siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Krumplimérés és egyebek

2010.08.25. 21:13 - miriamele

Címkék: kaktusz krumpli kert

A mai reggel kaktuszvirággal kezdődött. Mi mindig ugyanakkor kelünk, azaz háromnegyed ötkor, de nézzétek, már milyen sötét van! Bolond szél fújt az éjjel, és az egyik virágot letörte. Azt reméltük, esni is fog, de nem. A letört virágot vízbe tettük, és bevittük a konyhába. De nem marad meg tovább, mint a testvére. estére elnyílik mind a kettő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És itt a másik virág, ami fennmaradt a kaktuszon, már délután fényképezve. Csoda, hogy egy napig kibírták a virágok. Ha nagyon nagy a meleg, akkor este kinyílnak, és már délelőtt elhervadnak. De az illatuk! Amikor még csukva van a bimbó is lehet érezni a finom édes illatukat. Aztán kinyílnak és árasztják magukból az illatot egész éjjel, és reggelre elfogy. Másnap már ha meg is van a virág, semmi illata sincs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Délelőtt voltam a kertben, mondván kapálok egy kicsit, meg leszedem a babot. Ehhez képest uborkát szedtem, meg tököt, és a virágaimat gyomláltam. Holnap, vagy holnapután kiviszem a nárciszhagymákat is elültetni. Tavasszal virágaim is legyenek, ne csak eper.

Délután Laci elé mentem a munkába, vittem a fűkaszát, hogy a hatalmas füvet le tudjuk nyírni. Azzal fogadott, hogy újabb rendelés van a krumplira, tehát szedtünk megint, de már igazi profi módon le tudjuk mérni a betonkeverőre akasztva a karos mérleget. Ennyi hat kiló krumpli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A krumpliföldünkből hiányzik két sor, és minimum másfél mázsa krumpli. Szép nagyok voltak alatta, kevés apró, ami volt is eladtam, elosztogattam, meg abból ettünk sült krumplit ebéd-vacsorára.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még sietni is kellett, mert délután tanítottam, így nem lett lefényképezve a bab, az uborka és a paradicsom-paprika sem. Szedtem egy jó csomót, adtam a kert gazdájának. Meglepődött. Hát még ha megeszi. Én ettem ebédre zsíros kenyeret paradicsommal. Kicsi félkilós kenyér serclijét és három nagy paradicsomot. Finom volt.

Nagyobbikamra várok, hogy feltegye az Amáliás -kertes képeket, de úgy látszik, még várhatok. :-)))))

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr582247781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tyne folyó déli partja 2010.08.26. 23:47:20

"Mi mindig ugyanakkor kelünk, azaz háromnegyed ötkor"

és feküdni mikor szoktatok? (anyukám is mindig ezzel jön. hogy ő már hajnal óta ez meg az. meg a keresztanyám is. hogy előbbi este hatkor alszik a tévé előtt, utóbbi meg kb. egész délután, így naná, hogy nem tud aludni éjszaka, azt mindig elfelejtik.)

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2010.08.27. 06:16:40

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Én is szeretnék délután aludni, meg este hatkor a tévé előtt, de nem megy. Konkrétan mostanában 11-kor, mert a termett és leszedett dolgokat fel is kell dolgozni. Miért változtattad meg a nickedet?

A Tyne folyó déli partja 2010.08.27. 14:39:55

@miriamele: na, nem latom, mit irtal, csak azt, hogy van ott valami...gondoltam, hogy nem szoktal delutanonkent aludni:) ez konkretan ugy latszik csaladi vonas, mindenki buszkelkedik, hogy o korankelo, es folenyben erzi magat pl. velem szemben. de arrol megfeledkeznek, hogy ha egesz delutan alszanak, akkor persze, hogy felkel hajnal kettokor, mint a keresztanyam.
en meg szeretnek korankelo lenni, csak sose jon ossze...(amugy, amikor sikerul koran kelnem, sokkal jobban erzem magam egesz nap.)

A Tyne folyó déli partja 2010.08.27. 14:41:48

nicket azert, mert a munkahelyi terroron eloszor azzal jottek, h. miert nem irom oda, h. angliaban vagyok (mintha nem lenne a legtobb ember szamara koztudott...(es megkritizaltak, hogy 2de ezt a veletlenul odatevedok nem tudjak. fogadjunk, ha meg odairom, jon a beszolas, hogz minek irom oda, ugyis tudja mindenki...:)


süti beállítások módosítása