siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Igazi kerti munka

2011.03.05. 17:53 - miriamele

Címkék: kutya kert vetés

Végre igazi tavaszi idő volt. Azért nem mertünk nekivágni egyből a kerti munkának, meg kellett adni a módját. Először délelőtt kimentünk körülnézni. Megállapítottuk, hogy ha délután is szép idő lesz,lehet az öregeknél rotálni és vetni. A másik kert egy tömbbe van fagyva, illetve ami kiengedett, az híg sár. Jó lesz, ha ott áprilisban tudunk kezdeni.

Szóval a kisebbik kertbe lementünk ebéd után. A nagy művelet nehezen akart beindulni, mert ugyancsak az ősszel járt utoljára a gép.

Először vessünk egy pillantást az eredeti állapotra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elöl benne van a múltkori négy sor mák, ha jól megnézitek, látszik is a pálcikája.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A gép előállt. Utána sűrű "áldásosztás" következett, mert nem akart elindulni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apró kutya egy nagy kertben. Persze, az ottani kutyával is játszott, de a kertbe is beszaladgált. Na akkor lett igazi probléma, amikor becsuktuk a kertajtót, mert elindult a gép és persze, nem akartunk kiskutyát darabolni. Akkor nem akart a másik kutyával játszani, csak nyifogott és hisztizett, hogy miért van ő a kerítés másik oldalán. Annyira, hogy a házból kijött Magdi néni, megnézni miért kiabál annyira a kiskutya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elmélyült munka oda,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És vissza. Borzasztó nehéz és fárasztó, és én vagyok a hajcsár, és az is fújja föl, aki kitalálta. Tudjátok, két fülem van...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Borsó a földben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Így kell szépen takargatni. Látjátok Lolát? Ő húzza a madzagot, hogy még véletlenül se legyen egyenes a sor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ki hol kezdődik, és egyáltalán, mi ez? Arrébb szeretném tenni a jelölőzsinórt a következő sorhoz, Lola meg teljes erejéből nyomja lefelé. De én voltam az erősebb.

 

Szóval, van még vetve négy sor mák, hat sor cukorborsó, és három sor vöröshagyma. Aztán fél öt lett, lehajlóban volt a nap, és már nem volt olyan jó meleg. Meg persze, hosszú volt a tél, és nem szokta a cigány a szántást. Még Lola is elfáradt, alig értünk vele haza lefeküdt és alszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr72713137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.03.06. 12:01:46

Na, látom, kezdődik az Új Év. Amúgy nem is értem, ez tegnapi, vagyis szombati nap? Nálunk 3-4 fok volt, napsütés nuku, de ma, vasárnap reggel verőfényes napra ébredtem, igaz csak 7,3 fok van árnyékban, viszont nagyon fúj a szél. Metszeni akartam azt az egy szőlőmet, de inkább mégse... nem fut el.
:-)

lac1 2011.03.06. 16:49:01

Update:

Mégis lementem, megmetszettem a szőlőmet és a lilaakácom harmadát.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.06. 18:42:52

@lac1: Pedig egyik sem futott el. De ugye, hogy a szép idő mindenkiből előcsalogatja a kertészt?
Itt szombaton 12 fok volt, ma "csak" 7 körül, és a szél is fújt. Remélem, a jövő hétvége már igazi lesz, mert...
Már a fél kert fele be van vetve. És ne mondd, hogy a negyede, mert nem. A kisebbik felének a fele. A nagyobbik felébe megy a korai kolompér a hónap végén.
Ebbe az oldalába pedig a helybe vetett paradicsom és a korai palánták, talán még uborka. Minden más a nagy kertbe később.

lac1 2011.03.07. 18:52:33

@miriamele:
Hát pedig én nem érzem magam kertésznek. Sokkal inkább - és csakis - a rend- és szokások szeretete mozgat. A szőlő metszve jó, és bár ezen Animacs-al sokat vitatkoztam, de nekem számít a szomszéd tekintete is. És nem másért, mert hiszem (és tudom), hogy a megelégedett tekintet a valódi érték fokmérője, tehát akkor az nekem jó.
Én ma hoztam meg a bonsai-omat a metszésről és átültetésről, varrtam a hétvégi airsoftos játékra a találatjelzőt, a munkahelyemen meghallgattam a filmemért a dicséretemet (kitörölhetem vele), amit népművészeti jelleő pályázati kiállításon, megnyitón és gyermekfoglalkozáson csináltam. Várom, hogy a kiwimet elültethessem, a moai-mat kifaraghassam, és hogy a motoromra ráülhessek. Sajnos drága móka lesz, új sisak kell, de abba nem megy bele a régi szemcsi keretem, azt is vennem kell...
Látod milyen problémáim vannak, miközben Afrikában gyerekek halnak éhen?


süti beállítások módosítása