siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Tavaszi nyár

2012.03.25. 19:54 - miriamele

Címkék: lola kert vetés

Az óraátállításos vasárnap nagyon korán reggel lett, de nem baj. Ma az összes kertet végigjártuk, még a gyümölcsösben is voltunk, de arra már nem jutott kép.

Gyönyörű idő volt ma is, tegnap is. A képek tegnap kezdődnek, a nagy krumplivetéssel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A legújabb kert sztárja, Lola, aki véletlenül belenézett a kamerába. Lolcsi nem Amália, aki pontosan tudja, mikor fényképezik, és az előnyösebb profilját mutatja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annyira jó idő volt, hogy felvettem a fürdőruha-felsőmet, hogy süttethessem magam a nappal. Le is kapta a vállamat. Ja, és ez a dokumentum bizonyítja, hogy a gondos gazda egyedül vetette a krumplit, egyedül takarta és töltötte fel. Szegény ember. Mindent egyedül kell csinálnia! azt mondta, hogy még egyszer  nem fogja egyedül felszedni a krumplit. Ha van hozzá kedvetek, nézzétek végig a tavaly szeptember-októberi bejegyzéseket, hogy ki csinált mit egyedül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A komoly segítség.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már az utolsó sor. Istennek legyen hála!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megállunk, pihenünk...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már vasárnap, és a kis kert, ahol kibújt a borsó. Nagyon száraz a föld, remélem, lesz már eső.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a nagy kert, és benne a nárciszok. Kíváncsi leszek, hogyan virágoznak majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vetjük a kukoricát. Ez fehér lófogú névre hallgat, csemegekukorica lesz, ha Isten is úgy akarja. Beáztattuk, mert olyan száraz a föld, erre akkorára dagadt, hogy a vetőgéppel nem lehetett vetni. Szedhettem ki, és vethettem kézzel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt a vetőgép. Azért az arany mazsolát azzal vetettük, annak apró a magja, az meg szóródott, állítani kellett. Fránya technika!

És itt merült le a fényképezőgép, pedig még lett volna mit mutatni a mai napból, például a gyönyörű mandula- és kajszivirágokat, vagy a duzzadó cseresznyerügyeket, vagy a pici diófabarkákat stb, stb. Majd legközelebb.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr464338990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2012.03.25. 20:35:26

Még egy óra sem telt el a blog írása óta. Na, gyors vagyok?
Amúgy jó száraz a föld, van egy rossz érzésem a tavasszal kapcsolatban.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.03.25. 21:47:06

@lac1: Majd télen lesz a világ vége, nem tavasszal! Milyen rossz érzésed van?

clara.roft 2012.03.25. 23:01:03

Már ki is kelt a borsó?de durva

lac1 2012.03.26. 11:17:31

@miriamele:

Amit írsz. Szárazság, hiány, drágaság.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.03.26. 14:56:51

@lac1: Neked mindig lesz itt minden. Jó pénzért, persze, meg ha eljössz érte. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

lac1 2012.03.26. 23:01:13

@miriamele:
Hát, megpróbálom úgy írni, hogy ne legyen félreértés belőle:
remélem, nem lesz rá szükség...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.03.26. 23:35:55

@lac1: remélem, jó idő lesz, eső akkor, amikor kell és hívatlan látogató sem lesz sehol :-))))
Mit csinál a bambuszod?

lac1 2012.03.27. 07:44:19

@miriamele:

Köszönöm kérdésed, van még zöld levele.
Tulajdonképpen hálás lehetek a Teremtőnek, mert nem takartam le, mondván ha télálló, akkor minek, de hát októberben ástam ki, és ültetem le, nem sok ideje volt megerősödnie. A hajtások végén levő levelek megsárgultak, de a lejjebb levőek szépen zöldek maradtak. Amúgy nem annyira gáz, láttam már rosszabb állapotban lévőt is, ennek valószínűleg sokat segített, hogy a tövét nagyon vastagon betakartam mulccsal. A kiwim viszont már nagyon szépen rügyezik, pedig azt sem takartam be, sőt egyáltalán semmit. Van valami puszpángszerű sövény-növényem, annak is elfagytak a magasabban levő levelei, de amikor megnéztem közelebbről, már az is hajt. Összességében sokkal rosszabbra számítottam, amikkor egy hónapja ránéztem reggel a hőmérőre (-20 fok), de tulajdonképpen egy szót sem szólok.

lac1 2012.03.28. 10:38:25

Azért kerestelek skype-n, hogy megkérdezzem, milyen (fajta) krumplit vetettél. Az van, amit írtam is, hogy anyósék a cigányok miatt nem vetnek krumplit (sem), így valószínűleg venni kell, és anyóst érdekli, hogy milyen fajtát kínálsz.
Ha neki megfelelőt, akkor valszleg lekötök nálad egy mennyiséget, és hát biznisz lesz.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.03.30. 15:22:16

@lac1: Kérlek szeretettel, csak a tavalyi kínálatot tudom. Volt Kondor, Laura, Desirée, Cleopatra és házi vegyes. :-)))
Mindegyik piros héjú, fehér húsú, közepes méretű, kettős hasznosítású, azaz főzni- és sütnivaló krumpli. Aztán az egész összekeveredett, és most ugyanez, keverve, plusz amit vettünk, Hópehely, sárga héjú, fehér húsú sütnivaló krumpli, kiváló hasábburgonya készül belőle, és tudjuk is, hol van.
Bármennyire veszünk fel megrendelést, mert annyit vetettünk, hogyha minden bokor alatt három szem lesz, sem tudjuk megenni. :-)))))
Bocs, nem voltam otthon, amikor skype-on kerestél, Laci ült a gép előtt, gondolom játszott.

lac1 2012.03.30. 15:31:25

@miriamele:
Én eddig azt hittem, hogy darab-darab. De az anyós szerint nem. Szóval úgy néz ki, hogy valszleg venni kell, mert hát ők nem vetettek, csak ami "évelő": szőlő meg a gyümölcsfa. Ha egyáltalán marad belőlük.
Azt hiszem, nem vagyok gonosz, ha itt és most kijelentem, hogy ezért és ezentúl minden cigányt örökös és esküdt ellenségemnek tekintek, és minden rendelkezésemre álló módon, ami a bátorságomtól és lehetőségemtől telik, kib@szok velük, csecsemőtől az aggastyánig. És erre nevelem mind a három gyerekemet.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2012.03.30. 16:00:59

@lac1: Nem megoldás. Ha elfogy az utolsó, mások lépnek a helyükbe. Egyébként megfelel anyósodnak a krumplifelhozatal?

lac1 2012.03.31. 19:40:16

@miriamele:
Elvekről van szó. Én már csak ilyen vagyok.
..
A krumplikhoz meg annyit, hogy ha nem tetszik ahonnét én szándékozom venni, akkor ő onnét vesz, ahonnét akar.


süti beállítások módosítása