siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

A gyümölcsösben

2010.10.30. 13:10 - miriamele

Címkék: kert gyümölcsös gallyazás

Gyönyörű napsütéses reggel volt a mai, csak nagyon hideg. Vastagon be voltak fagyva az autók, csak a mienk nem, mert a garázsban álltunk. Kimentünk reggel a gyümölcsösbe, hogy levágjuk azokat az ágakat, amelyektől nem tudunk rendesen füvet nyírni.

Nézzétek, hogy dolgoznak azok, akik munkára termettek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a fűrész

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na azért én is dolgoztam, kb azt az ágat vágtam le, amit a képen láttok. És húzgáltam a levágott ágakat, és kicsapkodtam baltával a szilvafa tövén levő vadhajtásokat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagyon sok fa tönkrement, pótolni kell, de át kell gondolnunk, mivel, mert az őszibarackok nem bírják jól, a kajszik is tönkrementek, marad a szilva vagy a cseresznye. A diófák jól vannak, köszönik, de abból meg nem kell több.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr72409634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.10.30. 21:16:26

Szegény Lacinak adtál térdvédőt, hogy a meggyötört ízületeivel ne a nyirkos füvön/talajon térdepeljen? Vagy valami rosszat csinált, mert akkor kis kukoricát is szórhatnál alá, akkor biztosan elgondolkodik...
:-)
Amúgy érdekes szilvafa az, a törzse nekem végképp nem szilvára hasonlít, ráadásul gyümölcsfa, ami a talajnál elágazik?
Azt is látom, hogy a szomszédodnál még mindig lábon áll a kukoricza.
Én a kerti munkák helyett inkább tiszteletemet tettem Petőfi szülőházában, de éppen zárva volt, mert felújítják, így hát nagy mérgemben átmentem Soltvadkertre a híres Korona cukrászdába, hát anyám!, mennyi süti volt ott!!!
www.szentkoronacukraszda.hu/cukraszda.html
Hmmmm...!
Amúgy erről hallottam egy érdekeset, mert amikor a cukrász és a neje elvált, akkor az ő esetükben volt először Magyarországon szellemi javakban bírósági per, konkrétan a receptek miatt. Azért ez érdekes, nem?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.10.31. 15:31:03

@lac1: Ismerem azt a cukrászdát, de a soltit jobban szeretem.
A szilvafák egyelőre még csak elméletben vannak. A diófákról vágtuk le az ágakat. Térdvédőnk az nincs. De nem is kellett volna a földre térdepelni.
A szomszédok, meg alighanem évelő kukoricát vetettek. :-)))))

lac1 2010.10.31. 16:53:15

Hát, a solti kimaradt az életemből.
Eddig.
Azt írod, hogy elméletben vannak a szilvafák. De fent így írsz:
"...és kicsapkodtam baltával a szilvafa tövén levő vadhajtásokat."
Valamit nem értek?
Amúgy rengeteg helyen áll még a kukoricza.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.01. 10:39:31

@lac1: Hát, vannak tényleges szilvafák, amelyeknek az aljából csapkodtam a vadhajtásokat, meg vannak az elméletiek, amelyekkel majd a kipusztult fákat akarom pótolni. Nem érted, én se értem. :-)))))
Ne hagyd ki a solti cukrászdát. Egyáltalán nem puccos, viszont nagyon finom a süti, és nem is drága.
A soltvadkertibe időnként nem lehet beférni.

lac1 2010.11.01. 11:51:10

Hát, a Soltvadkertin csodálkoztam, mert az nem egy nagy település, és a sütemények mennyiségét nézve - no meg az árakét, mert ha nem is kifejezetten drága, de nem is olyan olcsó - nem értem ma sem, hogy ki eszi meg azt a rengeteg sütit, mert hát az nem olyan mint a betonvas, hogy évtizedekig eláll...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.01. 19:11:24

@lac1: Erről jut eszembe, ennék az országtortából, mert még nem kóstoltam. Igaz a többit se, de az ideire mindenki azt mondta, hogy nagyon finom.

lac1 2010.11.02. 12:38:16

@miriamele:
Az sem tudom, mi az. A kifejezést ismerem, csak így a konkrétumok ismerete nélkül nem értem.

lac1 2010.11.02. 22:27:51

@miriamele:
Jaaaaaaa ez!
Már értem!
Nyami, de jól néz ki!
Hú, de kár volt megnéznem így este! Nyami-nyami!

Yato Squaw 2010.11.02. 22:35:23

@lac1: Így legalább nem hizlal. :-)


süti beállítások módosítása