siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

A nagy disznóvágás

2011.02.14. 20:57 - miriamele

A hétvégén megejtettük a nagy kalandot Szeged mellett egy faluban. Pénteken délután levágták és szétbontották a disznót, mire mi szombaton reggel megérkeztünk, csak a feldolgozás maradt. Így is nagy munka volt, de nagyon jól éreztük magunkat, és nagyon finomakat készítettünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kertben gyönyörűek voltak a hóvirágok. Nem volt nagyon hideg reggel. Azt hittük, esni fog, mert útközben többször is belementünk esőbe, de nem. Sőt, később még a nap is kisütött, és délutánra egészen enyhe lett az idő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt még csak várták a disznóalkatrészek, hogy átlényegüljenek valami egészen mássá.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Másik edényben a szalonnánakvalók várták a sorukat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a háj, ami nemsokára hájas kiflivé változott, osztatlan sikert aratva a résztvevők és a kibicek között. Otthonról vittem hozzá szilvalekvárt. Nyami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eta, a ház asszonya, már a műhelyben, ahol a darabolás zajlott. Olyan a szeme, mint aki azt mondja, "te jószagú málnabokor! Mekkora felfordulás lesz itt még!" Lett is, de aztán a káoszból a rendszer is kialakult.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mindenki úgy csinál, mintha marha fontos dolga lenne, pedig csak nekem volt egyedül. Én fényképeztem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tampont, szikét, törlést! A fő-böllér munkába állt. A ruhája zöld, ha nem látnátok. A lámpa nagyon csalósan adja vissza a színeket. Mint később megtudtuk, azért, mert ez egy műhely tulajdonképpen, és olyan lámpa van benne, hogy a forgó gépeket ne lásd állónak, hátha még rájuk tenyerelsz, ami nem éppen életbiztosítás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ki győz? A sonkacsont nem a puhaságáról híres.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ott a farka!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pista, a ház ura, elmélyülten szeleteli a zsírszalonnát. Én is azt csináltam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És megvan! Formázódik a sonka. Nem hagytuk egybe, könnyebb darabokban sózni és füstölni, valamint nincs akkora edényünk, hogy egy egész sonkát főzzünk húsvétra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mit kértek?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reggeli!!!!!!! Én már öt órakor olyan éhes voltam, mint a farkas. Ehhez képest ezek a fincsiségek tíz óra után kerültek az asztalra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagyon finom volt. Ebből a tálból eszegettem a sült tarjakockákat. Mit mondjak. Isteni volt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a barika, azaz Barcsi, ott lábatlankodott végig. Az anyja nem gondozta, ikerbárány is volt, csak a testvére elhullott, így aztán bevitték a házhoz, cumisüveggel etették napos kora óta. Most igazi kezes bárány, ha a nagymama egyet lép, már ott van a nyomában.

Most nem igazán ért rá vele foglalkozni senki, meg is volt sértődve, sírt és nem akarta elfogadni a cumisüveget a tejjel. De aztán rájött, hogy a nagy kényeskedésben ő fog éhen maradni, és tőlem is elfogadta az ebédet, sőt a repetát is. Nagyon vicces. Ahogy a tejet nyeli befelé, pörög a farkincája.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolbászhegyek. Hazajöttünk, leadtuk a kolbászt a füstölőbe, 22 kiló volt. Remélem, füstölve is olyan finom lesz, mint sütve.

Amióta házit csinálunk, nem tudom megenni a bolti felvágottat.

Szóval, szép volt, jó volt, megvolt. Elfáradtunk nagyon, de meglett az eredménye.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr142661571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clara.roft 2011.02.15. 00:42:07

:D

a Barika!
Hát nagyon fincsi volt a hurka, meg a kolbi amit kaptunk. Tegnap megsütöttem mégegyszer, és meg is ettük:) meg hájas sincs már

amcsika · http://amcsi.blog.hu 2011.02.15. 20:25:30

micsoda disznóságok!
anyuci csinált már levest a csontból, és belelefetyeltem (ezt a szót küldöm a barikának)... nagyon finom lett!

lac1 2011.02.16. 17:55:00

Hmmm...
Zsenge bárányhús. Azt mikor vágják le? A máját a gyesznónak meg szoktátok sütni azonnal, amikor a disznóvágás van?
Úgy az igazi, paprikás lisztben, fokhagyma gerezdekkel, csíkokra vágva.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.18. 06:38:56

