siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Szép tavaszias hétvége volt

2011.02.06. 17:39 - miriamele

Címkék: mák kert vetés

Igazi kertészkedő idővel, csak az volt a baj, hogy még jeges a föld kb. öt centi mélységben.

Viszont rengetegen voltak a Balatonnál korcsolyázni. Le is fényképeztük, amikor Lola kutyát sétáltattuk. (Vagy ő minket)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öt óra elmúlt és ment le a nap, azért olyan kék minden. Na de, ma délután kertben voltunk és ta-dámm, el van vetve a mák. Íme, bizonyság!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legalábbis egy zacskóval, azaz négy sor. A következő zacskót a jövő hétre tartogatjuk. Bár a főkertész azt mondja, hogy leginkább a számítógépes kerteket lehet ilyenkor művelni, meg egyébként is erőszakos vagyok, és a pokolba az egésszel, azért megragadta a gereblye nyelét, és segített magágyat csinálni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit ellenfényes a kép, na de mondjuk azt, hogy dicsfény ragyogja be a teremtés koronáját, amikor ilyen komoly dolgokat művel. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ki ne hagyjuk a kertészsegédet, aki halálra ugrálta magát, és most kinyúlva alszik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szomszéd udvarban a libák odajönnek a kerítéshez, amikor meglátnak bennünket. Nemhiába adtunk nekik minden zöldhulladékot a nyáron és az ősszel.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr262642532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.02.06. 20:00:54

Az ott nem egy pulyka? Ha már "libák"-ról szólottál...
Nyami pulyka, el kéne kapatni a kutyával.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.07. 05:29:38

De. Pulyka. Csak az nem ismer bennünket, viszont a libák igen. Vicces, ahogy megjelenünk a kertben, már rohannak is a kerítéshez. A pulykáról Lacinak is a mellehúsa jutott eszébe. Nekem pedig az, hogy milyen szép madár. Na, nem mintha a mellehúsát nem szeretném. Laciék falujában fehér pulykákat tartottak. Olyanból nem láttam még pulykakakast.
A kutya meg odaszaladt a kerítéshez, megnézni, milyen állat az, a pulyka ránézett, és volt kutya, nincs kutya. A lábam mögül reszketett. Ezzel akarod te elkapatni?

lac1 2011.02.08. 19:44:35

@miriamele:
Ja. Egyszer csinálj neki pulykahúsból készült finomságot, valahogyan vezesd rá, hogy tulajdonképpen mi az, amit eszik, meglásd, tudni fogja a dolgát.
Ma délután nálunk 14,1 C fok volt, és én a halálomon vagyok takonykórilag, az orrom is vérzik, nem tudom kifújni, a fejem éppen a felrobbanás határán van, a hátam és a mellkasom is hasogat, rendszerint az ilyen rámegy a szememre is. Szerencsére ez nálam egy, max két naoig szokott tartani, de mivel nincs étvágyam a gyomromat meg szétszedi a Strepsils meg Sadolin...
...nem tudom mit vétettem...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.09. 13:46:22

@lac1: Jobbulást neked. Istennek legyen hála, én ezekre a kórságokra nem vagyok érzékeny.

lac1 2011.02.09. 20:12:28

@miriamele:
Köszönöm, majd ha egyszer te is annyi idős leszel, akkor ...
Amúgy én igazándiból sohasem voltam beteg az ilyen egy-két évente bekövetkező egy-másfél napos rosszulléteket. Eltörve sohasem volt semmim, sem megrepedve, sem összevarrva.
A jogsi hosszabbítás, fogászat, üzemorvos, ezek a jellemző orvosi eseteim.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.02.10. 06:04:39

@lac1: én se voltam, még csak náthás se 40 éves koromig...
Az egyik kolléganőm, aki nálam egy évvel idősebb, és mivel diákok is együtt voltunk, mindig azt játszotta, hogy ő a bölcs öreg, :-))) azt mondta a negyvenedik születésnapja után, hogy ha egy nap arra ébredsz, hogy nem fáj semmid, meghaltál. Ugye, én még akkor csak 39 voltam, és nem tudtam semmit a negyvenesek gondjairól, de aztán sajnos megtapasztaltam, hogy igaza volt. És így, több mint tíz évvel az eset után, örömmel jelentem neked, hogy élek, és fáj a térdem, a bokám, a derekam, stb, stb, egyébként viszont teljesen jól vagyok, kösz.
Az emberem gyötrődik, szerintem megfázott, és ez mint tudjuk, férfiakra halálos. :-)))))
Pedig a hét végén disznóvágásra megyünk, ahol ő lesz a disznó után a második főszereplő. Na nem osztozik a sorsában, viszont ő fogja levezényelni az egészet. Én csak a hájas kifliért vállalok felelősséget. :-))))))
Vicces lesz, majd csinálunk fényképeket. De nem a pálinkázásról!

lac1 2011.02.10. 16:46:26

@miriamele:
Hát a gyerekeim rajtam is röhögtek, amikor halálos betegen feküdtem azon az egy napon a földön (mert padlófűtésem van, és az nekem jó).
Sajnos én hiába vigyázok, mert tudod hol dolgozom, mindenféle népek járnak-kelnek köztünk, sajnos bármit össze lehet szedni.
A disznóvágás az jó, remélem az "embered" szereti a "disznóbűrkét"! Én speciel imádom, az egész disznóét meg tudnám enni.


süti beállítások módosítása