siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Bevégeztetett, legalábbis egyelőre

2010.10.24. 16:28 - miriamele

Címkék: halloween kert tök gaz

Tegnap délután öt óra után csak eljött a szántó ember, és felszántotta a nagy kertet is. Arról nincs képünk, mert már eléggé sötét volt, csoda, hogy az ember látott szántani. Kissé vizes volt a föld, de azért ment elég gyorsan.

A jövő hétre újabb esőket ígérnek, jobb, hogy most meg lett csinálva.

A hagymáim szépen ki vannak kelve, a salátáim állnak, mint a cövek, az eperrel sincs semmi baj, minden már csak a tavaszt várja.

Nagy unalmunkban, míg az embert vártuk, lefényképeztük annak a bizonyos gaznak a termését. Hála Istennek, nem nálunk van, hanem a szomszéd lakópark kerítésén, hátha valaki rásmer így, és megkereshetjük, hogy milyen módszerrel lehet elirtani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán a hazavitt sütőtököt felvágtuk, de nem jó, nagyon fehér a belseje, így lett belőle töklámpás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sötétben, kivilágítva:

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr332395381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2010.10.26. 20:18:55

Nahát, amúgy szemre szép. Nem ehető a bogyója?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.10.27. 07:22:09

@lac1: nem, csupa mag belül. Még jó, hogy a kert első felén van, ahol a cukrászda, mert ha ez szétszórná a magját, úgy kelne, mint a fű.
Ma hazahordjuk a krumplit.

lac1 2010.10.27. 16:27:52

Én már letettem a szerelőaknába. 3-4 napja...
A téli gumit is átszereltem.
A kertemben (pázsitomban) levő tarack fű telepet le-glialkáztam, ha az idő engedi, egy hét múlva megint adok neki, azután felásom, a döglött tarack gyökereket kiszedem, megint le-glialkázom szükség szerint, márciusban-áprilisban elvetem a foltra a pázsitmagot, szép lesz a kertem.
Egy szobrot is akarok faragni, a Húsvét-szigeteken található moai szoborra gondoltam, tök állat lesz. A tűzifa-kereskedő haver megígérte, hogy szerez egy lábon száradt keményfát, olyan két méter magast, abból jól megfaragom a szobrot...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.10.27. 17:59:16

@lac1: Mi is a szerelőaknába akartuk tenni, de aztán átválogattuk, és találtunk néhány rothadtat, ami átnedvesített egypár másikat. Így csak a garázsba tettük, majd a hét végén fagymentes időben átválogatjuk még egyszer, aztán mehet egy szinttel lejjebb.
Amarilliszhagymákat ültettem cserépbe, hogy legyen karácsonyra virágom. (már, ha szerencsém lesz)
És káposztát fogok savanyítani kicsiben. Az interneten olvastam a módját.

Yato Squaw 2010.10.27. 18:50:04

Milyen szorgosak vagytok!
Nekem is van télen virágom, a levélkaktusz csupa bimbó már most. És a pompás kutyatejek is folyamatosan virágoznak.

Nincs valami jó kertészet a közelben, ahol a kép alapján megmondanák, hogy mi ez a gyom? Ha végképp nincs, megkérdezem itt nálunk, nagy tudásúak az alkalmazottak és nagyon segítőkészek.

lac1 2010.10.27. 22:33:50

Hát, a mi krumplink kint volt a szabad levegőn de tető alatt kb. egy hétig, ha akart addigra már száradt valamennyit, utána tettem le az aknába.
Amúgy érdekes dolgot tapasztaltam, a névnapomra kaptam egy bonsai-t, eddig a kerti féltető alatt volt, tűző nap sem érte, szél sem annyira. Három hete behoztam a lakásba, mert képtelen vagyok megállapítani a fajtáját, ergo nem tudom a hidegtűrő képességét sem. Most benn van a lakásban, de közvetlenül az ablak mellett, rendszeresen öntözöm, és láss csudát, egy csomó új hajtást hozott!
Savanyú káposzta? Azt szeretem nyersen, ha nem erjedt meg. Tudjátok, amikor olyan, mintha szódavízben állna.
Gyerekoromban a haverok hülyének néztek, amikor a zsebpénzem egy részéből vettem 15-20 deka savanyú káposztát, és megettem. A többiek persze fagyit vagy hasonlót. Én is, de a káposzta az mindig jól esett...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.10.29. 19:31:02

@Yato Squaw: nem találjuk sehol, ha tudnak nálatok segíteni, nagyon megköszönnénk.