Nem, a májat, te!
AQ bárányról valahogy nem a rozmaringos báránysült jutott eszembe.

lac1 2011.02.18. 20:47:43

Bezzeg nekem! Meg is mondtam "természettudós" munkatársamnak, hogy nálam egyszerű az állatok osztályozása:
ehető - nem ehető.
Nem ám gerincesek, madarak, hüllők, halak, egy frászt.
Mielőtt viccelni akarnál: a giliszta a "nem ehető"-ek osztályába van sorolva nálam. A két halmaz elemei számát tekintve nagyon-nagyon különböző, az egyikben a tyúk van, a pulyka, meg a disznó meg a bárány, talán a nyúl is, idetartozik még a paprikás lisztben megsütött heck, persze a bárány is meg a tonhalkonzerv. Az összes többi dög a másik halmazban van.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.19. 07:05:43

@lac1: És a kacsa, a pulyka és a liba? A marha, a kecske? A harcsa, a süllő és az angolna?

lac1 2011.02.19. 19:28:03

@miriamele:
Hát... a kacsa az még talán, bár én kétévente eszek olyan állatot, liba dettó, a marhát csak ha a közétkeztetésben az van, én eddig soha nem vettem, kecskét még soha, halból csak az említett hecket, a többinek csal a levét, mert gyerekkoromban egyszer megakadt a szálka a torkomon, és azóta kerülöm a halat szilárd formában. De ettől függetlenül igazad van az általad felsoroltak természetesen beleférnek még az "ehető" halmazba.
(angolna???... broáááááf!)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.20. 05:49:52

@lac1: A legfinomabb, és még szálka sincs benne.
Ezer évvel ezelőtt, Izraelben ettem sült kecskehúst. Kicsit szokatlan volt (édeskés) de ízlett. Mielőtt megkérdezed, mit kerestem ott, Siófoknak Netanya az egyik testvérvárosa, és gimnazista cserecsoportot kísértem.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.20. 11:20:10

@lac1: na, tegnap voltunk a Centre for lifeban (tudománymúzeum, itt kettő is van nem messze egymástól, egyik ingyenes, ez nem volt az, nem is az az érdekes. hanem, hogy mindenfélét bemutat, leginkább gyerekeknek, de felnőttként is élvezetes, mint egy óriási játszótér).
na, és ott volt, hogy asszem a sivatagban esznek rágcsálnivalóként olyat, hogy nem tudom milyen bogár lárvája...és hogy az nagyon tápláló, fehérje..

A Tyne folyó déli partja 2011.02.20. 11:22:20

@lac1: na és a majom, krokodil? kutya, macska?
és eszembe jut egy könyv, igazi sztori, afrikai ember olvas Grönlandról, kitalálja, hogy oda akar menni. felköltözik, ott pl. kutyát ettek, tartották, mint a csirkét...az afrikai országában meg majmot....

emberhús, esetleg?:)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.21. 07:10:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Hát, tudjátok....
Én itt disznóvágásozok, pedig a húsokért vagyok oda legkevésbé.
Ha már különlegességeket kell enni, akkor a zöldségnél és a gyümölcsnél megállok. Azaz inkább a lucerna, mint a cserebogárpajor. :-)))))))))

lac1 2011.02.21. 18:23:27

@miriamele:
Én ezt elhiszem (hogy finom), de ugyanúgy vagyok vele, mint akik a sült tücsökre, is azt mondják (valamint a a nagy fehér pondróra), hogy milyen finom. Ránézek az állatra, nem tetszik, ergo nem is finom. A zsidó (ha már izraelről beszélünk) gondolom ugyanígy gondolkodik a sertésről, pedig én hiába mondom neki, hogy nincs benne szálka és milyen jóízű...

lac1 2011.02.21. 18:24:55

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Erről beszélek, de gondolom ők azért zabálnak tücsköt-bogarat, mert a rántott szelet nem terem arrafelé minden bokorban.

lac1 2011.02.21. 18:26:24

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Lehetnek még olyan helyzetek, amikor az ember mindenre ráfanyalodik, de olyankor az én speciális állathatározóm a szemétbe kerül, de legalábbis felfüggesztve lesz addig, amíg jobb idők nem következnek.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 19:42:54

