siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

Végtelen napok

2012.05.28. 05:05 - miriamele

Címkék: kert kapálás csirkék

Ha kétszer olyan hosszúak lennének, sem férne beléjük minden. Lássuk a tegnapot. keltünk, mint mindig négykor, hogy hat óra előtt már lent lehessünk a csirkéknél. Szépen megetettük őket, és ott is maradtunk kapálni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Íme, a nagy mű. Fél kilencre készültünk el, akkor fényképeztem. Mivel erősen sütött a nap, semmit sem láttam abból, amit csinálok. De talán azért látszik a képen amit mutatni akarok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csirkék mind lelegelték a zöldet a saját udvarukban, ezért átengedtem őket a másikba, ami eddig le volt zárva. Nem nagyon mertek átmenni, csak Gyurika, a felfedező, mert ő már volt egy napot ezen az udvaron. Persze, estére már mindenki volt ott is, akkora lyukakat fötörtek, hogy beleesne a kamion. Ugyanis van ott egy mandulafa, amiről nem szedte le senki a mandulát, gondolom és lepotyogott és kicsírázott a fa alatt. Tyúkcsemege.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A megkapált kert, babos dobozzal a közepén. Vetni kéne máshová is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A másik irány. A krumpli a kertes asszonyunké, a negyed kertben veteményezett a szomszédasszonya segítségével, de tavasszal az egész a miénk lehet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lola tévézik. Imádja nézni a csirkéket. Erről Mandula jut az eszembe, aki viszont a fecskefészek alatt ült órákig. Sajnos, a fecskéknek nem volt életbiztosítás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán, amikor jól kifényképezkedtük magunkat átmentünk a másik kertbe uborkát kapálni. Ugyan ez a zöldség, de ugyanabban az oldalban van, így sorra került. Szép kis répáim vannak, szerintem egy hét múlva lehet belőlük enni. A petrezselyem viszont olyan vékony, mint a cérna!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A gondos gazda ugyan átnyúlt a másik oldalba, de valójában az majd csak a héten kerül sorra, amikor a korai borsó szárát szedjük fel. Krumplit ültetünk a helyére. Az én elképzeléseim szerint fojtott krumplinak kora tavaszra, de a gazda szerint ősszel megevődik újkrumplinak. Az is lehet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mák szebb, mint valaha.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A legnagyobb munka közepén kaptak lencsevégre. Petrezselyemzöldet szedek a krumplihoz. A két kapa elengedhetetlenül fontos. A naggyal kapáltam az uborkát, a kicsivel a zöldséget.

Szóval ekkor délelőtt fél 11 volt. Utána visszamentünk a csirkékhez, akik öt tojást produkáltak és várták az ebédet. Utána hazamentünk. Gazda főzött, én érettségi dolgozatokat javítottam, Lola aludt, Amália ki akart menni. Ebédeltünk, aludtunk egy keveset, aztán a kamrában pakoltam, mert nem férnek a befőttek, a maradék dolgozatokat javítottam, aztán lementünk a szomszédokhoz cseresznyét szedni, mert olyan világos, vadféle cseresznyéjük van, amit én nagyon szeretek és szárítani is akartam belőle. Este csirkebezárás után vissza, vacsora, és egy érdekes film volt a tévében, amit meg akartam nézni. Hát a feléig ment is, amíg a borsót pucoltam. De a cseresznyét nem lehet a szobában magozni, ezért annyi volt a filmnézésnek, sose tudom meg, mi volt a vége. Aztán amikor már a cseresznye a szárítón volt, és indultam az ágyba, már másik film ment. Meg is állapítottam, hogy érdekes filmek mennek, de ennyi volt, a következő pillanatban már aludtam, és reggel négykor ébredtem arra, hogy Lola betipeg. Pontosabban a nyakörvét rázza. Lementem vele, és láttam, hogy virágzik a hárs. szedtem is egy kis csokorral (de tényleg), mert nem volt nálam semmi. Majd holnap reggel viszek magammal zacskót, amibe szedni tudom.

Szerintetek csoda, hogy olyan fáradt vagyok, amilyen?

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr994550123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lac1 2012.05.28. 15:16:08

Hát ennyit elolvasni is fárasztó, nemhogy megcsinálni, le a kalappal!
Amúgy meg tanítsátok meg a csirkéknek a gaz felismerését, máris a gazolással végeztetek egy életre.


süti beállítások módosítása