siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

A lila borsóvirág és más mesék

2011.06.04. 15:02 - miriamele

Címkék: lola virágok kert

Azt hittem, a borsó virágja csak fehér lehet, hát íme az ellenkezője, lilavirágú borsó. Igaz, hogy csak egy szál van az egész borsóföldön, de akkor is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azóta már  szedtünk is a borsóból, most dunsztolódik, mert az idén üvegbe rakom el. Laci szerint mind meg fog romlani, mert nincs benne tartósító, és rossz lesz, mert a bolti is rossz, de majd meglátjuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mák, azaz ami megmaradt belőle, készül kivirágozni. Már alig várom!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy cukkinibimbó. annak apropóján, hogy nagyobbikam tegnap cukkinit csinált, és állítólag allergiás rá, mert valamilyen lett tőle a keze. Szerintem nem a cukkinire, hanem valami vegyszerre allergiás. Na, az én cukkinim vegyszermentes lesz, ha megnő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spárgatök készülődik virágot bontani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A paradicsom is elkezdett virágozni. Állítólag innen egy hónap múlva érik. Jó lenne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csend, rend, fegyelem. Továbbra is szép a kert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csendélet krumplibogárirtással.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lola elfáradt. Persze, ma reggel füvet vágni is voltunk, meg kertben is. Sok ez egy kiskutyának

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr312956645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.06.05. 21:50:39

Egyre több olyan beszámolót olvasok, amihez tulajdonképpen nem lehet hozzászólni, csak gratulálni. A lila virágú izé egy dolog, én pl. nem látok benne semmi extrát, de lehet, hogy csak az én lelki sivárságom láttatja ezt így.
Tökvirág... Egyszer nagyon megjártam a tökkel. Valamelyik faluban voltam a tájháznál (tudom melyik, de nem lényeges) és az iskolai menzára voltunk hivatalosak. Valami sárga leves volt, messziről láttam, azt hittem, hogy más, jól megszedtem a tányéromat, bele kóstoltam, azt hittem, hogy ott rögvest magához szólít az Úr. Tökleves volt...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.05. 22:21:08

@lac1: Állítólag a tökvirágot is meg lehet enni. Töklevest még nem ettem, nem is biztos, hogy szeretnék. Sütőtök lekvárt azt csináltam citrommal is, naranccsal is, az finom. Meg "ananászkocka" tökből, is létezik, és az is jó.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.05. 22:27:24

Tökvirág

Az összes tökvirág ehető, nem csak a cukkini. A legelterjedtebb módszer a készítésükre, hogy megtöltjük sajttal és megsütjük.

Most olvastam. A bibét, a porzókat és a csészeleveleket viszont el kell távolítani, mielőtt megtöltjük.

lac1 2011.06.06. 19:10:36

@miriamele:
Keresem a telcsis képét, sajnos, de nem találom, ijesztő látvány...
Sütőtök leves, még kimondani is vétek.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.06.07. 07:22:44

Sütőtök párolva, sütőtök főzelék, sütőtök rántva, sütőtöklekvár...stb.
Laci szerint egy kalap sz@rt sem ér az összes. :-)))))


süti beállítások módosítása