siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Fázós Balaton és kert

2011.10.25. 12:12 - miriamele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nézzétek, milyen télies a Balaton. Hideg is van. És a vízszint is nagyon alacsony. Csak azért nem tiszta téli a kép, mert látszik a fűzfa lombja. Lola kutya inni mert a vízből, de beletapicskolni nem, mert félt a pici hullámoktól.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már a kert, káposztaszedés, és egy kis kék karfiol. Azok a nagy levelek a brokkoli levelei, nem akarnak rózsát hozni, pedig korán ki lettek ültetve. Bár, amíg nagyon nem fagy, addig vidáman a helyükön maradhatnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szomszéd libák nagyon szeretik, ha nálunk káposztaszedés (borsószedés. kukoricaszedés stb) van, mert ők kapják a maradékot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Őszi csendélet. Brokkoli, letermett paradicsom, brokkoli.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr383328490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.10.25. 19:06:02

Milyen rózsa?
(Liba nyami-nyami.)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.10.25. 20:03:29

@lac1: Brokkolirózsa. De nem akar lenni. Karfiol sem. Amilyen jó lett a kék karfiol, annyira semmilyen nem lett a fehér. A korai azért, mert megsütötte a nap, a késői, aminek most kellene lennie, megsértődött, vagy mi.

lac1 2011.10.25. 21:12:25

@miriamele:
Brokkolirózsa? Az ehető?

lac1 2011.11.04. 15:13:03

@miriamele:
De ha egyszer abban van kraft! A vegetáriánusokat elfújja a szél, szénában nincs energia...

A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 20:50:52

@lac1: nettó marhaság. nézz egy kicsit utána.

lac1 2011.11.04. 22:04:06

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Van vegetáriánus súlyemelő bajnok talán? Azt elhiszem, hogy egy vega elvegetál, busszal megy az irodai munkáját elvégezni, meg esetleg a tévé távszabályzóját kapcsolgatni, de kemény, fizikai munkát nem nagyon hiszem el.

A Tyne folyó déli partja 2011.11.05. 14:59:42

@lac1: súlyemelőket nem ismerem, de pl. tudom, hogy Kőbán Rita vegetáriánus, és oda pl. nem elég egy gyenge ember. azonkívül, vegetáriánus taekwondóst is ismerek, többet is, egyikről konkrétan tudom, hogy a Vasember próbát is megcsinálta. hogyan is? ez egy marhaság, amit az mond, aki az életben nem látott vegetáriánust. én is az vagyok,a tesóm is, egyikünk se gyenge. tesóm is piros öves taekwondós, szerinted hogy bírta volna a kemény edzéseket, versenyeket, vizsgákat, ha gyenge lenne? vagy én hogy tudtam átúszni a Balatont, megcsinálni a Bakony ötvenet, ha olyan hú, de gyenge lennék?

A Tyne folyó déli partja 2011.11.05. 15:05:58

egyébként tessék.
www.vegetarianus.info/vegetarianus_hiressegek/sportolok.html

van testépítő, úszóbajnok, triatlanos, fitnesszes, biciklis, stb.

lac1 2011.11.05. 19:49:27

Elhiszem ha mondod, de valahogy én nem emlékezem bányász vegára...
;-)
De egy vega honlap nálam az elfogultak körébe tartozik. Ugyanis ha akarok én is tudok neked olyan írást mutatni, ami nem feltétlenül osztja a véleményedet.
Amúgy nekem furcsa, hogy a "húsevők" nem reklámozzák az étkezési meggyőződésüket, míg a vegák azért nyomulnak bele a képembe... nem furcsa ez?
Amúgy ha vega vagy, a B12 vitaminról ne feledkezz meg! Én köszönöm, maradok inkább mindenevő. Rántott hús, fagyi, tökfőzelék, savanyított káposzta, tojásrántotta, kefír, csirkeaprólék leves, pulykapárizsi, lókolbász, a tökleves tilos!, krumplis tészta, palacsinta, finomfőzelék, Dubarry-szelet, töltött káposzta, gumicukor...
Miriamele látott már, szép nagy állat lettem ezektől, majd kicsattanok, igaz a térdem néha fáj, amióta megerőltettem egy pár kilométeres úszásban.

"Gyakori idősebb korban, illetve a vegetáriánus módon táplálkozók között, B12 vitamin felszívódási zavarai esetében (gyomor műtét, autó-antitestek kialakulása – vészes vérszegénység [anaemia perniciosa] következtében), vagy más felszívódási és emésztési zavarok meglétekor."
De nem említi a folsavat és a vasat, ami vega életmódon élők esetében megint csak problémás. persze, írhatod, hogy odafigyelés meg tudatosság, de nekem nincs kedvem a napi gondok mellett még az étrendemet is excel táblázattal kiegészíteni, hogy hogyan étkezzek helyesen. Én csak amit meglát a szemem, szerencsés ember vagyok, nehezen lehet olyant adni nekem, amit nem ennék meg, pláne ha még éhes is vagyok.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.11.06. 14:48:55

@lac1: Én is mindenevő vagyok, csak csúfolódom rajtad, akinek bevallottan a debreceni a legkedvesebb zöldsége.
Az én emberem szerint sem hús a virsli, vagy a csirke. :-)))

lac1 2011.11.06. 20:26:21

@miriamele:
Akkor velem jobban járnál, én szeretem a virslit, a "roppanós" juhbeles virslit meg különösen. Csirke? Sült csirkeszárny, nyami-nyami!


süti beállítások módosítása