Yato Squaw 2010.10.31. 14:53:53

@miriamele: Dolgozom a projekten ... :-)

Yato Squaw 2010.11.02. 21:35:02

Rossz hír: a szuper kertészetben nem tudtak segíteni.

Jó hír: Írtam egy kertépítéssel foglalkozó illetőnek, és tanácsot kértem a gyommal kapcsolatban, hogy mi lehet ez, hogyan kell védekezni ellene, stb. Ezt válaszolta:

"Köszönöm a megkeresést, foglalkozom a kérdéssel.
Még én sem találkoztam a fényképen látható gyommal ( talán süntök) , a mai nap néhány órát botanizáltam ez ügyben (már úgy is rég volt a kezemben növényhatározó), sajnos még nem találtam meg a pontos választ kérdéseire. ( a kapa biztosan hatásos védekezési eszköznek látszik ) :))
A humort félretéve továbbítom pár kollégámnak a levelét (több szem többet lát) , hátha valamelyikük ismeri a képen látható növényt.
Ha sikerül valami eredményre jutnunk természetesen megosztom Önnel.
( a pontos növényhatározáshoz sajnos a mellékelt fotó nem elég, kéne látni az épp leveleket, a virágot, virágzatot stb )"

Mit szólsz? Én elájultam, bár szeretek én is segíteni másoknak ...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.03. 16:54:51

Mondom, hogy nem tudja senki, mi ez, de ez a süntök név határozottan tetszik. És sajnos a kapa nem elég. ahogy a krumplit szedtük egy csomó gumót kiborogattunk 20-25 cm mélyről, de a szántás is hozott fel a tetejére még mélyebbről, és az az érzésem, még 30-40 cm mélyen is van.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.03. 16:56:46

Megnéztem a süntök képeket, de nem az. Sárga virága van, olyan, mint az uborkáé.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.03. 20:01:00

tulajdonképpen bármekkora lehetne, de akkorák kb, mint a vetőkrumpli. Sárga színűek kívül, és belül fehér. Első ránézésre azt hittem, csicsóka lesz, és beleharaptam egy gumóba, pocsék keserű íze van. :-((((((( Akkor csak reménykedtem benne, de most már tudom, hogy nem mérgező, mert semmi bajom nem lett tőle.
Van róla valahol kép, mindjárt megkeresem.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.03. 20:08:47

09.22-i blogban van kép róla, és a gumójáról is.
Eltűnt, ez a bejegyzés címe.

Yato Squaw 2010.11.03. 20:17:53

@miriamele: Elfelejtettem, hogy már írtál róla. Elküldtem a két képet a kertésznek, hátha még bogarászik kicsit... vagyis "gyomoz". :-)

Yato Squaw 2010.11.16. 07:25:01

@Yato Squaw: Ezt írta a kertész, nagyon bírom a finom humorát, (én persze galád módon azt hittem, elfelejtett minket. :))

"A gondolatvetés beérett, a kollégáknak küldött kör-email eredményt hozott, amelyet ezennel megosztok Önnel. Alant olvasható a kerti gonosz magyar és latin neve.
A hatékony irtási módról pedig, még én is várom a tippeket. Egy fokkal azért már előbbre vagyunk.

A növény egy gyomosító jövevény:
Thladiantha dubia (kabakpityóka)"

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.11.16. 15:59:57

@Yato Squaw: Köszönöm, eddig az atombomba tűnik leghatásosabbnak. :-)))))))

Yato Squaw 2010.11.16. 17:48:51

@miriamele: Nehogy kipróbáljátok!!! :))


süti beállítások módosítása