siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Ebéd a kertből

2011.06.17. 12:47 - miriamele

Címkék: virágok kert uborka

A mai ebéd teljes egészében a kertből való. Mielőtt még belekötnétek, mármint a friss alapanyagok, mert sóbányánk például nincs, sem borsültetvényünk meg ilyesmi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Középen sörtésztában sült cukkini, petrezselymes krumpli és káposztasaláta. Isteni finom volt. Aztán én leöblítettem az egészet egy kis házi meggyszörppel. Laci persze a sör mellett döntött, ha már az ebédbe kell, kell a szakácsba is. Minden tiszteletem az övé, mert a sörtésztában sütött hús szereti, de a cukkini is nagyon finom, és evett is belőle, nemcsak megcsinálta. Isten éltesse a szakácsot, (meg persze az uram feleségét is) sokáig!

A tegnap esti kerti képek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kinyílott az egyik sásliliom. Mit mondjak, az otthoni nyolcezerféle sásliliom közül magas narancssárgát kértem két bokorral. Ez is szép, persze. A másik bokor még később nyílik majd, de hogy az se narancssárga, azt már most lefogadom. Kértem fehér nárciszhagymákat is, hogy vödörbe tudjak ültetni a pesti népemnek. Kaptam is az almafa alól valamit, ami már nagyon el volt sűrűsödve. No comment. Majd rendelek a Sieberztől.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A körömvirág is kezd nyílni, majd ha lesz egy kicsivel több, leszedem és disznózsírban kisütöm őket. Kiváló kézkrém a zsírja, csak kicsit ragad. Egész télen disznózsírral kenegettem a kezem, bekentem, egy kis vizet fröcsköltem rá, és azzal kentem tovább. Sokáig tartott, és ragadt is egy kicsit, de nem volt kiszáradva a kezem soha.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a szépreményű uborkák. Nekem meg még vödröm sincs, nemhogy hordóm az uborkának. Jövő héten veszek is. Kettőt. Egyet savanyúságnak, egyet káposztának.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr902991980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.06.17. 16:16:10

A képeket elnézve nálatok tényleg nem sok eső volt. Nálunk meg...!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.17. 20:42:14

@lac1: Hát nem. Erre a hétvégére is esőt mond, bár úgy lenne. Porszáraz minden. Na és az ebédünkhöz mit szólsz?

clara.roft 2011.06.17. 21:33:30

Hű nagyon jól néznek ki kaják...éhes is vagyok.

lac1 2011.06.18. 11:45:20

@miriamele:
Nyami-nyami!
A rántott izéhez egy kis majonézt vagy tartárt még el tudnék képzelni, a végére meg valami jó hideget, esetleg egy nagy fagyit.
De a petrezselymes krumpli az nagyon jó, még önmagában is jóllaknék vele.

Yato Squaw 2011.06.18. 13:46:14

Az ebéd csodás. Megkívántam én is!
Nem is értem kire/mire célzol a kötözködéssel :) Nem vagyunk mi olyanok!

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.18. 15:05:11

@Yato Squaw: ÁÁÁÁÁÁ, tudom én, csak a biztonság kedvéért. :-)))))
@lac1: Kechup volt, a majonéz elfogyott. És kétféle saját fagyi is van a hűtőmben. Fagyigépet szeretnék venni.

lac1 2011.06.19. 15:25:50

@miriamele: A fagyi gépen én is sokat gondolkodtam. Olyanom volt régen, hogy volt benne egy motor, és a zsinórjával együtt rá kellett csukni a fagyasztó ajtaját, de meg kell mondanom neked, szart sem ér az egész. Sokáig kerestem olyant, ami olyan mint ami a "nagyoknak" van, vagyis van benne önálló fagyasztórész, de nem találtam. Illetve találtam, de az mindig olyan ipari méretű volt, egymillió adagos, és kb. annyiért is. De aztán találtam egy Olaszországból exportáló céget, amelyik ide Magyarországra is szállít, beleöntöd a fagyiport meg a vizet (?), vagy a tejet (?), megnyomod a gombot, és miután lefagyasztotta (percekben, negyedórákban mérhető) már fogyasztható is. Asszem 1-1,5 kg vagy liter fagyi készíthető vele, és Magyarországon is viszonylag bőséges kínálatban lehet kapni relatíve olcsón fagyiport.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.19. 21:50:14

