siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Megjött a gondos gazda

2011.09.18. 21:57 - miriamele

Címkék: krumpli kert

...de nem egy hétre, csak a hét végére. És nem egy hét, hanem több, mint négy hét távollét után. Na, kapkodott is, mert sajnos egy ember, az csak egy ember, még ha volt is időnként segítségem. Szépen megnőtt a krumpliban a gaz, én hozzá sem tudtam nyúlni. Na ő azzal kezdte, hogy levágta az egészet. Na de beszéljenek a képek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez itt a kedvenc óriáskaraláb(é)ja. Már nehezebb és nagyobb, mint Lola kutya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kinyílott újabb két kaktuszvirág. Még vannak bőven pici bimbók. Biztos most is áttelel néhány, hogy aztán korán kinyíljon. Most van igazán az ideje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval, itt a lekaszált krumpliföld, még szedés előtt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csupa zöld, meg gaz az egész gyerek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lola meg én csípős paprikát szedtünk. Este felfűztem, és elharaptam a cérnát. Bár ne tettem volna. Tényleg nagyon erős.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már a krumpli, amiből felszedtünk két mázsát. Nem mintha látszana a krumpliföldön, ez gyakorlatilag két sor a tizenegyből. Lesz mit enni a télen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lola is szedi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ránkesteledett a krumpliföldön, de másnap, azaz ma folytattuk. Pontosabban a gondos gazda és Lola kutya kimentek délelőtt, én tanítottam, és amikor végeztem mentem utánuk. Addigra már ki voltak dögölve rendesen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma már egészen más szemmel látom a világot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy kisadag krumpli, meg persze a többi.

Aztán délután elmentem birset szedni. Most mindenhol káposzta és birs van. Majd lesz belőlük savanyú káposzta és birssajt, csak érjek oda. A gondos gazda holnap megy vissza, remélem hét végén visszajön, mert jövő héten Pestre akarunk menni, és ha nem jön, ott marad.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr93237070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clara.roft 2011.09.20. 10:55:29

:D hű mekkora lett a kiskaraláb(é)! és le is szedtétek vagy még nőnie kell? muhahaha :D jó a szemed ;)

lac1 2011.09.20. 17:09:24

Na né! A Laci bácsinak ugyanolyan védőszemüvege van, mint nekem!
...és hosszú-hosszú idő után egy szép, hosszú, képekkel tarkított bejegyzés. A kolompérok meg jól néznek ki, pláne a kaktuszvirág. A karalábé felejtős - számomra.
De.
Csütörtök délelőtt akarsz enni egy sütit valami cukrászdában? Elvileg Siófokon leszek és semmi dolgom nem lesz, a kolléganőimet most nekem kell elvinnem valami fejtágítóra.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.09.20. 19:27:40

@lac1: Akarni akarok, csak nem tudok, mert tanítás van. Azaz dolgozom. Pedig jó lenne . Na, de várj csak, 10-re végzek, és utána jó nekem.

lac1 2011.09.20. 22:25:49

Az jó, én elvileg 12-13 óra közöttig ráérek.
Ha dobsz egy mélt a lac1@freemail.hu - ra, benne egy telcsiszámmal, akkor csütörizén megcsörgetlek, ha ezt nem veszed tolakodásnak.

Yato Squaw 2011.09.21. 22:34:41

@miriamele: @lac1: De jó nektek! Most találkoztok először? (Bár régi ismerősöknek tűntök, de hát a blogvilágban semmi sem meglepő :)

lac1 2011.09.21. 23:55:21

Miriamele:
Megkaptam a számot, remélem semmi nem jön közbe!

@Yato Squaw:

Ja először, majd elmeséljük milyen volt!

lac1 2011.09.22. 19:56:48

Nah, ettünk meg ittunk, meg megnéztem a Lolát, az Amáliát és hát persze a kertet.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.09.22. 21:33:53

@lac1: Micsoda lényegretörő megfogalmazás!
Ezek szerint túlélted a maradék tömény unalmat. :-)

Yato Squaw 2011.09.22. 22:26:54

@lac1: @miriamele: Hát igen. Most aztán már mindent tudok. :) De ez még csak a "mi" volt, nem a beígért "milyen".

lac1 2011.09.23. 12:53:43

@miriamele:

Cseresznyém volt, beültem az ótóba, elmentem a pizzáshoz, de szinte halálpontosan az ajtókilincs megmarkolása pillanatában recsegett a telcsi, hogy mehetek a szállodába, vár a kaja. Valami svédasztalos volt, húsleves, hideg barackleves, aztán (amit én ettem) hasábburgonyával volt valami sertésszelet kacsamájas (liba?) hozzáadott extrával, azután meg sajtszószos valami hús, meg hát saláták dögivel, a sütit sem hagytam ki, kapucsínó és üdítő. Hazafelé meg loptam az asztalról barackokat.
Andocson meg krémfagyi...

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.09.24. 12:13:28

@lac1: Én is akarok lopott barackot, és andocsi krémfagyit, bár én a marcalira esküszöm.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.09.24. 12:14:31

@Yato Squaw: Igen, most találkoztunk először, de nekem legalábbis olybá tűnt, mintha ezer éve ismertük volna egymást. Ami igaz is, mert a blog indulása óta beszélgetünk.

Yato Squaw 2011.09.24. 21:33:11

@miriamele: Érdekes lehetett :) Mondjuk mi talán könnyebb helyzetben vagyunk, hisz látunk téged a képeken. Bár még előfordul, amikor nem figyelek annyira, hogy ilyen királynő-féleségnek képzellek, mint a kicsi képen :)

lac1 2011.09.24. 23:57:14

@miriamele:
A Kandler? Már az sem a régi...
Amúgy ma is felétek jártam, a Balatonszabadi vegyeskórus 30 éves jubileumát hallga meg, hát izé, na...
De legalább adtak enni. Utána.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.09.25. 14:01:58

@lac1: Ismerem őket. Hát, izé, tényleg. :-)))))

Yato Squaw 2011.09.25. 14:47:48

@miriamele: Igen, de akkor lac1 egy nyúzott cica ::)))

lac1 2011.09.25. 20:30:31

@miriamele:

Hát a teljes történetet nem ismered, mert az ünnepségre tulajdonképp meghívtak másik négy- vagy öt kórust. A helyzet súlyos volt.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.09.26. 06:51:33

@lac1: Igazad van, ilyen mélységekben nem ismerem a történetet, mert nem megyek ilyen helyekre. De a muszáj nagy úr....
Talajmenti fagyokat mondanak. Nem korai ez még?

lac1 2011.09.26. 17:12:19

@miriamele:
Pedig jöhetnél... Én már - az elmúlt 18 év alatt - elég jól megszoktam. Persze egy fuvolaminősítőtől mentsen meg a Jóisten mindenkit, de engem mindenképp...
Talaj menti fagy? Hát... az biztos, hogy reggel vacogok a motoron mint az állat, délben meg már rám rohad a ugyanaz.
Ma reggel nálunk 7 órakor 9,1 fok volt, most ebben a pillanatban pl. 24.5 fok. A vénasszonyok nyara eddig nagyon jó, én nem panaszkodom.


süti beállítások módosítása