körülményes. Hol tárolod, ez az első. Aztán pár vödörnek mindig kéne, hogy legyen a wc csésze mellett. Az egyik munkatársam dupla vízvezetékrendszert épített a házába, egyik a csapvíz a fogyasztásra, a másik a wc meg talán a mosógép...

lac1 2010.12.20. 21:51:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Aha, Brüsszel is bezárt, mert elfogyott a fagytalanító folyadék.

A Tyne folyó déli partja 2010.12.21. 20:07:05

@lac1: elfér a teraszon. meg ott is, ahol üresen szokott lenni a vödör. beraktam a vécébe is, de az tényleg olyan mini, hogy beszorult, (a vödör a vécé mellé) alig bírtam kivenni:)

amúgy itt rengeteg házban dupla vízvezeték van, pont így. szerintem itt is, mert régi, de leszarom, még sose lett bajom attól, hogy a fürdőszobából ittam vizet. de itt is az a hagyomány.

lac1 2010.12.22. 10:15:43

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Hmmm.... hiába családi házban lakom, nekem gond lenne megfelelő mennyiségű vizet (öten vagyunk) tárolnom a wc használatára. Vagyis tudnék, mert hely az van, csak hát nem akarok vödrök és kannák társaságában lakni.

Érdekeset írsz, dupla vezetékes házról még csak úgy hallottam, ahogy írtam, nem gondoltam volna, hogy ipari méretben is csinálták.


süti beállítások módosítása