@lac1: Pont az a lényeg, hogy nem fagyipor, hanem igazi, főzött fagyi. A sógornőmnek van valahol, régen használtam is, mert a fiúk nálunk nyaraltak, és hozták magukkal. A fagyasztótégyelyét kellett beletenni a fagyasztóba, aztán bele a gépbe, beleönteni a fagyialapanyagot, és már keverte-fagyasztotta is. Minden megfagyasztottunk benne, a málnaszörptől a kakaóig, mindenből lett fagyi.
Ideírok neked egy nagyon egyszerű fagyireceptet, szigorúan felnőtteknek:
Házi puncsfagyi:
3 dl tej
2 dl tejszín
0.5 dl rum
10 dkg sárgabaracklekvár (házi)
10 dkg száraz piskótamorzsa (na jó, lehet babapiskótából)
1 ek citromlé
csipetnyi só

A lekvárt, mézet, rumot, csipet sót kevés tejjel összeturmixoljuk, aztán az összes tejet és tejszínt hozzáöntve habosra keverjük. Tehetünk bele mazsolát. Fagylaltgépben fagyasztjuk. Mielőtt teljesen kész, belekeverjük a piskótamorzsát.
Ennyi. És nincs benne ízfokozó, cukor, mesterséges színezék és ilyesmik. A pici só kiemeli az édes ízt.

lac1 2011.06.19. 22:16:02

@miriamele:

Hát, nekem kisebbek az igényeim. De azért ez (egy egy példa csak) csak megindítja a fantáziádat?

www.fagyinagyker.hu/productimages/10309.jpg

A receptet köszönöm, sajnos már ott megakad a dolog, hogy nincs most fagyigépem. Sajnos teljesen biztos vagyok abban, hogy ha vennék - ha majd egyszer veszek - akkor annak az lesz a sorsa, hogy megveszem a fagyiport, vagy megcsinálom a receptedet, és addig eszik, amíg van. na most ha a tiédet csinálom meg és azt eszik amíg van, az egy dolog. De ha vennék egy kétkilós kiszerelést, amibe még kell 4 liter tej, az ugyebár hat kiló, AZT is addig ennék egy nap alatt, amíg tart. Tudom, vettem már dátum-közeli Eskimot, rengeteget anno, szerinted elképzelhető, hogy egy nap alatt a 20+ kiszereléses elfogy. Ja és amikor hazamentem és én is ettem volna, és nem volt, természetesen mindegyik azt mondta, hogy ő hagyott nekem...
(De megmondom neked őszintén, amíg csak ilyen, vagy ilyen jellegű bajom van, addig igazándiból nem vagyok ideges...)
A teljes választék:
www.fagyinagyker.hu/?page=termekek&categoryid=7

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.20. 21:12:05

@lac1: Nem akkor kell csinálni, amikor nem vagy otthon, hanem akkor, amikor igen, és elosztani, hogy mindenkinek jusson. :-)

lac1 2011.06.21. 19:19:04

@miriamele:

Igen ez az elmélet. Soha az életben nem működött nálunk semmi, amit elméleti szinten jónak gondoltak.
Pláne nem a fagylalt igazságos elosztása.

lac1 2011.06.21. 19:20:19

...egy vessző kimaradt.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.21. 21:05:51

@lac1: Nem értem, nálunk a gyerekek mindennek a részét egymásnak adták, meg nekem is. Nem is ettek valamiből, ha én nem ettem. Soha, semmit nem ettek el egymás elől, akkor se, ha mind a négyen itt voltak.

Yato Squaw 2011.06.22. 09:48:51

@miriamele: Nyilván tőletek látták, hisz még egy málnaszemet is elosztotok, és akkor is, ha más nem látja ... Nagyon klassz! Szerintem a jó példa az, ami igazán tanít. :)

lac1 2011.06.22. 13:46:46

@miriamele:
Mert nem volt fiad. Főleg, ha kettő is. Nehogy azt hidd, ez tisztán nevelési probléma. Én még a beszédről is megmondom, melyik gyerek járt óvodába, mert az is tetten érhető, nem pedig a "hímek" természete a "nőstényekéhez" képest.
Javaslok egy nap szemlélődést a a kórház baleseti-sürgősségi osztályán strigula húzkodásra egy papíron, amin ennyi áll: fiú-lány.
:-)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.22. 19:00:24

@Yato Squaw: Pont ezt az oldalt nézegettem fagyigépre ácsingózva.


süti beállítások módosítása