siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Délutáni műszak

2011.05.07. 20:26 - miriamele

Címkék: növények krumpli kert

Kimentünk délután kabakpityókát szedni. Laci örömmel nézte a múlt napok termékét, a feltöltött krumplit, annál kevésbé a kabakpityókákat. Kiszedtünk megint egy fél vagonnal, de sajnos egésszel fog helyette kelni. Mindegy. A krumpli valóban tetszetős, a második menet is szépen kikelt, egy hét múlva azt is lehet tölteni, a hét elején meg elvetjük az utolsó adagot, hogy nyár végén is legyen újkrumplink. Petrezselymes újkrumpli, nyám!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már nagy a diófa árnyéka.

Aztán átmentünk a másik kertbe, eredetileg azért, hogy az öregeknek vigyünk salátát és újfokhagymát, Magunknak is hoztunk, mindennap eszünk már salátát. De azt is látni akartuk, hogy mire mennek a növények, mert már napok óta nem voltunk arra.

Minden szépen növöget. Nézzétek csak!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kétkilós káposztáknak már pöndörödik a közepe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy hetyke kék karfiol. Ilyet sem láttam még eddig. Nagyon kíváncsi leszek a karfioljára is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megnőttek a kukoricák is. Addig-addig nézegettük őket, amíg meg is kapáltuk. Ez még kapálás előtti kép.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kicsi kertben a március elején vetett krumpli már ilyen. Jövő héten megpermetezzük rézkénnel mindenféle nyavalya ellen, aztán meg bogár ellen, mert már találtunk petéket. Persze még most össze lehet nyomkodni őket, de később sajnos már nem. Biztos nagyon jól jött Európában a háborús segély, de a bogarat kihagyhatták volna belőle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a magról vetett paradicsom. Emlékszem még a fajtákra, kecskeméti, korall, marmande és sárga. Ez a kecskeméti. Várok még egy hetet, aztán szétültetem őket a megfelelő távolságra, azaz innen kiszedem azt, ami nem kell, és mennek át a másik kertbe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a borsó, teljes virágzásban. A másik kertben a későbbi fajták vannak, még kicsik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez a képhez a Hubble-űrtávcső kell. Ezer éve vetettem el a sárgadinnyéket, mostanra kelt ki. Már végleg lemondtam róluk. A mag egy különösen finom sárgadinnye fogott magja volt, amit tavaly augusztusban ettem. Gondoltam, azért nem akar kelni, de látjátok, már van egy levele is. Bezzeg az, amit a boltban vettem, meg sem mozdult. Eddig legalábbis.

És sajnos a végére nem tudom idetenni a videót, amit Loláról és a kapáról készítettünk, mert nem sikerült. Nem vette fel a hangot, pedig az volt a legviccesebb, hogy milyen lehetetlen hangon ugatta. Mindegy, ki kell tanulmányoznunk a videófelvevést telefonon.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr432885803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2011.05.08. 21:18:59

Petrezselymes krumpli nyám-nyám, de a csirkeaprólékos cukorborsóleves még inkább nyám-nyám.
A krumplik sora között miért van eltérő távolság?

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.09. 07:09:29

@lac1: mert úgy jött ki a lépés, mondja Laci. :-)))))))

lac1 2011.05.09. 07:42:13

@miriamele:
Ja...
Én azt hittem, hogy a kettő között valami átjáró van, de akkor ezek szerint sokkal egyszerűbb a megoldás.
Kell vinni centit.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.09. 11:10:38

@lac1: Nikkelezett szemmérték! :-))))))

lac1 2011.05.09. 16:57:57

Azzal most valami baj volt, úgy látom!
:-)
Amúgy az én fateromnak volt olyanja, mint egy bazi gereblye, fából volt csinálva, egy vízszintes lécre voltak szögelve lécek, amit ha húztál "megkarcolta" a földet.
De gondolom ez előtted sem ismeretlen.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.10. 07:11:57

@lac1: Nem, én is ismerem. Laci is . Utallónak hívják, kukoricasort szoktak vele húzni, de kézzel vetést igényel. Laci meg géppel húzta ki a sort, ment is vele össze-vissza.

lac1 2011.05.10. 18:31:07

@miriamele:
Utalló????
Soha az életemben nem hallottam ezt a szót. Lehet azzal egyenest húzni, az első sort mindig a tercia határához viszonyítottam, a többit meg az előzőhöz.
Amúgy: kinéztem egy csuda növényt bagóért, itt helyben nem is láttam, csak webes boltokban, de egy közeli faluban jártam, ott van egy hölgy aki növényekkel foglalkozik, már vásároltam tőle, most is beugrottam, és láss csudát OTT VOLT A NÖVÉNY!!!!!
Azt mondta, hogy tényleg ritkaság, neki most van először:
cserkert.hu/kep/251_imperata_cylindrica_red_baron_japan_verfu_l.jpg
Imperata cylindrica Red Baron / japán vérfű. Vettem négy tövet, de szaporodik, meg vettem hozzá sárga levelű fagyalt. Felváltva gondoltam, hogy a piros levéltengerben oszlopszerűre metszett sárgafagyal kandikál ki. Mondott még a hölgy valami extra virágot, de amire hazaértem, elfelejtettem a nevét, nem is tudom megnézni, de majd telefonálok neki és megkérdezem.

miriamele · http://epreskert.blog.hu 2011.05.10. 20:50:05

@lac1: Nagyon szép a növényed. És biztos, az egyenesed is egyenes. Édesapámnak áll minden elvágólag a kertjében, de nekem nem. Tudod, íves és kanyargós...


süti beállítások módosítása