siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Megy a meló ezerrel...

2010.06.25. 17:41 - miriamele

Hála Istennek, úgy látszik, javul az idő. Lehet dolgozni a kertben,és azt is csináljuk, azért is nem írtam előbb.

Kedd reggelre kész lett a kapálógép, de kipróbálni az özönvíz miatt, csak csütörtökön tudtuk.  Készítettünk is néhány képet róla, de ne gondoljátok, hogy én is dolgoztam vele, én csak vetettem, Laci rotálta fel a kertet. A veteményesem helyét többször is.

 

Egy nap be sem tudtuk fejezni, ma reggel folytattuk, és most igazán tavaszias képet mutat a kert. A krumpli kicsi, a veteményesben pálcikákra szúrt magostasakok mutatják, hogy mi, hol van, a kert többi része fel van rotálva, várja, hogy történjen vele valami. Mintha visszafelé forgott volna a naptár áprilisig.

 

Vetettem zöldbabot, jut eszembe, a másik kertben már a hétvégén szedni lehet.

Sárgarépát, hogy legyen új sárgarépánk ősszel is. Őszi retket, és levélkelkáposztát is. Sohasem láttam még ilyent, a zacskóján az van írva, hogy egész télen lehet szedni. Vicces. Laci szerint minden butaságot beleültetek a kertbe, de én kíváncsi vagyok rá. Tavaly is a csíkos paradicsomjaim lettek a legjobbak. Meg a sárgák. Azokból tettem el lecsót, és paradicsomlevet. A sárga töltött paprika is ugyanolyan finom, mint a piros, igaz, hogy furcsa látvány. Ja, és a fehér uborkáimról nem is szóltam. Savanyúságnak tettem el őket a zöldekkel vegyesen, finomak és szépek is voltak.

 

Uborkát is vetettem még, mert az első vetésből alig van egypár tő a másik kertben. Tavaly ilyenkor már szedtem az uborkát, most meg csak lesem, mikor virágzik már.

A z utolsó megmaradt tökbokromat megrágta valami, pedig már volt rajta kis tök. A többit felborogatta a szél, amikor az a nagy vihar volt. De most vetettem újra. Kétféle sütőtököt, spárgatököt is, és a maradék téli sárgadinnye-magomat is elraktam. Azokból is csak egy maradt a másik kertben, a legnagyobb esőkben kelt ki és elcsapkodta. Azt írja a papírja, hogy októberben kell leszedni a dinnyéket és karácsonyig eltartható. Na, kíváncsi leszek. Szerintem, ha lesz is rajta dinnye, sem áll el karácsonyig, hanem megevődik az első alkalommal.

 

És a képek:

Pózolás a géppel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

igazi munka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eredmény

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr82109964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yato Squaw 2010.06.25. 18:21:50

Gondoltam rád a napokban, itt sem esett két napja (ja igaz, ma reggel egy kicsit azért visszaköszönt). Jól kihasználtátok az időt. Annyira tetszik a lelkesedésed, meg, hogy újdonságokat is kipróbálsz. Biztos nincs párja a saját zöldségeknek és eltett finomságoknak.

Végre én is kigyomláltam a "kertemet" (3 tő paprika - tényleg, mintha mégis magához térne, jó, hogy mondtad, kapjon még egy esélyt, és 4 bokor paradicsom - van is rajta már szépen.)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.06.26. 12:05:41

Azért az csípném, ahogy sárkányként repülsz. Végre harmonikus volna a forma és a tartalom. :-)))


süti beállítások módosítása