siófoki epreskert

Bár egy második emeleti lakásban élünk, szeretünk kertészkedni. Ezért mindig volt bérelt kertünk, de most hirtelen kettő is lett. Az új kertünkben hagyományos falusi módszerekkel szeretnénk zöldséget és bogyós gyümölcsöket termelni. Megosztjuk veletek a tapasztalatainkat, örömünket, bánatunkat, és, ha akarjátok, a munkánk eredményét is.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

ennyien néznek

web counter
free counters

Utolsó kommentek

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • Ms.Szarkasztika: Szia Nem ehhez a temahoz szolnek hozza. Kokeny lelohely ugyeben nyomozok.Tudnal nekem segiteni hol... (2014.11.21. 12:40) Vége van....
  • lac1: Megmondom őszintén, hogy a sok-sok kert között én már elvesztem. Igaz, nem is próbálom meg követni... (2014.07.25. 23:15) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • miriamele: @lac1: Nahát, gratulálok! (2014.07.25. 21:01) Ma végre lazább napom van.
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • lac1: Hahó Miriamele, semmi fejlemény? Év elejéig majdnem minden nap rád néztem, most már ritkábban, 3-... (2015.09.27. 23:20) Vége van....
  • lac1: @miriamele: Köszi, ma éppen gombát szedni voltunk a tulajjal. Olyan rendes velem, hogy már tényl... (2014.07.25. 23:12) Ma végre lazább napom van.
  • lac1: @miriamele: csak a mamát tudom idézni, hogy a vert, franciázó Napóleon hazatérő seregéből valaki... (2014.07.10. 18:12) a béke szigete
  • lac1: Eh, na végre, egy igaz poszt. Van itt minden, kert, évzáró, családi buli, bográcsozás, minden, Ezt... (2014.06.22. 09:16) Június eddig
  • lac1: @miriamele: Hát pedig... és még ha szépen szednék, de ezek állatok ezek a rohadt cigányok, ezen... (2014.06.06. 22:26) Arra várok, hogy...

Linkblog

A történet folytatása

2010.06.17. 06:06 - miriamele

Aztán az események vettek némi kanyarokat, és ez a kép már akkor készült, amikor visszamentünk abba a faluba, ahol a szüleim laktak.

 

Egészen konkrétan hozzájuk. Két ház van a telken, a kisházat megkaptuk, lakjunk ott. Minden nagyon szép és jó volt, még a kertben is kaptunk helyet. Kisebbikem áprilisi, így a márciusi vetést már elég nehezen csináltam meg, de volt segítségem. A hagymaduggatásra határozottan emlékszem, én csináltam a lyukakat egy ültetőfával, két és fél éves nagyobbikam meg tette bele a hagymákat szépen, a gyökeres felükkel lefelé. Jó csapat voltunk. Igaz, a petrezselymet kissé sűrűre vetettük, de sebaj, legalább volt miből ritkítani.

 

Négy évig laktunk ott, de a szüleim a mi életünket kezdték élni, és a kertből is egyre inkább szorultunk kifelé, mivel pont ott volt valaminek a tökéletes helye, ahová mi szerettünk volna valamit, illetve amit mi csináltunk, az nem jól van, stb, stb, nem akarlak vele benneteket untatni. Viszont a lányok kiválóan megtanulták, hogy melyik virág, növény milyen és hogyan kell vele bánni, nem tépkedtek, és szerették is, bármit csináltunk a kertben, minden szerszámból volt nekik saját méretű, és azt csinálták, amihez kedvük volt. Aztán derült égből villámcsapásként kaptuk ezt a lakást, ahol most is vagyunk.

 

Először is úgy kerültem abba a gimnáziumba, ahol aztán 14 évet tanítottam, mint Pilátus a krédóba, de másodszor még inkább. Az akkori igazgatónő begipszelt lábbal kiautóztatta magát hozzánk, augusztus 19-én, hogy menjek vissza a gimibe tanítani, tud szolgálati lakást adni. 20-án költöztünk. Még szinte üres volt a ház, ahol a lakásunk volt, de nem választhattunk, a második emeleten volt a mienk. Jó, ajándék lónak ne nézd a fogát. Viszont kert nincs, csak betonozott udvar, némi fű, és hátul egy kis hely homokozónak. Ahogy beköltöztünk, hozattam egy köbméter homokot, és ott őriztem a lányokat, mint a többi lakótelepi anyuka, azazhogy én a lányokat őriztem, ők meg fecsegtek. Na, ez nem nekünk való helyzet, így még azon az őszön kerestem kiadó kertet, és tavasztól kezdve kertbe jártunk. Nem volt messze a háztól, mondjuk 200 méter, gyalog is ki lehetett volna menni, bár általában biciklivel jártunk. Jó nagy kert volt, a fele eperrel volt beültetve. Van valahol róla képem, de most nem találom. Évekig oda jártunk kertezni, mindenki nagyon szerette. Aztán a tulajdonos eladta, nekünk menni kellett. Azóta hatalmas ház épült oda, az öreg kertek is teljesen beépültek, most arrafelé van a város „rózsadombja” de nekünk az emlékeinkben még megvan a kert.

A bejegyzés trackback címe:

https://epreskert.blog.hu/api/trackback/id/tr812087960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amcsi anyucija 2010.06.17. 18:55:16

muhaha!!! milyen vicces képek! az előző posztban lévő képeken jól összecseréltük magunkat a "kisebbikkel"! :)
és a kert!!! mennyi cicát mentettünk meg! meg a másik... ahol ti dolgoztatok, én meg bútorokat faragtam földből!!!! óóó a régi szép idők! :D

a nagyobbik

clara.roft 2010.06.17. 23:20:16

muhamuhhh

hol a sárcipőm? :DDD sárcipőt akarok!

kicsi


süti beállítások módosítása