@miriamele: igen, csak pl. Grönlandon nem terem meg túl sok növény...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.21. 19:47:42

@lac1: meg egyébként is, ők ahhoz vannak szokva...az afrikainak az a fura, hogy a grönlandi kutyát eszik, utóbbinak meg az, hogy az előbbi majmot. nekünk meg mindkettő, sőt nekem akármilyen, valaha élt dolog elfogyasztása undorító. brr.
amúgy meg, sok helyen olvastam már, hogy annak, hogy bizonyos vallások tiltják bizonyos állatok megevését, totál prózai oka van: az adott területen nem volt túl biztonságos azon állatok húsának a fogyasztása.

amúgy meg, én semmilyen húst sem eszem, igyekszem is úgy

lac1 2011.02.21. 22:01:33

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Van egy nagy igazság, amely valahogy így szól:
mindenkinek megvan az ára, hát mindenkinek megvan az az éhség, ami után mindent megeszik.
Te is megennéd azt a gulyáslevest, ha elég éhes leszel hozzá.
Ha már emlegették a zsidókat, akkor maradjunk is ennél: mondjuk Oswiecim-ben tutira megennéd.
mesterszakacs.eu/receptek/bogracsgulyas.png
;-)
Az adott területen az mit jelent?

A Tyne folyó déli partja 2011.02.22. 20:05:46

@lac1: mint ahogy te is a lárvát, meg a majmot, meg a kutyát, stb.

lac1 2011.02.23. 19:31:55

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Ha a lárvát nem is, de a kutyát biztosan.
Semmivel sem tűnik rosszabb ételnek, mint a disznó. Az, hogy nem fogyasztok az CSAK a szocializációm eredménye.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.24. 20:36:29

@lac1: én is ezt mondom. pont ezért ennéd meg a lárvát is, ha nem lenne más. vagy, ha ott élnél.

lac1 2011.02.25. 14:29:58

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Szerintem a lárvát ők is CSAK kínjukban eszik meg, de a blog elején én azzal kezdtem, hogy az ÉN rendszertanom elég egyszerű. Ha OTT élnék, akkor az már nem ÉN lennék, úgyhogy az, hogy ha OTT élnék mit ennék, teljesen irreleváns.
(Az én rendszertanom szempontjából, mert akkor valószínűleg egy jó négerhez méltóan azzal lennék elfoglalva a rendszertani elemzések helyett, hogy melyik elejtett gorilla lehet nőstény.)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.25. 19:06:28

@lac1: nincs igazad )megint.). már miért ennék kínjukban? nekik az ugyanolyan rágcsa,mint egy angol gyereknek a csipsz.

lac1 2011.02.26. 11:37:49

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
1. Nincs igazam,
2. nem tetszik.
Azért VAN igazam, mert a kisméretű (és ritka) élelemmel történő kalóriabevitel nem a leghatékonyabb. Rágógumi helyett talán elfogadható, de napi megélhetésre elég munkás dolog lenne megfelelő mennyiségű nyüvet összeszedni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.27. 05:42:47

@lac1: Ha van rá elegendő időd, akkor nem. :-)))

lac1 2011.02.27. 11:27:10

@miriamele:
Hát, ebben igazad van, a kannibálok tényleg időmilliomosok. Különben nem ott tartanának, ahol.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.28. 07:24:55

@lac1: Én is időmilliomos akarok lenni, de embert nem eszem!

lac1 2011.02.28. 16:35:47

@miriamele:
Akkor neked találták ki a kertészkedést.
:-)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 21:10:48

@lac1: nem is fő tápláléknak eszik, hanem rágcsának, mint az európai a ropit, kekszet, csipszet. nem azon élnek.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.01. 20:07:34

@lac1: Ez így van, de nem tudok kertészkedni, mert nem akar tavasz lenni. Ma is esett a hó. Pedig már március van, és az érettségi napja egyre közelebb jön, mint azt a tanítványaimnak mondtam.

lac1 2011.03.01. 22:32:55

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Szerintem ennek olvass utána, mielőtt velem akarsz ezen vitatkozni.
www.origo.hu/tudomany/20080611-szaftos-hernyo-ropogos-tucsok-eltunoben-az-entomofagia-a-rovareves.html
"Egészen más a helyzet azonban Afrika, Ázsia és Dél-Amerika számos országában, ahol a rovarok - sütve, főzve vagy nyersen - alapvető táplálékforrást jelentenek."
Igaz, nem autentikus a forrás, de egy érdekes kifejezést olvashatsz:
entomofágia.

lac1 2011.03.01. 22:38:21

@miriamele:
Hát a mait havacskának nevezném inkább.
De nálam nem várhatod jobban már a tavaszt, ami után végül is a nyár jön.
Amúgy én ma döbbentem rá, hogy a gyerek júliusban már nem közoktatási intézmény hallgatója (érettségi), tehát nem kapok utána családi pótlékot, ráadásul már csak két gyerekes leszek hivatalosan a három (nagycsaládos) helyett, tehát bizonyos kedvezményektől is elbúcsúzhatok, főleg adózás terén.
Az igaz, hogy (reménybeli) főiskolás többe kerül mint egy középiskolás, és állandóan a jövőről beszélnek, de hát így???
És nem is büfé-szakra jelentkezett, még ez a vád sem érhet minket, hogy "csak legyen valami papírja".
basszákmeg
:-(

A Tyne folyó déli partja 2011.03.02. 20:49:32

@lac1: ha te meg figyelmesebben olvastál v olna, láthattad volna, hogy konkrétan a helyen, ahol voltunk, írták, hogy AZON a bizonyos helyen (amire nem emlékszem pontosan, hol volt) nassolnivalóként eszik a lárvákat...

lac1 2011.03.02. 22:31:46

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
de, olvastam. Azt írtad, hogy valahol a sivatagban. Én írtam erre, hogy szerintem (ott) INKÁBB megélhetésként, mint rágcsaként.
Ebben benne van, hogy ez akkor is úgy van, ha van olyan sivatagi majom, aki ugyanúgy undorodik tőle mint én, és lehet, hogy van olyan európai ember, aki kétpofára zabálja.
Te is azt írtad, hogy "nagyon tápláló, fehérje", és én azért feltételezem, hogy amikor valaki a rágcsát a rágcsa mivoltja miatt fogyasztja, annál a "táplálóság" minimum a másodlagos érték. Amikor én rágcsára vágyom, jellemzően leszarom a hasznosságát vagy a feleslegességét, az íze az, ami miatt eszem. Tic-tac, gumicukor, alma. Igen az almát az íze miatt elsősorban. A mai narancsomat is az íze miatt eszem, nem a vitamintartalma miatt. Az, hogy úgy vagyok kondicionálva (szocializálva), hogy tulajdonképpen tudat alatt az egészségeseket nagyon szeretem, csak a hasznomra válik, de a csipszet - ha Pavlov kutyájaként a teszkóban arra indulok be - is ugyanolyan jó érzéssel rakom az arcomba.
De egy kicsit elkanyarodtam.
(Ja, tudjátok mi volt kiírva Pavlov lakásajtajára?
-Ne csengessen! Kopogjon!)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.03. 11:54:23

@lac1: Nálunk nem havacska. Lola kutyának térdig ér. Persze egy padlócirkálócska nem mérvadó. :-)

lac1 2011.03.04. 23:03:51

@miriamele:
A számból vetted ki a szót. Alacsony kutyu, alacsony hó.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.05. 17:59:08

@lac1: Na látod. Én meg hiába neveltem fel két szép lányt, gyermektelen vagyok, és az én koromban ezt már nem is lehet pótolni.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.06. 18:44:16

@lac1: Az már nem saját. De nekem az sincs, csak Lacinak a legidősebbtől. Az enyémek még férjhez menésről sem gondolkodnak.

lac1 2011.03.07. 18:54:59

@miriamele:
Persze, most mondod, hogy a saját. Eddig mindig úgy láttam, hogy a nagymamák az onokával is ugyanúgy, ha nem JOBBAN el voltak foglalva! Ezt írd fel a naptárba, hogy alkalomadtán emlékezz arra, hogy én mondtam neked.
Férjhez menés... bah. Te is tudod gondolom, hogy nem a férjhez menésből lesz a gyerek.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.03.10. 11:47:39

@lac1: Miért, nem? Neked nem akkor lett gyereked, amikor megnősültél? :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

lac1 2011.03.10. 18:36:25

Az egyrészt más világ volt, másrészt meg...
Khmmm...

lac1 2011.03.11. 15:27:47

@miriamele:
Nincs abban szégyellnivaló, azt.
;-)


süti beállítások módosítása